سخنرانی - خلفا

نوع رسانه
4:16
برخورد دوگانه اهل تسنن در برخورد با واقعه هجوم به خانه امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عثمان بن عفان - فرشید شریفی
برخورد دوگانه اهل تسنن در برخورد با واقعه هجوم به خانه امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عثمان بن عفان - فرشید شریفی
1,641 بازدید
0
جزئیات
کتاب التمهید و البیان فی مقتل الشهید عثمان ,یکی از علمای مخالف شیعه ,از علمای قرن هشتم ,ابوبکر مالقی آندلسی نویسنده ی کتاب ,ماجرا را نقل میکند در صفحه ی 109 ؛ میگوید زمانی که مهاجمان به خانه ی عثمان , نتوانستند وارد خانه ی او شوند چون در بسته بود...- جاؤوا بنارٍ و احرقوا باب و السقیفة -آتش آوردند و درب خانه ی او را به آتش کشیدند -و آتش شدید گرفت و فرو ریخت درب و آن سایه بان -ادامه میدهد -حتی اذا احترق الخشب خرّت السقیفة علی الباب - و آتش شدید و راه آنها باز شد -عثمان داشت نماز میخواند و عده ای که در داخل خانه ی او بودند آمدند مبارزه کنند ,عثمان بعد از نماز شروع به قرآن خواندن کرد جالب است با آن همه اتفاق که درب خانه را آتش زدند و خراب کردند و به داخل آمدند و جلوی همسر و فرزندان و فامیل هستند, عثمان نماز میخواند و بعد میرود سراغ قرآن و هیچ دفاعی هم از خود یا خانواده اش نکرد ؛ این مخالف عقل و قرآن منطق و شرع هست یا نیست؟ هیچ دفاعی از همسرو فرزند و اطرافیان نکند با اینکه 40 هزار نیرو و یاور دارد. چرا دفاع نکرد؟چرا از اموال خودش دفاع نکرد؟ کسی از علمای شما این مطالب را منکر نیست مگر بخواهد از سر لجاجت از زیر پاسخ به اینها شانه خالی کند و الا اینها را همه را میدانید و نقل کرده و قبول کرده اید؛ این مطالب را در باب فضائل عثمان بن عفان می آورند .. در ادامه میگوید فلان ایه ی قران را خواند و گفت وصیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به من این است و من صبر میکنم بر آن؛ ولم یحرق الباب الا و هم یطلبون ما هو اعظم منه - مولف میگوید انها دنبال بالاتر از اینها بودند یعنی به دنبال قتل و غارت بودند ؛ در ادامه میگوید عثما ن بن عفان آنهای که دور او بودند و میخواستند از او دفاع کنند قسم داد که نجنگند و دفاع نکنند و به آنها گفت بروند و خودش تنها ماند با خانواده اش؛ سوال ما این است که باشد سلمنا اما حالا که این کار را کرد چرا نوامیس و خانواده اش را نفرستاد که بروند؟ آتش زده شدن درب خانه و صبر بر وصیت رسول خدا و مصیبت و غیره در مورد عثمان میشود فضیلت اما در مورد حضرت علی علیه السلام که 25 سال قبل از عثمان این اتفاق ها برای او افتاده است میشود ضد فضیلت و ضد غیرت و ضد شجاعت... این برخورد دوگانه است از سوی مخالفین شیعه.
نوع رسانه
3:19
فرار خلفا در جنگ خیبر - استاد حسینی قزوینی
فرار خلفا در جنگ خیبر - استاد حسینی قزوینی
2,372 بازدید
1
جزئیات
در مصنف ابن شیبه(استاد بخاری) , ج 6 , ص 367 , ح 32080 / چاپ مکتبة الرشد ریاض / از حضرت علی علیه السلام نقل میکند : فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث أبا بكر إلى خيبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع الیه -پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در جنگ خیبر ابابکر را به سوی میدان فرستادند برای جنگ و او شکست خورد و برگشت و بعث عمر فأنهزم بالناس حتی انتهی -عمر هم شکست خورد و برگشت, پیامبر اکرم فرمودند فردا پرچم را به دست کسی میدهم که که خدا و پیغمبرش را دوست دارد و خدا و پیامبر هم او را دوست دارند , و به دست او این پیروزی نسیب مسلمانان میشود و هرگز از جنگ فرار نمیکند ,بعد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم سراغ من(علی علیه السلام) فرستاد و من رفتم وبه میدان و این پیروزی به دست من صورت گرفت؛ سیوطی در جامع الأحادیث , ج 16 , ص 145 , ح 7406 همین تعبیر را آورده است و میگوید پیامبر اکرم عمر ار فرستاد به جنگ خیبر و شکست خورد و برگشت و میگفتند - فجاؤوا يجبنونه ويجبنهم - عمر سپاهیان را میترساند و سپاهیان عمر را میترساندند(به همدیگر میگفتند اول تو ترسیدی) و این مطلب موجب ناراحتی پیامبر اکرم شد(صلی الله علیه و آله و سلم )و این را بزّار نقل کرده و سندش هم معتبر است؛ حاکم نیشابوری همین حدیث را نقل میکند و میگوید صحیح الإسناد است ولی بخاری و مسلم نقل نکرده اند,مستدرک علی الصحیحین ج 3 , ص 40 , ح 4340 . همچنین حاکم نیشابوری مجدد از جابر نقل میکند که : - أن النبی(صلی الله علیه و آله و سلم دفع) الرایة یوم خیبر إلى عمر فانطلق فرجع یجبن أصحابه ویجبونه - پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پرچم را به دست عمر داد و او سپاهیان را میترساند و سپاهیان او را , در اینجا میگوید هذا حدیثٌ صحیح علی شرط مسلم ,میگوید ما مطالبه ی صحت روایت میکنیم
نوع رسانه
1:28
فرار عمر از جنگ خیبر در منابع اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
فرار عمر از جنگ خیبر در منابع اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
3,148 بازدید
3
جزئیات
در کتاب مستدرک علی الصحیحین , حاکم نیشابوری ,چاپ دارالکتب العلمیه بیروت جلد سوم حدیث 4340 ؛ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ (علیه السلام) قَالَ: «سَارَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى خَيْبَرَ، فَلَمَّا أَتَاهَا بَعَثَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ، وَبَعَثَ مَعَهُ النَّاسَ إِلَى مَدِينَتِهِمْ أَوْ قَصْرِهِمْ، فَقَاتَلُوهُمْ فَلَمْ يَلْبَثُوا أَنْ هَزَمُوا عُمَرَ وَأَصْحَابَهُ، فَجَاءُوا يُجَبِّنُونَهُ وَيُجَبِّنُهُمْ فَسَارَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ (وآله) وَسَلَّمَ» الْحَدِيثُ. «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» از حضرت علی علیه السلام نقل میکند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم وقتی به خیبر رسیدند عمربن خطاب را به همراه عده ای از مسلمانان به سوی شهر آنها- قلعه - فرستاد تا بجنگند؛ عمر که فرمانده بود هنوز به آنجا نرسیده بود فرار کرد و یارانش دنبال او فرار کردند ,عمر به آنها میگفت شما تعرسیدید و انها به عمر میگفتند تو ترسیدی و ما به دنبال تو فرار کردیم ؛ ذهبی هم میگوید این روایت صحیح است. این یکی از چندین روایت صحیح از فرار عمر در جنگها می باشد.
نوع رسانه
0:41
توجیه فرار خلفا در جنگها توسط کارشناسان شبکه کلمه
توجیه فرار خلفا در جنگها توسط کارشناسان شبکه کلمه
4,678 بازدید
0
جزئیات
