برای دیدن تصویر در اندازه اصلی روی ان کلیک کنید
طحاوی که از علمای بزرگ و مشهور اهل تسنن میباشد، معترف است که آیه تطهیر مختص پنج تن اهل کساء است و تنها در شان آن بزرگواران نازل شده است. وی مینویسد:
فَدَلَّ مَا رَوَيْنَا فِي هَذِهِ الْآثَارِ مِمَّا كَانَ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إلَى أُمِّ سَلَمَةَ مِمَّا ذَكَرَ فِيهَا لَمْ يُرِدْ بِهِ أَنَّهَا كَانَتْ مِمَّنْ أُرِيدَ بِهِ مِمَّا فِي الْآيَةِ الْمَتْلُوَّةِ فِي هَذَا الْبَابِ، وَأَنَّ الْمُرَادِينَ بِمَا فِيهَا هُمْ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَعَلِيٌّ، وَفَاطِمَةُ، وَحَسَنٌ، وَحُسَيْنٌ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ دُونَ مَنْ سِوَاهُمْ.
پس آن چه ما از روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله) و خطاب پیامبر به ام سلمه بیان کردیم، دلالت بر این دارد که ام سلمه از کسانی که مورد نظر این آیه هستند نمیباشد و مراد از این آیه، پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام هستند نه غیر از آنان.
شرح مشکل الآثار، تالیف طحاوی، جلد ۲، صفحه ۲۴۴-۲۴۵، چاپ موسسه الرسالة
طحاوی به صریح ترین شکل ممکن اذعان میکند که آیه تطهیر تنها در مورد اهل کساء نازل شده و رد آشکاری است بر شبهات سخیف عدهای از اهل تسنن که ادعا میکنند آیه تطهیر در مورد همسران پیامبر نازل شده است!!!