اهل تسنن

نوع رسانه
1:28
فرار عمر از جنگ خیبر در منابع اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
فرار عمر از جنگ خیبر در منابع اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
1,524 بازدید
3
جزئیات
در کتاب مستدرک علی الصحیحین , حاکم نیشابوری ,چاپ دارالکتب العلمیه بیروت جلد سوم حدیث 4340 ؛ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ (علیه السلام) قَالَ: «سَارَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى خَيْبَرَ، فَلَمَّا أَتَاهَا بَعَثَ عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ، وَبَعَثَ مَعَهُ النَّاسَ إِلَى مَدِينَتِهِمْ أَوْ قَصْرِهِمْ، فَقَاتَلُوهُمْ فَلَمْ يَلْبَثُوا أَنْ هَزَمُوا عُمَرَ وَأَصْحَابَهُ، فَجَاءُوا يُجَبِّنُونَهُ وَيُجَبِّنُهُمْ فَسَارَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ (وآله) وَسَلَّمَ» الْحَدِيثُ. «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» از حضرت علی علیه السلام نقل میکند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم وقتی به خیبر رسیدند عمربن خطاب را به همراه عده ای از مسلمانان به سوی شهر آنها- قلعه - فرستاد تا بجنگند؛ عمر که فرمانده بود هنوز به آنجا نرسیده بود فرار کرد و یارانش دنبال او فرار کردند ,عمر به آنها میگفت شما تعرسیدید و انها به عمر میگفتند تو ترسیدی و ما به دنبال تو فرار کردیم ؛ ذهبی هم میگوید این روایت صحیح است. این یکی از چندین روایت صحیح از فرار عمر در جنگها می باشد.
نوع رسانه
3:07
وضوی شیعه یا وضوی سنی کدام مطابق قرآن است - حجت الاسلام شیخ احمد قاسمی
وضوی شیعه یا وضوی سنی کدام مطابق قرآن است - حجت الاسلام شیخ احمد قاسمی
1,156 بازدید
3
جزئیات
وضوی شیعه یا وضوی سنی کدام مطابق قرآن است ؟ شیعه میگوید پاها باید مسح شوند سنی میگوید پاها باید شسته شود. حجت الاسلام شیخ احمد قاسمی: صحت نماز ما، به صحت وضو بستگی دارد خداوند خیلی واضح و مشخص نحوه ی وضو گرفتن را در (آیه 6 سوره مائده ) بیان میکند. سوره مائده آیه 6 : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ (‌ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ! ﻭﻗﺘﻲ‌ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ، ﺍﻭﻝ ﻭﺿﻮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ؛ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﻛﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﺩﺳﺖ‌ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺗﺎ ﺁﺭﻧﺞ ﺭﺍ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ ﻭ ﺟﻠﻮی ﺳﺮﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺴﺢ ﻛﻨﻴﺪ. ﺭﻭی ﭘﺎﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺗﺎ ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﻲ ﺭﻭی ﭘﺎ.) اغسلو برای صورت و دست