دلایل فوق العاده وهابی ها برای فرار عمر در جنگ احد عقیل هاشمی: معمولا خداوند زمانی که میخواهد تعبیر به مؤمنین بگوید میگوید مؤمنین همیشه به سمت بالا می روند و انسانهای غیر مؤمن به سمت پایین میروند و عمر در این کوه احد به سمت بالا می رفت یعنی به سمت الله سعود میکرد و این زیباست... واقعا از عقل وهابی ها چیزی بیشتر از این انتظار نمی رود...
نوع رسانه
2:04
توهین های بسیار زشت اهل تسنن به عمر بن خطاب - حجت الاسلام یزدانی
توهین های بسیار زشت اهل تسنن به عمر بن خطاب - حجت الاسلام یزدانی
2,891 بازدید
2
جزئیات
سوال میکنند آیا عمر همجنس باز بوده است یا خیر این را خود اهل سنت در کتابهای خودشان نقل می کنند ؛مثلا ابن سعد در طبقات الکبری جلد 3 ص 289 این روایت را نقل میکند ؛ عن محمد بن سیرین قال , قال عمر بن خطاب : ما بقی فی شی‏ء من أمر الجاهلیة إلا أنی لست اُبالی إلى أی الناس نکحت و أیهم أنکحت- از امر جاهلی چیزی برای من باقی نمانده جز اینکه با چه کسی لواط کنم یا چه کسی با من لواط کند و ظاهر این عبارت همین است؛ آمدند تو جیه کرده اند که منظورش ازدواج بوده و اینکه برای او فرقی نداشته از چه قبیله ای دختر بگیرد یا به چه قبیله ای دختر بدهد , در حالی که این از امور جاهلی نبود اتفاقا بسیار تعصب داشتند در این مطلب که از هر قبیله ای نباید دختر بگیرند یا به هر قبیله ای نباید دختر بدهند ؛ حتما اشراف با اشراف و فقرا با فقرا و کنیز و غلام باید با هم ازدواج میکردند و اسلام اینها را نفی کرد و این مرزها را برداشت و گفت در ازدواج ملاک تقوا است؛ خودشان نقل کرده اند و سندش هم درست است و فقط اشکالی که گرفته اند گفته اند سندش منقطع است و ابن سیرین از عمر مستقیماً نشنیده است ؛ در حالی که روایات در منابع خودشان هست و مبنای انها این است که مرسله از تابعی مسند است ؛ اگر این روایت واقعیت داشته که..... اگر واقعیت نداشته چرا این توهین های زشت را در کتابهایتان به عمر کرده اید .
نوع رسانه
2:31
فرار خلفا از میدان جنگ احد - شیخ علی خدادادی
فرار خلفا از میدان جنگ احد - شیخ علی خدادادی
3,764 بازدید
5
جزئیات
در جنگ اُحد دندان های پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را شکستند ؛ جنگی بود که حلقه های کلاه خود در صورت پیامبر اکرم فرو رفته بود جنگی بود که تمام بدن پیامبر خدا مجروح شده بود؛ در چنین وضعیتی که پیامبر خدا در میان کفار و مشرکین گرفتار شده بود چه کسی از اسلام و پیامبر خدا دفاع کرد؟ اهل سنت تاریخ را بخوانند ,تمام جنگهای اسلام را ببینید,اگر توانستید جنگی پیدا کنید که خلفای اهل سنت جنگیدند ؛نداریم...در اُحد فرار کردند , در حنین , احزاب , تبوک هیچ کاری انجام ندادند ,درخیبر فرار کردند... در منابع خودشان است که ابوبکر به دخترش عائشه خاطرات فرار کردنش را تعریف میکند... آنکسی که ماند امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام بود که در جنگ اُحد یِکّه و تنها جان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اسلام را حفظ کرد ؛لذا در تاریخ ذکر شده بعد از جنگ حدود 90 زخم بر تن مبارک ایشان بوود و از سر تا پا ایشان مجروح بودند. زنی بود در جنگ اُحد به اسم نسیبه (او برای مداوای مجروحان همراه لشگر آمده بود) ایستاد و از پیامبر خدا دفاع کرد و مجروح شد. لذا بعد از جنگ اُحد پیامبر خدا فرمودند مقام نسیبه از ابوبکر و عمر و عثمان بالاتر است (1) ------------------------------------ 1- ترجمه سيرة المصطفى/ جلد‏2/ صفحه 58
نوع رسانه
6:55
آیا برای انتخاب خلیفه اجماع شد ؟ - حجت الاسلام طبسی
آیا برای انتخاب خلیفه اجماع شد ؟ - حجت الاسلام طبسی
3,909 بازدید
2
جزئیات
بلاذری در قرن سوم کتابی دارد به نام انساب الأشراف در ج 1 ص 586 ؛ این شخص جریان بیعت نکردن بعضی از صحابه با خلیفه ی اول را مطرح میکند , پس معلوم میشود کسانی بودند که با خلافت خلیفه ی اول مخالف بودند , بعضی ها میگویند اجماع و اتفاق امت بوده؛ چه اجماعی که فاطمه ی زهرا و امیرالمؤمنین علیهما السلام و بسیاری از صحابه در ان نبودند و از آن خارج شدند. بلاذری آنهایی که بیعت نکردند را اسم میبرد؛1- امیرالمؤمنین علیه السلام ؛2 -زبیر ؛ 3-...سپس میگوید حضرت فاطمه سلام الله علیها به خلیفه ی دوم فرمودند :ﻳَﺎﺑْﻦَ ﺍْﻟﺨَﻄﺎﺏِ ﺃَﺗُﺮﺍﻙَ ﻣﺤُﺮﱢﱢﻗﺎً ﻋَﻠَﻲﱠﱠ ﺑﺎﺑﻲ؟ بلاذری در ابتدای متن ماجرای هتک حرمت از سوی خلیفه ی اول را نقل میکند و در اینجا قضیه بالاتر است احراق بیت است (آتش زدن خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها)خانه ای که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم,به مدت شش ماه می ایستاد و آیه ای تطهیر را در درب آن میخواند. خانه ای که زنی در آن زندگی میکرد که مصداق آیه ی تطهر بود, فاطمه ی زهرا سلام الله علیها بنا بر اعتراف همه ی اهل سنت , در آیه ی مباهله مصداق نسائنا بودند؛ آنوقت وقتی که فاطمه زهرا سلام الله علیها از او سوال میکند ای فرزند خطاب آیا آمده ای تا خانه ی من را به آتش بکشی؟ خواص اصحاب پیامبر اکرم اینگونه با خانه ی فاطمه و علی سلام الله علیها برخورد کردند. جوهری کتابی دارد به نام السقیفه و فدک ,او میگوید برای قضیه ی بیعت خلیفه ی دوم آمد - مع عصابةٍ - رفتم در لغت دیدم میگویند عصابه از ده نفر است تا چهل نفر ؛ما حداقل را میگوییم همان ده نفر ؛آن هم از صحابه ی پیامبر اکرم... این را هم جوهر و هم ابن قتیبه در الإمامة و السیاسة که در قرن سوم میزیسته است نقل کرده؛ در راه به خلیفه ی دوم گفتند: - ان فی البیت فاطمة - تو که با - قبس من نار (مشعل) - آمدی میدانی در این خانه چه کسی است؟یعنی به او یادآوری میکنند که در خانه , فاطمه ی زهرا سلام الله علیها است و تازه اگر نمی دانستی در خانه چه کسی است, آنجا خانه ی حضرت زهرا و علی علیهما السلام بود... این است عمل به آیه ی - قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ (23 شوری) -مگر فاصله ی زمانی بین شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و این حوادثی که اینها رقم زدند برای چند روز حکومت دنیا ,چند روز بوده است؟
نوع رسانه
1:34
آیا ابوبکر و عمر در تغسیل و تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله حضور داشتند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
آیا ابوبکر و عمر در تغسیل و تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله حضور داشتند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
3,423 بازدید
1
جزئیات
