- جزئیات
- در کتاب اخبار المدینة النبویة آقای ابن شبه نُمیری بصری در جلد 6 بخش اول دار العلیان تصحیح عبد العزیز بن احمد المشیقح روایتی را نقل میکند راجع به فدک و تقسیمی های زمین خیبر از ابن عُمر روایت میکند وقتی عُمَر مسئول تقسیم خیبر شد (در زمان خلافت خودش)مخیّر کرد همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را گفت اگر میخواهید زمین و مال فدک را به خود شما بدهم و دست شما باشد هر کاری که میخواهید بکنید یا اینکه من برای شما یک سود مشخصی قرار میدهم و زمین دست من باشد و با آن کار میکنیم/در تصمیم گیری اختلاف کردند هرکدام نظری داشتند یک عده گفتند ما زمین و مال را میخواهیم(آن سرمایه و سودی که از زمین به دست می آمد و متغییر بود را به عنوان ارث میخواستند) یک عده هم گفتند ما پول ثابت میخواهیم و اهل کار نیستیم عائشه و حفصه جزء آن کسانی بودند که زمین و مال را اختیار کردند سند روایت متفق علیه است/اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به دخترشان این کار را انجام داده باشند داد وهابیون در می آید که چرا پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فدک را به دخترش(سلام الله علیها) داده است/اما الان که خلیفه دوم این کار را نسبت به عایشه و حفصه انجام داده درست است و مشکلی ندارد؟شما میگویید فدک صدقه بوده نباید به شخص خاصی داده میشده است چطور ممکن است عُمَر فدک را تقسیم میکند بعضی قسمتهارا به عایشه و حفصه میدهد؟اما پیغمبری(صلی الله علیه و آله و سلم) که خدای متعال فدک را مِلکِ طلق او کرده است و روایت دارند در ذیل آیه ( وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ/پیامبر به ذی القربی حقشان را بده 26 اسراء ) الحاکم الحسکانی در شواهد التنزیل جلد 1 در ذیل این آیه میگوید:بعد از نزول این آیه پیغمبر صلوات الله علیه و آله المعصومین حضرت زهرا سلام الله علیها را خواستند و فدک را به ایشان عطا فرمودن(هدیه) در پاورقی میگوید روایت در این مطلب از بیست طریق هست.
|
- جزئیات
- حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله خطاب به امیر المؤمنین علی علیه السلام: لاَ يُحِبُّكَ إِلاَّ مُؤْمِنٌ طاهرُ الوَلادة وَ لاَ يُبْغِضُكَ إِلاَّ مُنَافِقٌ خَبیثُ الوَلادة .کسی مبغض تو نیست مگر شخص منافق که خبیث الولادة است لازم نیست حتما زنا زاده باشد.ممکن است ازدواج محقق شده باشد.بعضی از آنها ولد حیض هستند.بعضی این را هم ندارند نفاق دارند/نفاق اسباب مختلفی دارد/گاهی شیر ناپاکی خورده است/گاهی لقمه حرام خورده است/گاهی حُب ریاست در بر تو غلبه کرده مثل آن حُبی که در دل تمام حُکامی که حق ائمه علیهم السلام را غصب کردند بوده... یعنی کافی است شما عاشق دنیا باشید و به خاطر همین عشق تمام اعتقادات پاک,تمام تاریخ معتبر,تمام آیات قرآن,تمام روایات معتبر را میگذاری زیر پایت و کار خودت را توجیح میکنی/ به یک تاریخ دروغ استدلال میکند بعد نتیجه میگیرد که اگر شما شیعیان قائل به خلافت عادلانه ابوبکروعمر نشوید مجبورید در طهارت مولد ائمه....(نستجیر بالله)اهانتی کرده که فوق این جسارت اصلا تصور ندارد در این عالم-طهارت اهل البیت که قرآن آن را امضا میکند/ حاکم حسکانی در شواهد التنزیل در ذیل آیه تطهیر هفتادو خورده ای روایت از پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم,از امیرالمؤمنین علی علیه السلام, از اصحاب و زنان پیغمبر صلی الله علیه و آله از ام سلمه(ره)و حتی از عایشه حدیث نقل میکند که مقصود از اهل البیت در آیه تطهیر امیرالمؤمنین علی ,حضرت زهرا,امام حسن و امام حسین علیهم السلام است/حتی ام سلمه(ره) میگوید من خواستم وارد کساء بشوم پیغمبر صلی اللع علیه و آله و سلم فرمودند تو بر خیر و نیکی هستی اما مشمول این آیه نمیشوی زیر این عبا نیا/عایشه میگوید من رفتم وارد شوم پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند دور شو/حضرت در جایی به خانه عایشه اشاره کردند که شاخ شیطان و فتنه آن خانه است (در کتاب صحیح بخاری که مهم ترین