بیان شده است و در ادامه امسحوا که امر است به مسح کردن برای سر و پاها بیان شده است و این واضح است. کارشناس وهابی:امر اغسلو است و صورت و دست و پاها عطف شده اند به آن و باید همه ی آنها را شست و دست را هم به صورت برعکس شست ؛و بین اینها یک جمله معترضه که همان مسح کردن سر است آمده است و این عطف بر عطف است که در زبان عربی عادی است. شیخ احمد قاسمی:اهل سنت توجیهی می آورند که هم معقول نیست هم خلاف ادبیات است ,میگویند ارجلکم چون مفتوح است عطف شده به ایدیکم پس باید پاها را بشوییم ؛ در حالی که این خلاف قواعد عرب است وقتی یک جمله ای تمام شده است جزئی از جمله ی بعد را عطف کنیم به جمله ی قبل ؛ مثلا من میگویم پاداش دهید حسن و حسین علیهما السلام را و مجازات کنید یزید و شمر را ,آیا امکان دارد شمر را عطف کنیم به حسن علیه السلام و به شمر هم پاداش دهیم؟در حالی که جمله تمام شده و قرار است یزید و شمر مجازات شوند. بدعت شستن پاها به وسیله ی خراب کننده ی خانه ی خدا و قاتل صالحین یعنی حجاج بن یوسف سقفی لعنت الله علیه گذاشته شد , و بین اهل بیت و صحابه چنین امری مرسوم نبوده است .پس بیاییم به دستور خدا عمل کنیم به جای فتوای حجاج بن یوسف سقفی. ابن حزم آندلسی عالم بزرگ اهل سنت میگوید قرآن بر مسح پاها نازل شده است(المحلی جلد2 صفحه56) فخر رازی هم مسح پاها را واجب میداند(إِذَا ثَبَتَ هَذَا فَنَقُولُ: ظَهَرَ أَنَّهُ يَجُوزُ أَنْ يَكُونَ عَامِلُ النَّصْبِ فِي قَوْلِهِ وَأَرْجُلَكُمْ هُوَ قَوْلَهُ وَامْسَحُوا وَيَجُوزُ أَنْ يَكُونَ هُوَ قَوْلَهُ فَاغْسِلُوا لَكِنِ الْعَامِلَانِ إِذَا اجْتَمَعَا عَلَى مَعْمُولٍ وَاحِدٍ كَانَ إِعْمَالُ الْأَقْرَبِ أَوْلَى، فَوَجَبَ أَنْ يَكُونَ عَامِلُ النَّصْبِ فِي قَوْلِهِ وَأَرْجُلَكُمْ هُوَ قَوْلَهُ وَامْسَحُوا فَثَبَتَ أَنَّ قِرَاءَةَ وَأَرْجُلَكُمْ بِنَصْبِ اللَّامِ تُوجِبُ الْمَسْحَ أَيْضًا، فَهَذَا وَجْهُ الِاسْتِدْلَالِ بِهَذِهِ الْآيَةِ عَلَى وُجُوبِ الْمَسْحِ، ثُمَّ قَالُوا: وَلَا يَجُوزُ دَفْعُ ذَلِكَ بِالْأَخْبَارِ لِأَنَّهَا بِأَسْرِهَا مِنْ بَابِ الْآحَادِ، وَنَسْخُ الْقُرْآنِ/ بِخَبَرِ الْوَاحِدِ لَا يَجُوزُ.) (تفسیر الرازی جلد 11 صفحه 305) طبری در تفسیرش مینویسد که شعبی گفت : جبرئیل مسح پاها را آورد. (تفسیر طبری جلد8 صفحه 196)
نوع رسانه
0:41
توجیه فرار خلفا در جنگها توسط کارشناسان شبکه کلمه
توجیه فرار خلفا در جنگها توسط کارشناسان شبکه کلمه
2,881 بازدید
0
جزئیات
دلایل فوق العاده وهابی ها برای فرار عمر در جنگ احد عقیل هاشمی: معمولا خداوند زمانی که میخواهد تعبیر به مؤمنین بگوید میگوید مؤمنین همیشه به سمت بالا می روند و انسانهای غیر مؤمن به سمت پایین میروند و عمر در این کوه احد به سمت بالا می رفت یعنی به سمت الله سعود میکرد و این زیباست... واقعا از عقل وهابی ها چیزی بیشتر از این انتظار نمی رود...