آیا ابوبکر و عمر در تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حاضر بودند؟ روایت صحیح :حدثنا ابن نمیر از هشمام ابن عروة از پدرش....ابوبکر و عمر لم یشهدا دفن النبی صلی الله علیه و آله و سلم -آن دو در دفن پیامبر اکرم حاضر نبودند -کانا فی الأنصار- در سقیفه ی بنی ساعده بودند قبل از اینکه برگردند پیامبر اکرم دفن شده بودند. در سنن بیهقی میگوید همان ابتداء که پیامبر خاتم از دنیا رفتن ابوبکر به پسر عموهای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت:دونکم صاحبکم- خودتان میدانید با پیامبر اکرم چه کنید یعنی صاحب من نیست و خودتان مشغول غسل او شوید و رفت پیش مهاجر و ان قضایای سقیفه اتفاق افتاد. اما اینکه چرا انقدر طول کشید دفن ان حضرت(حدود دو روز و نیم)چون اتاق ان حضرت کوچک بود و بقیه ی صحابه و مردم گفتند میخواهیم بر بدن پاک پیامبر خدا نماز بخوانیم و در گروه های سه یا چهار نفره می آمدند و نماز میخواندند و میرفتند و همین سبب طول کشیدن نماز بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شد.
نوع رسانه
4:09
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه وحی ابراز ندامت کرد و حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی او را پذیرفتند - حجت الاسلام تباشیر
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه وحی ابراز ندامت کرد و حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی او را پذیرفتند - حجت الاسلام تباشیر
2,535 بازدید
0
جزئیات
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه ی وحی پشیمان شد و آیا معذرت خواهی کرد؟و حضرت زهرا سلام الله علیها آیا معذرت خواهی او را پذیرفت؟ وقتی در تاریخ نگاه ممیکنیم می بینیم در دو جا این اتفاق افتاده است یکی در زمان مرگ او بود که یکی از حرفهایی که زد این بود ای کاش هتک حرمت به خانه ی زهرای مرضیه سلام الله علیها نمیکردم؛ و یکی هم در زمان حیاط حضرت زهرا علیها السلام بود. ذ ما اگر کاری به ماهیت این عذر خواهی و اظهار ندامت نداشته باشیم که آیا حقیقی بود یا بازی سیاسی بود ؛یک مطلب خیلی مهمی را میتوان با همین جریان اثبات کرد؛ آن مطلب این است که این عذر خواهی و اظهار ندامت اثبات کننده ی این است که این هتک حرمتها صورت گرفته است و نشان دهنده ی این است که این اتفاقات دردناک که در زندگی زهرای اطهر بوده است افسانه نیست و واقعیت دارد که اگر نبود,خلیفه ی اول اظهار پشیمانی نمیکرد. هتک حرمت به خانه ای که مصداق آیه - فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ (نور 36) -بود ؛ هتک حرمت شد به خانه ای که پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم 9 ماه می آمدند در آن خانه را میزدند و سلام میکردند به امیرالمؤمنین علی و زهرای مرضیه علیهما سلام الله و آیه ی تطهیر را می خواندند: انَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (احزاب 33) -مردم بدانند که اینجا خانه و خانواده ی عترت و پاکی است ,امام اینها به این خانه جسارت کردند و این اظهار ندامت اثبات کننده ی این مطلب هست. در زمان حیات حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ هست که آن دو میخواستند بی بی را ببینند و ملاقات کنند و معذرت خواهی کنند؛آنها حضرت امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه را واسطه قرار دادند که این اجازه را از بی بی بگیرند (اینها از غربت های مولای ما است)حضرت علی آمدند محضر حضرت زهرا سلام الله علیهما و اجازه خواستند ؛ بی بی فرمودند : البَیتُ بَیتُکَ وَ الحُرَّةُ زَوجَتُکَ(اَمَتُکَ)، اِفعَل ما تَشَاءُ (1) -خانه خانه ی شماست و زن آزاده همسر شماست,اگر شما صلاح میدانید و اجازه دهید. اینها آمدند اما بی بی دوعالم روی خود را از آنها برگرداند و یک اعتراف هم از آنها گرفتند,حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند آیا شما از پدرم نشنیدید سفارشانی که نسبت به من که دخترشان هستم داشتند؟نشنیدید که پیامبر خاتم فرمودند خشنودی زهرا (سلام الله علیها)خشنودی خدا و نارضایتی او نارضایتی خداست؟ هر دو تصدیق کردند و گفتند از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدیم؛زهرای مرضیه سلام الله علیها فرمودند خدا را شهد میگیرم که شما دونفر من را اذیت کردید و من از شما راضی نیستم و بعد از هر نماز شما را نفرین میکنم. به نظر شما این جملات بی بی دوعالم نشان دهنده پذیرش عذرخواهی انهاست؟بی بی آنها را بخشیدند؟در حالی که اگر بخشیده بودند اینطور وصیت نمی کردند که علی جان(علیه السلام)من را شبانه دفن کن برای اینکه اینها در تشییع جنازه من شرکت نکنند؛ مشخص است که حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی آنها را نپذیرفتند. -------------------------------------- 1- مستدرك عوالم العلوم و المعارف ج 11 , ص 595 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث ج 43 , ص 198 الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء(ع) ج 14 , ص 200 -ط دليلنا(دلیل ما)
نوع رسانه
7:48
اولین دروغ را چه کسی به پیامبر صلی الله علیه و آله بسته است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
اولین دروغ را چه کسی به پیامبر صلی الله علیه و آله بسته است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
3,218 بازدید
3
جزئیات
یکی از سوالات و شبه هایی که مطرح است این است که چه کسی اولین دروغ را به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بست؟(نسبت داد) آیا حضرت زهرا سلام الله علیها بود یا مخالفان ایشان؟ روایتی که هم سنی و هم شیعه نقل کرده است روایتی است که نماد روایات متواتر شده است. در تمام صحاح اهل سنت این روایت نقل شده است و در چند جای بخاری که یکی از آن را نقل میکنیم,از صحیح بخاری کتاب الجنائز ,باب ما یکره النیاحة علی المیت ,پیامبر اکرم فرمودند: مَن كَذبَ علَيّ مُتَعمِّدا فلْيَتَبوّأ مَقعدَهُ مِن النّارِ -هرکس عامدانه بمن دروغ ببندد جایگاهش جهنم است - ؛ سوالی اینجا مطرح میشود, ابوبکر روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرد -لا نورث و ماترکنا الصدقه - همین را بخاری و دیگران نقل کرده اند ؛حضرت زهرا سلام الله علیها این روایت را نپذیرفتند و اسرار داشتند که فدک و خیبر و خیلی از مکانهای دیگر ارث ایشان است و آمدند ارث خود را طلب کردند. طبق روایتی که در صحیح مسلم در کتاب الجهاد و سیر باب حکم الفَیء هست امیر المؤمنین علی علیه السلام هم این روایت را از ابوبکر نپذیرفتند و او را تکذیب کردند؛ اهل سنت باید انتخاب کنند چه کسی راستگو است؟