کتاب روایی اهل سنت است، حدیثی نقل شده است که بر اساس آن، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) به سمت خانه عایشه اشاره کرده و سه مرتبه فرمود: فتنه این جا است! فتنه این جا است! فتنه این جا است! از جایی که شاخ شیطان آشکار می شود! صحیح بخاری، ج 4، ص 46، دار الفکر، بیروت، 1401 هـ ق؛ " فَأشار نحوَ مسکن عائشه فقال هاهُنا الفتنة ثلاثا من حیث یطلع قرن الشیطان". ) وقتی طهارت اهل البیت علیهم السلام را آیه تطهیر امضا میکند هم طهارت فکری و عقیدتی هم طهارت عملی هم طهارت اخلاقی هم طهارت نسبی و حسبی هم طهارت گفتاری و رفتاری هم طهارت جسمی هم طهارت روحی «...انَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا » رجس اطلاق دارد یعنی ناپاکی و نا روایی و پلیدی چه در تمام شئونات ذکر شده چه در پدر و مادر و اجداد و چه در نسلشان باشد...اینها طاهرند/تو این آیه محکم را با آن همه روایات نقل شده برای آن با یک تاریخ دروغین تخصیص میزنی؟
|
- جزئیات
- خلیفه یعنی علمش/علم دارد بسم الله نشان بده /خلافت که بزن بهادری و شمشیر نیست که تو میخواهی خلافت خلفایت را گره بزنی به نسب اهل البیت علیهم السلام اینقدر عاجزی که آسمان ریسمان بهم میبافی؟ خلیفه یعنی علمش یعنی عدلش نشان دهید کدام را داشتند؟یکی از نشانه های خلیفة الله شجاعتش است برای اینها شجاعت سراغ دارید؟اگر یک مورد شجاعت برای اینها سراغ داشتید عالم را پر میکردید در زمان جاهلیت بعضی ها اینقدر معرفت داشتند که میگفتند لب به شراب نزنیم در همان جاهلیت بعضی ها اینقدر معرفت داشتند که میگفتند دنبال فحشا نرویم شما که سر در خانه های مادرانتان عَلمِ فحشا بوده است
|
- جزئیات
- بدترين كلمه در اسلام
|
|
|
|
|
|
- جزئیات
- سند : راوی گوید ؛ عمر بن خطاب گفت: روز احد، من فرار کردم تا این که از کوه بالا رفتم و همانا خود را دیدم که مانند بز کوهی، از کوه بالا می روم. متن عربی: قَالَ: لما كَانَ يَوْم أحد هَزَمْنَا ففررت حَتَّى صعدت الْجَبَل فَلَقَد رَأَيْتنِي أنزو كأنني أروى نام کتاب : درالمنثور نویسنده : جلال الدین السيوطی جلد ۲ صفحه ۳۵۵
|
|
|
- جزئیات
- «شیخ نادی البدری» دانشمند برجسته الازهر با تفسیر دو آیه از قرآن کریم، سخنان تکان دهنده ای در افضلیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بیان کرد. وی در این سخنان می گوید: همه امت اسلام پیمانی با خداوند دارند که جانشان را به او بفروشند خداوند درباره همه مؤمنان می گوید: " إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ ــ در حقيقت خدا از مؤمنان جان و مالشان را به بهاى بهشت خريده است (توبه، 111).". اما فقط درباره علی(ع) گفت: " وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشری نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ الله ــ و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى فروشد (بقره/ 207).". همه مردم جان خود را در برابر بهشت فروختند؛ مگر علی(ع) که جانش را به خاطر خشنودی خدا فروخت. او خود را همه جا فدای محمد(ص) کرد؛ در جنگ بدر، در جنگ احد. در احد وقتی که انبوه کافران دور رسول الله(ص) جمع شدند و می خواستند از کشتن او مطمئن شوند، پیامبر به راست و چپ خود نگاه کرد و فرمود: "یا علی آنها را از من دور کن"، و علی مانند شاهینی تیزپرواز به سوی آنان رفت، و آنان را در هم کوبید؛ و صدای جبرئیل و فرشتگان شنیده شد که گفتند: "یاری واقعی این است. جوانمرد شجاعى چون على نیست؛ و شمشیرى چون ذوالفقار وجود ندارد". چرا علی(ع) را دوست نداشته باشیم در حالی که اسلام و ایمان با شمشیر و بازوی او بر پا شد؟ و بازوی دیگر اسلام، اموال خدیجه(س) بود. چرا علی را دوست نداشته باشیم؟ و چرا خدیجه کبری را دوست نداشته باشیم؟ دین غیر از "وفاداری" نیست؛ و علی(ع) کسی بود که همه چیزش را برای وفا نسبت به پیامبر ما، فدای او کرد؛ مالش و فرزندانش و همسرش و هر چه داشت را فدای پیامبر و دعوت او کرد.
|
|
|
|
|
|
- جزئیات
- پاسخ این پرسشها در ۶ دقیقه!!!
|
|