نوع رسانه
2:04
توهین های بسیار زشت اهل تسنن به عمر بن خطاب - حجت الاسلام یزدانی
توهین های بسیار زشت اهل تسنن به عمر بن خطاب - حجت الاسلام یزدانی
1,598 بازدید
2
جزئیات
سوال میکنند آیا عمر همجنس باز بوده است یا خیر این را خود اهل سنت در کتابهای خودشان نقل می کنند ؛مثلا ابن سعد در طبقات الکبری جلد 3 ص 289 این روایت را نقل میکند ؛ عن محمد بن سیرین قال , قال عمر بن خطاب : ما بقی فی شی‏ء من أمر الجاهلیة إلا أنی لست اُبالی إلى أی الناس نکحت و أیهم أنکحت- از امر جاهلی چیزی برای من باقی نمانده جز اینکه با چه کسی لواط کنم یا چه کسی با من لواط کند و ظاهر این عبارت همین است؛ آمدند تو جیه کرده اند که منظورش ازدواج بوده و اینکه برای او فرقی نداشته از چه قبیله ای دختر بگیرد یا به چه قبیله ای دختر بدهد , در حالی که این از امور جاهلی نبود اتفاقا بسیار تعصب داشتند در این مطلب که از هر قبیله ای نباید دختر بگیرند یا به هر قبیله ای نباید دختر بدهند ؛ حتما اشراف با اشراف و فقرا با فقرا و کنیز و غلام باید با هم ازدواج میکردند و اسلام اینها را نفی کرد و این مرزها را برداشت و گفت در ازدواج ملاک تقوا است؛ خودشان نقل کرده اند و سندش هم درست است و فقط اشکالی که گرفته اند گفته اند سندش منقطع است و ابن سیرین از عمر مستقیماً نشنیده است ؛ در حالی که روایات در منابع خودشان هست و مبنای انها این است که مرسله از تابعی مسند است ؛ اگر این روایت واقعیت داشته که..... اگر واقعیت نداشته چرا این توهین های زشت را در کتابهایتان به عمر کرده اید .
نوع رسانه
2:53
عجایب عقیل هاشمی کارشناس شبکه وهابی کلمه
عجایب عقیل هاشمی کارشناس شبکه وهابی کلمه
1,248 بازدید
1
جزئیات
عقیل هاشمی (عقیل بی عقل) میگوید روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و عایشه مسابقه ی دو برگزار کردند. ملازاده درباره ی اینکه چرا از عقیل هاشمی غیبت میکند میگوید او بخاطر حرف زدن زیاد دل درد میشود... (حرفهایی میزند که مفهومی ندارد) عقیل هاشمی یکی از اعضای شبکه ای کافر و فاجر است او تخیلات کودکانه ای به پیامبر اکرم نسبت میدهد میگوید روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و عایشه مسابقه ی دو برگزار کردند و عایشه مسابقه را برد. او همچنین تئوری دارد که میگوید حدیث متواتر میتواند ضعیف باشد. او درباره ی خداوند خیالی خود میگوید خداوند میتواند مثلا هزارتا مثل خودش بسازد یا اینکه بگوید قیامت لغو شده و زندگی دنیا ابدی است و خداوند میتواند سنگی خلق کند که خودش نتواند بلند کند ؛ جالب این است که برای اشاعه ای این تفکرات انحرافی به دولتهای وهابی التماس و گدایی میکند
نوع رسانه
6:55
آیا برای انتخاب خلیفه اجماع شد ؟ - حجت الاسلام طبسی
آیا برای انتخاب خلیفه اجماع شد ؟ - حجت الاسلام طبسی
1,892 بازدید
2
جزئیات
بلاذری در قرن سوم کتابی دارد به نام انساب الأشراف در ج 1 ص 586 ؛ این شخص جریان بیعت نکردن بعضی از صحابه با خلیفه ی اول را مطرح میکند , پس معلوم میشود کسانی بودند که با خلافت خلیفه ی اول مخالف بودند , بعضی ها میگویند اجماع و اتفاق امت بوده؛ چه اجماعی که فاطمه ی زهرا و امیرالمؤمنین علیهما السلام و بسیاری از صحابه در ان نبودند و از آن خارج شدند. بلاذری آنهایی که بیعت نکردند را اسم میبرد؛1- امیرالمؤمنین علیه السلام ؛2 -زبیر ؛ 3-...سپس میگوید حضرت فاطمه سلام الله علیها به خلیفه ی دوم فرمودند :ﻳَﺎﺑْﻦَ ﺍْﻟﺨَﻄﺎﺏِ ﺃَﺗُﺮﺍﻙَ ﻣﺤُﺮﱢﱢﻗﺎً ﻋَﻠَﻲﱠﱠ ﺑﺎﺑﻲ؟ بلاذری در ابتدای متن ماجرای هتک حرمت از سوی خلیفه ی اول را نقل میکند و در اینجا قضیه بالاتر است احراق بیت است (آتش زدن خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها)خانه ای که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم,به مدت شش ماه می ایستاد و آیه ای تطهیر را در درب آن میخواند. خانه ای که زنی در آن زندگی میکرد که مصداق آیه ی تطهر بود, فاطمه ی زهرا سلام الله علیها بنا بر اعتراف همه ی اهل سنت , در آیه ی مباهله مصداق نسائنا بودند؛ آنوقت وقتی که فاطمه زهرا سلام الله علیها از او سوال میکند ای فرزند خطاب آیا آمده ای تا خانه ی من را به آتش بکشی؟ خواص اصحاب پیامبر اکرم اینگونه با خانه ی فاطمه و علی سلام الله علیها برخورد کردند. جوهری کتابی دارد به نام السقیفه و فدک ,او میگوید برای قضیه ی بیعت خلیفه ی دوم آمد - مع عصابةٍ - رفتم در لغت دیدم میگویند عصابه از ده نفر است تا چهل نفر ؛ما حداقل را میگوییم همان ده نفر ؛آن هم از صحابه ی پیامبر اکرم... این را هم جوهر و هم ابن قتیبه در الإمامة و السیاسة که در قرن سوم میزیسته است نقل کرده؛ در راه به خلیفه ی دوم گفتند: - ان فی البیت فاطمة - تو که با - قبس من نار (مشعل) - آمدی میدانی در این خانه چه کسی است؟یعنی به او یادآوری میکنند که در خانه , فاطمه ی زهرا سلام الله علیها است و تازه اگر نمی دانستی در خانه چه کسی است, آنجا خانه ی حضرت زهرا و علی علیهما السلام بود... این است عمل به آیه ی - قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ (23 شوری) -مگر فاصله ی زمانی بین شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و این حوادثی که اینها رقم زدند برای چند روز حکومت دنیا ,چند روز بوده است؟
نوع رسانه
4:38
فتوای علمای وهابی در مورد ازدواج با زنان شیعه - حجت الاسلام یزدانی
فتوای علمای وهابی در مورد ازدواج با زنان شیعه - حجت الاسلام یزدانی
1,299 بازدید
2
جزئیات
تناقض در فتوای لجنه دائمی فتوا در عربستان,اینکه ازدذواج با زن شیعی جایز است یا جایز نیست؟ گفته اند مطلقا جایز نیست و حتی اگر زن شخص ,سنی بوده و شیعه شده باید او را طلاق بدهید ؛ بعد در صحفه ی بعد سوال کرده اند آیا ازدواج با یهودی یا مسیحی جایز است گفته اند بله جایز است این چه تناقضی است؟ملاک اهل کتاب بودن است یا چه؟ در کتاب فتاوا لجنة الدائمه...عربستان سعودی چاپ دارالمؤید در جلد 18 ,کتاب النکاح در صفحه ی 313 شخصی سوال میکند که من 18 سال قبل در بحرین با یک زن شیعه ازدواج کرده ام قاضی محکمه فتوا داده که جایز است و چند فرزند هم از او دارم و حدود دو سال در احسا با شیعیانی همسایه شدیم که آنها طرز فکر او را عوض کرده اند و رفته اند زیارت نجف و در غیاب من به زیارات میروند؛من چه کنم؟ جوابی که به این شخص میدهند:با این زن که ازدواج کردی اگر از اهل سنت بوده و در این مدت اگر رفته شیعه شده باید توبه و استغفار کند اگر از روی جهل بوده ؛اگر نه شیعه شده و قصد بازگشت به مذهب اهل سنت را ندارد , جایز نیست که با او ادامه دهی و بمانی و باید او را طلاق دهی. در ادامه شخصی سوال پرسیده آیا جایز است مرد مسلمان با شخص اجنبی ازدواج کند نصرانی باشد یا یهودی باشد و بر دینش هم باقی بماند و تغیر مذهب به دین اسلام ندهد؟ جواب داده اند بله جایز است ازدواج مرد مسلمان با زن یهودی و نصرانی... این نوع فتوا دادن آنها است
نوع رسانه
15:49