حضرت زهرا سلام الله علیها یا ابوبکر ؟ در همان زمان و همان مجلس,حضرت زهرا سلام الله علیها به پنج آیه از قرآن کریم استدلال کردند برای اثبات دروغ بودن ادعای ابوبکر و جعل حدیث از سوی او؛ آیه ی اول سوره ی نمل آیه ی 16 : وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ -سلیمان از داوود ارث برد-خب او هم از پیامبران خداست طبق روایت ابوبکر نباید این اتفاق می افتاده است و خیلی واضح است که روایت جعلی است که ما انبیاء ارث نمیگذاریم. آیه ی بعد سوره ی مریم آیه ی 5 و 6 که خداوند متعال از زبان حضرت زکریا علی نبینا و آله و علیه السلام نقل میکند :... فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا(*)يَرِثُنِي وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِيًّا -این واضح است که حضرت یحی قرار بود از حضرت زکریا و آل یعقوب ارث ببرد. آیه بعد سوره ی نساء آیه ی 176 : فَلِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ - هر پسری دو برابر دختر ارث میبرد و این آیه عام است و حضرت زهرا سلام الله علیها شامل عام این آیه میشود و باید ارث ببرد. آیه ی بعد سوره ی احزاب آیه ی 6: وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ... سوره ی بقره آیه ی 180 :...إِنْ تَرَكَ خَيْرًا الْوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ ۖ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ. حضرت زهرا سلام الله علیها به این آیات استدلال کردند و علمای عامه آن را نقل کرده اند,در کتاب بلاغاتُ النّساء ج 1 , ص 8 خطبیه ی فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها را که نقل میکند همه ی این آیات در ذیل آن خطبه هست که حضرت زهرا سلام الله علیها به آنها استدلال میکنند تا ثابت کنند که حدیثی که ابوبکر از پیامبر اکرم نقل میکنند صحیح نیست و دروغ است. نمی شود هر دو راستگو باشند یکی میگوید پیامبر اکرم آن حدیث را گفته است و دیگری میگوید نگفته است اهل سنت هرکدام را بپذیرند پیامدهای سنگینی برای مذهب آنها دارد و اصول مذهب آنها را زیر سوال میبرد. اسرار ما بر فاطمیه برای همین است و این سوالی است که باید جواب داده شود و هرکدام از اینها راستگو نباشد مشول ان حدیث صحیح بخاری میشود که نقل کردم هرکس عامدانه بمن دروغ ببندد جایگاهش جهنم است.حالا جایگاه چه کسی جهنم است؟حضرت زهرا سلام الله علیها که سیده ی زنان بهشت هستند یا مخالفان ایشان؟
نوع رسانه
2:23
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
3,213 بازدید
1
جزئیات
سیوطی که یکی از مشهورترین علمای اهل سنت هست کتابی تألیف کرده است به نام مسند فاطمه(سلام الله علیها)در صحفه 34 این کتاب روایتی را از خلیفه اول نقل میکند که در هنگام مرگش اینطور گفته:(در روایت شماره 28)من بر هیچ چیزی اندوه نمیخورم که انجام داده ام جز برای 3 کار که آرزو میکردم ای کاش آنه را انجام نداده بودم ,ای کاش من به زور وارد خانۀ فاطمه سلام الله علیها نمیشدم و خانۀ او را رها میکردم-کاش درِ جنگی که بین من و علی علیه السلام باز شده بود میبستم/در صحفه 35 همین کتاب سیوطی در برسی این روایت اینطور بیان میکند:این روایت در چندین کتاب از جمله ابو عبید در الأموال آورد طبری,ابن عساکر,سنن سعید بن منصور...سپس میگوید این روایت روایت صحیحی است از جهت سندی و معتبر است/ وقتی خلیفه اول خودش اقرار دارد که ما به خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها هجوم برده ایم/برای چه منکر این قضیه شویم؟وقتی در کُتب معتبر اهل سنت اعتراف به این قضیه کرده اند چرا منکر شویم و بگوییم روابط حسنه و خوب بوده است؟
نوع رسانه
4:44
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان - حجت الاسلام یزدانی(عکس منبع در پایین مطلب)
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان - حجت الاسلام یزدانی(عکس منبع در پایین مطلب)
3,805 بازدید
1
جزئیات
استاد یزدانی:بروید و ببینید خلفای اهل سنت در آخر عمرشان چه کلماتی گفته اند؟ در صحیح بخاری جلد 4 ص 201 کتاب فضائل الصحابه , باب مناقب عمر بن خطاب ؛وقتی ابو لؤلؤ وقتی با قداره به شکم عمر زد...قال عمر والله لو أنّ لی... بخدا اگر تمام زمین پر از طلا بود و من آنها را داشتم آنها را میدادم تا گرفتار عذاب خداوند نشوم ؛ بقول یکی از علمای سنی که میگوید انسان قبل از مرگ قیامت خود را میبیند که بهشتی است یا جهنمی؛خلیفه ی دوم چه دیده بود که دوست داشت تمام طلاهای جهان را بدهد تا عذاب نشود؟ ابن حجر عسقلانی در شرح همین حدیث میگوید : خوفی که در عمر بن خطاب اتفاق افتاده بود به خاطر ترس از تقصیر هایی بود که در حق رعیت کرده بود ,فتح الباری فی شرح صحیح البخاری ج 7 , ص 43. روایات دیگری هم در این باره هست و من جمله روایتی که بارها مطرح شده از ابوبکر, که را وی میگوید: - مر أبو بکر بطیر واقع على شجرة فقال طوبى لک یا طیر تقع علی الشجر وتأکل الثمر ثم تطیر ولیس علیک حساب ولا عذاب یالیتنی کنت مثلک والله لوددت أن الله خلقنی شجرة إلى جانب الطریق فمر بی بعیر فأخذنی فأدخلنی فاه فلاکنی ثم ازدردنی ثم أخرجنی بعرا ولم أک بشرا. - ابوبکر از کنار گنجشکیپرنده ای که روی دخت نشسته بود عبور کرد و به او گفت خوش بحال تو ای پرنده روی درخت مینشینی و از میوه های آن میخوری و بعد پرواز میکنی و حساب و کتابی نداری ,ای کاش من هم مثل تو بودم ؛ بخدا قسم (سوگند خورده پس نه دروغ گفته نه شکسته نفسی کرده)ای کاش خداوند مرا درخت خلق کرده بود و بعد شتر مرا میخورد و مرا هضم میکرد و بعد به صورت پشکل من را بیرون میداد ولی ابوبکر نبودم (1) خلیفه ی دوم میگوید: - قال وقال عمر یا لیتنی کنت کبش أهلی سمنونی ما بدا لهم حتى إذا کنت أسمن ما أکون زارهم بعض ما یحبون فجعلوا بعضی شواء وبعضی قدیدا ثم أکلونی فأخرجونی عذرة ولم أک بشرا .-ای کاش گوسفند(قوچ) خانواده ام بودم که مرا چاق میکردند و من را میپختند و میخوردند و هضم میشدم و به صورت مدفوع من را بیرون میدادند ولی عمر نبودم (2) ------------------------------------------------- 1 و 2)-الکوفی، هناد بن السری (متوفای243هـ)، الزهد، ج 1، ص 258، ح 449، باب من قال لیتنی لم أخلق، تحقیق: عبد الرحمن عبد الجبار الفریوائی، ناشر: دار الخلفاء للکتاب الإسلامی - الکویت، الطبعة: الأولى، 1406هـ؛/الأصبهانی، أبو نعیم أحمد بن عبد الله (متوفای430هـ)، حلیة الأولیاء وطبقات الأصفیاء، ج 1، ص 52، ناشر: دار الکتاب العربی - بیروت، الطبعة: الرابعة، 1405هـ؛البیهقی، أحمد بن الحسین بن علی بن موسى أبو بکر (متوفای458هـ) شعب الإیمان، ج 1، ص 485، ح 787، تحقیق: محمد السعید بسیونی زغلول، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1410هـ؛/السیوطی، جلال الدین عبد الرحمن بن أبی بکر، جامع الاحادیث (الجامع الصغیر وزوائده والجامع الکبیر)، ج 13، ص 317.
نوع رسانه
5:43
ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
2,228 بازدید
0
جزئیات
قاسم بن سلام(ابو عُبیده) متوفی 224 قمری از عبدالرحمن بن عوف که از صحابه ی پیامبر اکرم است(صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نقل میکند که روزی بر ابوبکر وارد شدم , در حالی که او درذ مرض الموت بود و در بستر بود , سلام کردم و گفتم الحمد لله که حالت خوب است ,بر دنیا تأسف مَخُر؛ ابوبکر جواب داد من جز بر سه کاری که انجام داده ام بر چیز دیگری هرگز تأسف نمی خورم؛ کارهایی انجام داده ام ای کاش آنها را انجام نداده بودم (در اینجا روایت سانسور خبری میشود و در ادامه میگوید..)ای کاش فلان کار و فلان کار را انجام نمی دادم؛منبع : الأموال ص 193 -جالب اینجاست ابوعبیده میگوید نمی خواهم آن کارها را بیان کنم -به ابو عبیده میگوییم آن کارهای خلیفه ی اول را که کتمان کردی و گفتی از شدت قبح آنها را بیان نمیکنم ,بعد از تو شخصی به نام مُبرّد آمد پرده ها را کنار زد و کارهای ابوبکر ا علنی کرد و گفت چه بوده است. ابن ابی الحدید معتزلی متوفی 655 قمری از مُبرّد نقل میکند :ابوبکر گفت اما آن سه کاری که انجام دادم و دوست داشتم انجام نمیدادم ,ای کاش به خانه ی فاطمه(سلام الله علیها)بی احترامی نمی کردم... - فأمّا الثلاث التی فعلتها و وددت أنّی لم أکن فعلتُها: فوددت أنّی لم أکن کشفت عن بیت فاطمة و ترکته و لو أُغلق على حرب، و ودت أنّی یوم سقیفة بنی ساعدة کنت قذفت الأمر فی عنق أحد الرجلین: عمر أو أبی عبیدة فکان أمیراً و کنت وزیراً، و ودت أنّی إذ أُتیت بالفجاءة لم أکن أحرقته و کنت قتلته بالحدید أو أطلقته».[1] ممکن است کسی بگوید ابن ابی الحدید خیلی پیش ما اعتبار ندارد ,جواب میدهیم که مگر این قضیه مختص است به نقل ابن ابی الحدید؟ ابن منظور متوفی 711 صاحب کتاب لغت لسان العرب کتابی دارد به نام مختصر التاریخ الدمشق جلد 13 ص 122 را مراجعه کنید /طبرانی متولد 260 و متوفای 360 در کتاب المعجم الکبیر در ج 1 ص 62 / ابن عبدربه کتابی دارد به نام العِقد الفرید ج 4 ص 93 و دیگران که همه معروف هستند نزد اهل سنت این مطلب را نقل کرده اند. ---------------------------------- 1-شرح نهج البلاغة لابن أبی الحدید:2/45ـ 47; الکامل:1/11. تحقیق الدکتور محمد أحمد الدالی، مؤسسة الرسالة.
نوع رسانه
4:59
وصیت صدیقه طاهره به اسماء بنت عمیس در مورد غسل حضرت از کتب عامه - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
وصیت صدیقه طاهره به اسماء بنت عمیس در مورد غسل حضرت از کتب عامه - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
3,024 بازدید
0
جزئیات
اینکه میگویند اصلا میان همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و اصحاب پیامبر اکرم مسئله و اختلافی نبوده است.. من یک سوال میپرسم,بروید الاستیعاب ابن عبدالبر مالکی ,متوفی قرن پنجم را ببینید تا بدانید آیا مسائلی بوده است یا نبوده... ابن عبد البر نقل میکند:فاطمه ی زهرا سلام الله علیها قبل از شهادتشان رو کردند به اسماء بنت عمیس (رضوان الله علیها که در غسل فاطمه شرکت کرده است)و گفتند هنگامی که من از دنیا رفتم تو و علی علیه السلام در غسل من شرکت میکنید و احدی را هم خبر نمیکنید. -اگر این روایت را کلینی علیه الرحمة نقل میکرد این وهابی ها چه سرو صداهایی راه می انداختند,اما الان چرا این روایت را برای مردم نقل نمیکنید؟تا معلوم شود آن حرفهایی که میزند دروغ است-. ابن عبد البر نقل میکند:وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفتند عایشه آمد در زد ,اسماء به او گفت امکان ندارد اجازه بدهم در غسل فاطمه سلام الله علیها شرکت کنی. عایشه رفت پیش پدرش و شکایت کرد و گفت:ان هذه الخثعمیة... اشاره به اسما بنت عمیس خثعمی که اجازه نمیدهد من وارد شوم و در غسل و مراسم شرکت کنم. ابوبکر اسماء را احضار کرد ,گفت چرا اجازه نمی دهی همسر پیامبر اکرم در مراسم شرکت کند؟ اسماء گفت - فاطمة هی التی امرتنی - فاطمه سلام الله علیها به من امر کرد که در مراسم غسل فقط من باشم و علی علیه السلام. این متون کی قرار است برای مردم روشن شود؟اگر قرار باشد در ایام فاطمیه این متون محترمانه برای اهل سنت بیان نشود آن وقت فردا از این ترس داریم که وهابیون تکفیری که الان مشغول هستند ,نسلی را تربیت کنند که اینها تمام این قضایا را منکر شوند. جدیدا کلیپ میسازند هر قضیه ای که ریشه در صحیح بخاری دارد میگویند دروغ است,هر قضیه ای که ریشه در صحیح مسلم دارد میگویند دروغ است , هر قضیه ای که ریشه در عمده ترین منابع خودشان دارد میگویند دروغ است(و خیلی ها را حذف میکنند) قبلا عرض کردم این شبه صلح و مصالحه بین امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و اصحاب سقیفه را شعبی نقل کرده است و او کسی نیست که یتواند از ابوبکر نقل کند چون فاصله ی زمانی میان شعبی و ابوبکر بسیار زیاد است و نقل او مرسل هست نه مسند پس اصل قضیه زیر سوال میرود و ردّ میشود.
نوع رسانه
3:00
چرا امیرالمؤمنین علیه السلام از اول بیعت نکرد ؟ - آقای شریفی
چرا امیرالمؤمنین علیه السلام از اول بیعت نکرد ؟ - آقای شریفی
2,570 بازدید
1
جزئیات
مجری شبکه وهابی:حضرت علی علیه السلام که میدانسته اینها پهلوی همسرش را میشکنند و بچه اش را میکشند و نهایتا او را میبرند و از او بیعت میگیرند ,چرا از اول نرفت و تقیتاً بیعت نکرد و جلوی این همه قتل و درگیری را نگرفت؟ آقای شریفی کارشناس شیعی:خب سوال میپرسیم از شما,خدا که میدانست آخر و عاقبت شیطان چیست و میشود دشمن خدا و اکثر خلائق را گمراه میکند. چرا خداوند او را خلق کرد و از بین اجنه او را آورد بین ملائکه و به او عزت و قدرت داد و او را تکریم کرد؟ طبق مبنای شما به خود خدا هم اشکال وارد است؟نه اینطور نیست طبق مبنا و عقیده ی صحیح این اشکال وارد نیست زیرا باید همگی در این دنیا امتحان شویم. فرق مؤمن و منافق و کسی که هدایت یافته و کسی که گمراه است باید مشخص شود. امیرالمؤمنین علی علیه السلام بیعت نکرد,صدمات به ایشان وارد شد ,و همسرشان را از دست دادند تا ثابت کنند مظلوم هستند و دیگران حق او را غصب کرده اند. ما از شما سوال داریم چرا حضرت علی علیه السلام بیعت نکردند؟