آیا کسی از علمای متقدم اهل تسنن اعتقاد شیعه به شهادت حضرت صدیقه طاهره را نقل کرده است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
آیا کسی از علمای متقدم اهل تسنن اعتقاد شیعه به شهادت حضرت صدیقه طاهره را نقل کرده است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
1,150 بازدید
3
جزئیات
سوالی که مطرح است این است که آیا کسی از علمای اهل سنت تائید کرده است شیعیان در قرون اول اسلامی ,اعتقاد به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و سقط شدن و شهادت حضرت محسن علیه السلام و غصب فدک و سایر مسائل داشته باشد؟ و منظورشان این است قضیه فاطمیه یک مسئله ی جدید است قبلا نبوده است ؛ قُدمای شیعه همچنین اعتقادی نداشتند و نگفتند حضرت زهرا سلام الله علیها شهید شدند و یا فدک غصب شده است؛این حرفها جدید است!!! اگر از زبان مخالفان بشنویم قطعا اثبات آن راحت تر و بهتر است؛چند نفر از علمای اهل سنت را پیدا کرده ام که این مطلب را صریح و واضح از زبان شیعه نقل کرده اند؛ ضرار بن عمرو غطفانی متوفی حدود 200 در کتاب التحریش با تحقیق دکتر حسین خانصو چاپ استانبول,شرکت دارالأرشاد ترکیه در صفحه ی 52؛ نقل میکند اعتقادات شیعه را و یکی از اعتقاداتی که برای شیعه نقل میکند- وأن أبا بکر وعمر ظلما وضربا فاطمة بنت رسول الله (صلوات الله علیهما)حتى ألقت جنينا- ابوبکر و عمر ظلم کردن به حضرت زهرا سلام الله علیها و ایشان را زدند ,انقدر که جنینش را از دست داد و سِقط شد؛ این شخص از بزرگان معتزلی مذهب است ,در کتاب سیر الأعلام النبلاء ج 10 ص 544 شرح این آقا مفصل آمده...من رؤوس المعتزلة و شیخ الضراریة - پس اولین شخص که اعتراف کرده -در قرن اول و دوم بوده است- که نظر شیعه در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها چه هست. نفر بعد, مطهر بن طاهر مقدسی است متوفی 355 که در کتاب البدء و التاریخ خود , ج 5 ص 20 در باره ی فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها صحبت میکند و میگوید : - و ولدت محسنا(علیه السلام)، و هو الذي زعم الشيعة أنها اسقطته من ضربة عمر، و كثير من أهل الآثار لا يعرفون محسنا(علیه السلام)- میگوید حضرت زهرا فرزندش محسن علیهما السلام را به دنیا آورد و این همان فرزندی است که شیعیان اعتقاد دارند با ضربه ی عمر سقط شده است ؛خب در اینجا دارد نظر شیعه را بیان میکند و نشانگر این است که شیعه در قرن سه و چهار این اعتقاد را داشته است. محمد ملطی , در کتاب التنبیه و الرد.. متوفی 377 -جالب است میگوید فرقه ی دوازدهم از شیعه آنهایی هستند که طرفدار هشام بن حکم(ره) هستند و بعد اعتقادات هشام را میگوید اینکه -مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ -نص بر امامت است و غیره...تا آنجا که از قول شیعه و اعتقادات آنها مینویسد: - إنّ أبا بكر مرّ بفاطمة (سلام الله علیها) فرفس في بطنها فأسقطت ، وكان سبب علتها ووفاتها... وأنّه غصبها فدكاً -در اینجا میگوید نظر شیعه این است که ابوبکر از کنار حضرت زهرا سلام الله علیها میگذشته و با لگد به شکم ایشان زد و محسن علیه السلام را سقط کرد و همین مسئله سبب وفات(شهادت) آن حضرت شد / ذهبی در تاریخ الأسلام ج 26 ص 615 ؛ نقل میکند الملطی فقیه شافعی و مشهور به ثقه است؛ شمس الدین جزری در طبقات القراء ج 2 شرح حال این شخص را آورده و گفته الملطی کثیر العلم و الفقه و تصنیف در فقه بوده و ثقه بوده. نفر بعد قاضی عبدالجبار معتزلی است ,در کتاب تثبیت دلائل النبوة با تحقیق دکتر عبدالکریم عثمان چاپ بیروت ج 1 ص 240 , همین قضیه را نقل میکند که رافضی ها معتقد بودند- اذا كان ابو بكر قد ضرب فاطمة وقتل المحسن(علیهما السلام)...