عدم بیعت امیرالمؤمنین علیه السلام با ابوبکر در صحیح بخاری به صراحت آمده است جلد 4 حدیث 4240 و 4241 که تصریح میکند از عایشه , به این عنوان:حضرت زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر خشمگین شد و از او دوری گزید و با وی سخن نگفت تا آنکه از دنیا رفتند , و شوهرش علی علیه السلام او را در شب دفن کرد و ابوبکر را آگاه نکرد و خود بر وی نماز گزارد؛حضرت علی علیه السلام در زمان حیات حضرت زهرا سلام الله علیها مورد توجه مردم بود و زمانی که ایشان شهید شدند علی علیه السلام توجه مردم را در نیافت ,سپس در پی مصالحه با ابوبکر شد و با وی بیعت کرد,علی علیه السلام در آن ماههایی که حضرت زهرا سلام الله علیها زنده بود بیعت نکرده بود. سوال ما این است که چرا به قول شما شش ماه امیرالمؤمنین علی علیه السلام با ابوبکر بیعت نکرد؟ چرا حضرت زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر غضبناک شد؟و حکم غضب و قهر حضرت زهرا سلام الله علیها با ابوبکر طبق مبانی و روایات صحیح خودتان که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند غضب حضرت زهرا غضب من است و غضب من غضب خدا است ,حکم ابوبکر چیست؟
نوع رسانه
1:30
آیا امیرالمؤمنین علیه السلام با ابوبکر بیعت کردند ؟ - حجت الاسلام بندانی
آیا امیرالمؤمنین علیه السلام با ابوبکر بیعت کردند ؟ - حجت الاسلام بندانی
4,734 بازدید
6
جزئیات
یکی از شبهاتی که مطرح کرده اند این است : میگویند امیرالمؤمنین علی علیه السلام با خلیفه ی اول بیعت کرده اند ؛ سنی و شیعه نوشته اند ,ایشان دستهایش بسته بوده است,یک دست را باز کردند برای اینکه بیعت کنند و بازوهای ایشان را گرفته اند , یکنفر روی زانوی حضرت نشسته بود (چرا آسمان به زمین نیامد ,چرا زمین اهلش را فرو نبرد؟) سر مبارکشان برهنه شده بود ,یک مقدار از شانه و کِتف ایشان نیز بیرون از لباس بود چون از یقه ی حضرت گرفته بودند و قتی دستان ایشان بسته بود. حضرت مولا علیه السلام را با آن شرایط گرفته اند و نشانده اند در مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و به زور تا 5 نفر نقل شده که آمدند انگشتان دست ایشان را از هم باز کنند برای بیعت ولی دست ایشان باز نشد و به حالت مشت باقی بود. کشیدند حضرت را به زور ببرند جلو ی منبر که ابوبکر روی آن نشسته بود ,نتوانستند حضرت را به جلو ببرند,ابوبکر از منبر پایین امد و دستش را روی مشت بسته ی حضرت علی علیه السلام کشید ,اسم این را بیعت گذاشتند... ------------------ مسعودی، علی بن حسین، اثبات الوصیة، ص۱۴۶. / ابن اثیر، مبارک بن محمد، الشافی، ج۳، ص۲۴۴. / فیض کاشانی، محمد بن شاه مرتضی‌، علم الیقین، ج۲، ص۳۸۶-۳۸۸. / محدث قمی، شیخ عباس، بیت الاحزان، ص۱۱۸. / مسعودی، محمد فاضل، الاسرار الفاطمیّة، ص۱۲۲. / فیض کاشانی، محمد بن شاه مرتضی‌، علم الیقین، ص۶۸۶، المقصد الثالث. / مهدی، عبدالزهرا، الهجوم علی بیت فاطمة (سلام‌الله‌علیها)، ص۱۳۶ و ۳۴۳
نوع رسانه
2:39
داستان هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها از کتب عامه - حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی
داستان هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها از کتب عامه - حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی
3,355 بازدید
0
جزئیات
یکی از علمای معروف عامه-ابن قتیبه دینوری که در سال 322 هجری از دنیا رفته است/او در کتاب الإمامة و السیاسه(که در چاپهای قدیم حدود صحفه 14 است چاپهای جدید 2 جلدی حدود صحفه 36)آنجا که ابوبکر بعد از آنکه در سقیفه بنی ساعده نشستند دور هم و عُمر به ابوبکر رأی داد و او شد خلیفه پیغمبرصلی الله علیه و آله و سلم(به انتخاب خودشان نه انتخاب خدا و رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم)ابوبکر در جستجوی کسانی برآمد که از بیعت با وی تخلف کرده بودند/و اینها در خانه امیرالمؤمنین علی علیه السلام اجتماع کرده بودند-عُمر را فرستاد به سوی این جمعیت وبا صدای بلند آنها را صدا زد(اینها سلمان,ابوذر,مقداد,عمار و...)برای بیعت با ابوبکر از منزل بیرون بیایید ولی آنها اعتنایی نکردند عُمر دستور داد هیزم آوردند و گفت به آن خدایی که جان عُمر در دست اوست یا از خانه بیرون بیایید یا من این خانه را با تمام اهلش میسوزانم یک نفر به او گفت در این خانه فاطمه سلام الله علیها است دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تو چگونه میخواهی او را آتش بزنی؟ گفت هرچند که فاطمه (سلام الله علیها) باشد.
نوع رسانه
5:09
وقاحت و بی حیایی مولوی های اهل تسنن
وقاحت و بی حیایی مولوی های اهل تسنن
3,099 بازدید
0
جزئیات
هرجا به نفعشان باشد حکومت شناس و امنیت شناس میشوند هرجا به نفعشان نباشد میگویند ظلم شده به ما و... از مولوی سنی سوال میشود در کتابهای خودتان(مصنف ,ابن ابی شیبه)نقل شده که عمر به درب خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها رفت و گفت یا بیرون بیایید یا خانه را با اهلش بر سرتان آتش میزنم (لاُحرقن علیکم البیت) و روایت را صحیح دانسته است. مولوی سنی:این کار به خاطر عدم بیعت بوده است ,وقتی همه بیعت کرده اند نمیشود یک نفر بیعت نکند و نمی گذرند از او,در ادامه میگوید حضرت زهرا و حضرت علی علیهما السلام شورشی و سرکش بودند و میخواستند شورش کنند, و از جهت سیاسی و شرعی همچنین کاری معقول است بخاطر امنیت جامعه,چون همه خلیفه را قبول کرده بودند. شیعی:در حالی که غزالی میگوید :علاوه بر حضرت زهرا و علی علیهما السلام , عباس و فرزندانش و عده ای از سقیفه با خلافت ابوبکر مخالف بودند پس تنها حضرت علی و زهرا سلام الله علیه مخالف نبودند. در واقع مولوی سنی میگوید حمله به خانه ی وحی مورد تایید است و کار خوبی انجام داده اند چون باید با خلیفه بیعت میشده است و جلوگیری از اختلاف و شورش بوده است. شیعی:حدیث صحیح داریم - فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی(1) -و در قرآن آمده است هرکس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را آزار بدهد ملعون است. مولوی سنی:چه کسی گفته و در کجای قرآن است؟ شیعی: ﴿إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا﴾(57 احزاب) این یعنی چه؟آتش برده اند در خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها... مولوی سنی:دعوا بوده است بحث اختلاف برای حکومت بوده است.تو با کس دیگر دعوا کنی از ایمان خارج میشوی؟ شیعی:دعوا تا آنجا که خانه ی دختر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را آتش بزنند؟او را بزنند؟ مولوی سنی :مگر آتش زدن او را از دین خارج میکند؟ شیعی :بله خارج میکند چون روایت است هرکس فاطمه سلام الله علیها را اذیت کند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را اذیت کرده و طبق آیه ی قرآن هرکس پیامبر را اذیت کند ملعون است در دنیا و آخرت و مستحق عذاب مُهین است. سنی:مخافت کرده و بیعت نکرده است... شیعی:طبق کدام آیه ی قرآن هرکس که بیعت نکرد باید خانه اش را آتش بزنند؟ سنی:هرکسی بغاوت کند,یعنی سرکشی و شورش کند و تهدیدی محسوب شود باید با او برخورد شود,این آتش زدن خانه تعزیر حکومتی بوده است و حکومت حق هر نوع برخوردی را دارد حتی حکم محاربه... شیعی:اگر اینگونه است گرگیج با عث اختلاف و اغتشاش شد ,حکومت حق داشت هر نوع برخوردی بکند چرا از او طرفداری کردید؟چرا از اغتشاش گران طرفداری میکنید؟؟ شیعی:یعنی حضرت زهرا و حضرت علی علیه السلام در حکم محارب بودند و ابوبکر حق داشته آنها را بکشد؟ سنی :آن در اختیار حکومت است چون امنیت جامعه بهم خورده است آنها حق داشته اند... باید پاسخ داد: ﴿قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيهِ أَجْراً إِلَّا الْمَودَّةَ فِى الْقُربى‏﴾ بگو: من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشاوندان منظور دارید(سوره شوری آیه 23) -------------------------------- 1-طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری بأعلام الهدی، ج 1، ص 294، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1417ق؛ شیخ طوسى، تلخیص الشافی، با مقدمه و تحقیق: بحر العلوم‏، حسین، ج 3، ص 122، انتشارات المحبین، قم، چاپ اول، 1382ش؛ میلانى، سید على، الإمامة فی أهم الکتب الکلامیة و عقیدة الشیعة الإمامیة، ص 67، الشریف الرضی، قم، چاپ اول، 1413ق.
نوع رسانه
11:22
دروغ احمد الکاتب وهابی در مورد روایات اثنی عشر خلیفه در کتب اهل سنت و جواب حجت الاسلام یزدانی(همراه با عکس منابع)
دروغ احمد الکاتب وهابی در مورد روایات اثنی عشر خلیفه در کتب اهل سنت و جواب حجت الاسلام یزدانی(همراه با عکس منابع)
2,474 بازدید
1
جزئیات
عقیل هاشمی :حدیثی در صحیح مسلم هست که میگوید :لايَزالُ الاِسلامُ عَزيزاً اِلى اِثْنى عَشَرَ خَليفَةً...این حدیث را چگونه جواب میدهید. احمد الکاتب:این حدیث جعلی است و اهل حدیث حتی معنای آن را نمی دانند و راوی آن یک نفر است و خبر آحاد است و عقیده درست نمیکند,بلکه دارد بیان میکند بعد از خلیفه ی دوازدهم ,هرج و مرج میشود و وضعیت مسلمانان بهم ریخته میشود و نمیخواهد بیان کند که ائمه فقط دوازده هستند. مجری:آقای احمد الکاتب که ادعا میکنی قبلا شیعه بودی و به خاطر بیسوادی ترد شدی,وارد مذهب دیگری که شدی چندتا از اصول آنها را یاد بگیر,اینکه میگویی این حدیث در صحیح مسلم جعلی است معانی زیادی دارد(آنها صحیح مسلم را مانند قرآن میدانند),اول یاد بگیر بعد ادعا کن. حجت الاسلام یزدانی:هاشمی میخواست مچ گیری کند که حدیث در صحیح مسلم آمده و شما چطور ادعا میکنید که فرقه ی دوازده امامی را شیخ مفید ابداع کرده است؟که او گفت این حدیث جعلی است. در صحیح مسلم چاپ دار الحدیث قاهره جلد سوم کتاب العماره حدیث شماره پنج این باب صفحه ی 1452 ,حدیث 1821 و چند حدیث بعد از آن به همین حدیث اشاره دارد با الفاظ مختلف.بعد میگوید روایت جعلی است,اول یک تحقیقی بکن بعد حرف بزن. من چند فتوا میخوانم در باره ی کسانی که احادیث صحیحین را انکار کند. فتاوای لجنه ی دائمی افتاء عربستان سعودی:چاپ دار العاصمه ی عربستان سعودی ,جلد دو موجبات الکفر صفحه ی 36 سوال سوم از فتوای 6280 سوال کرده است که بعضی ها هستند احادیث صحیحین را انکار میکنند ,میگوید اهل علم با آنها بحث میکنند روایتاً و درایتاً اگر قبول کردند صحت شان را برای آنها ثابت میکنند ,اگر بعد از آن به انکار یا تحریف خود اسرار ورزیدند -فهم فسقة -آنها فاسق هستند. آقای احمد الکاتب شما گفتید روایت صحیح مسلم جعلی است در حالی که حدود هفت روایت حداقل هست,اگر اصرار داشته باشی که فاسق هستی ,و در ادامه ی فتوا گفته اند که پشت سر همچنین آدمی نباید نماز خواند و از او دوری کرد -و الأحوط عدم الصلاة خلفهم لأن بعض اهل العلم کفرهم-بعضی از علما تکفیر کرده اند کسی که احادیث صحیحین را انکار کند,عبدالعزیز بن باز و چند نفر از علمای سعودی این فتوا را امضاء کرده اند. فتوای بعدی هم از لجنه ی دائمی افتاء عربستان سعودی,جلد پنجم ,اصول فقه صفحه ی 13 (این آقا گفت حدیث واحد است و در اعتقادات حجت نیست)در این صفحه از کتاب میگوید -اذا ثبت حدیث الآحاد عن الرسول صلی الله علیه و آله و سلم کان حجة فیما دل علیه اعتقاداً و عملاً باجماع اهل السنة-خبر واحدی که ثابت شده است از رسول خدا باشد حجت اعتقادی و عملی است به اجماع اهل سنت,این حدیث هم هفت مورد در مسلم و یک مورد در بخاری آمده است پس قطعی الصدور است از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم,(اگر سنی شدی این فتوای آنان است)-و من انکر الإحتجاج بأحادیث الآحاد بعد اقامة الحجة علیه فهو کافرٌ-انکار کردی حجیة حدیث آحاد قطعی الصدور را پس کافر هستی. یک روایت و یک طریق هم نیست بلکه از عبدالله بن مسعود هم نقل شده است. مسند احمد حمبل جلد چهار ,تحقیق احمد محمد شاکر چاپ 1416 قاهره دار الحدیث حدیث 3781 که محقق میگوید سند آن صحیح است. از عبدالله بن مسعود سوال شد که آیا شما از پیامبر اکرم سوال کردید,کم یملک هذه الاُمة من خلیفة؟چند خلیفه حکومت میکند؟عبدالله بن مسعود گفت تا قبل از اینکه من وارد عراق شوم کسی چنین سوالی از من نکرده است و گفت من از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدم که پیامبر اکرم فرمودند دوازده خلیفه بر این امت حق خلافت شرعی دارند- کعدة نقباء بنی اسرائیل-مانند نقباء بنی اسرائیل. جامعة المصطفی یک دانشگاه بین المللی است به مذهب کاری ندارد ,هر کس از هرجای دنیا بیاید میتواند در آن درس بخواند چه در قم و چه در شهرهای دیگر که نمایندگی دارند,شیعه و سنی درس میخوانند ,طلبه های زیادی از اهل سنت در جامعة المصطفی درس میخوانند. این چه شیعه ای بوده که نمیداند شیخ مفید قرن چند به دنیا آمده ,شیخ کلینی در چه سالی زندگی میکرده و بصائر الدرجات چه کتابی هست,بعد رفتی سنی شدی و نمیدانی نظر آنها در باره ی احادیث صحیح بخاری و مسلم چیست و نظر آنها در باره ی خبر واحد چیست؟ برای دیدن عکسها در اندازه ی اصلی روی آن کلیک کنید
جزئیات
41,359 بازدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





loading...
آخرین
مداحی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

2 جمادی الثانی

مرگ هارون الرشید در دوم جمادی الثانی سال 193 هـ .ق.  هارون الرشید، در روستای سناباد توس در...


ادامه ...

3 جمادی الثانی

شهادت حضرت صدیقه‌ طاهره، فاطمه‌ زهرا (سلام الله علیها)بنا بر روایات مشهور در سوم جمادی ‌الثانی سال...


ادامه ...

10 جمادی الثانی

درگذشت مستنصر بالله عباسی در روز دهم جمادی الثانی سال 640 هـ .ق. ، مستنصر بالله سی و...


ادامه ...

13 جمادی الثانی

وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) در سـیزدهم جمادی ‌الثانی سـال 64 هـ.ق. حضرت ام البنین (سلام...


ادامه ...

20 جمادی الثانی

ولادت با سعادت سرور زنان اهل بهشت، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در بیستم جمادی ‌الثانی سال...


ادامه ...

21 جمادی الثانی

وفات حضرت ام كلثوم(سلام الله علیها) روز بیست و یكم جمادی ‌الثانی سال 61 هـ .ق. ، یعنی...


ادامه ...

22 جمادی الثانی

مرگ ابوبكر بن ابی قحافه در روز بیست و دوم جمادی ‌الثانی سال 13 هـ .ق. ابوبكر بن...


ادامه ...

27 جمادی الثانی

١ـ شهادت علی بن محمدباقر (علیهما السلام)٢ ـ شهادت امام هادی(علیه السلام)1ـ شهادت علی بن محمد باقر...


ادامه ...

29 جمادی الثانی

١ـ هلاكت ولید بن یزید٢ ـ وفات حضرت سید محمد فرزند امام هادی علیه السلام 1ـ هلاكت ولید...


ادامه ...
012345678

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page