دعاوى الرافضة في ضرب فاطمة(عليها السلام) وقتل ولدها- شیعه اعتقاد دارد فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را کتک زدند و فرزندش را به شهادت رساندند؛ در همین کتاب در ج 2 ص 594 نقل میکند در این زمان این گروه ها وجود داشته اند و میرسد به شیعه و اعتقادات شیعه و باز این مطلب را از زبان شیعه نقل میکند- وأنتم تدّعون ما هو في الظهور أعظم من هذا، من أن فاطمة عليها السلام ضربت وقتل جنينها في بطنها جهارا بمشهد من العباس وعليّ علیه السلام - در اینجا هم نظر شیعه را نقل میکند که چنین اعتقادی داشته است که حضرت زهرا سلام الله علیها توسط خلفا به شهادت رسیدند. محمد بن عبدالله بن عمر واعظ بلخی که از علمای بزرگ سنی بوده و ابن حجر عسقلانی در لسان المیزان ج 7 ص 229 شرح حال او را میگوید و ادامه میدهد که او شاگردی سلفی را کرده است ؛و میگوید بلخی واعظ حرفهای عجیب غریب در باره ی خلفا زیاد میزد از جمله نقل میکند حضرت زهرا سلام الله علیها آمدن نزد حضرت علی علیه السلام و گریه میکردند و حضرت علی علیه السلام فرمودند چرا گریه میکنی مگر من فدک را گرفته ام؟ عمر بن شجاع موصلی شافعی متوفی 657 در کتاب مناقب آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم چاپ بیروت در ص 85 در بحث فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها نقل میکند که حضرت زهرا فرزندی به نام محسن علیه السلام داشتند که در کودکی از دنیا رفته است یا بالگد به شکم مادرش زدند یا در پشت درب بوده مادرش و درب را فشار دادند و بچه سِقط شده است. ابن حجر هیتمی در الصواعق المحرقه میگوید از اعتقادات شیعه این است که خلیفه ی دوم حضرت علی علیه السلام را با ریسمان شمشیر خودش بسته و حضرت زهرا سلام الله علیها را کتک زده و فرزندش محسن علیه السلام را سِقط کرده است.
نوع رسانه
5:22
به اعتراف اهل تسنن مخاطب آیه تطهیر در خانه حضرت  فاطمه علیها السلام است - حجت الاسلام شیخ جعفر طبسی
به اعتراف اهل تسنن مخاطب آیه تطهیر در خانه حضرت فاطمه علیها السلام است - حجت الاسلام شیخ جعفر طبسی
1,553 بازدید
0
جزئیات
حاکم نیشابوری یکی از بزرگان اهل سنت هست و شافعی مذهب است و کتاب معروف المستدرک علی الصحیحین را نوشته است ؛ در جلد 3 صفحه ی 122 حدیثی را از انس بن مالک که یکی از صحابه ی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است نقل میکند : أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَ يَمُرُّ بِبَابِ فَاطِمَةَ سِتَّةَ أَشْهُرٍ إِذَا خَرَجَ لِصَلاَةِ اَلْفَجْرِ يَقُولُ اَلصَّلاَةَ يَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ - إِنَّمٰا يُرِيدُ اَللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ اَلرِّجْسَ أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً(احزاب 33) - بعد حاکم میگوید این روایت یک روایت صحیح و درستی است , ذهبی هم به صحیح بودند آن تصریح میکند. در روایات مختلف از شش ماه تا یازده ماه نقل شده است , ما همان حداقل را میگیریم که شش ماه است و هر روز پیامبر خدا اینکار را انجام میدادند که میشود 180 روز. چند نکته اینکه این عمل چرا استمرار داشت از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم؟ چرا هر روز پیامبر خدا قبل از اینکه به مسجد بروند بیایند درِ خانه ی حضرت علی و زهرا سلام الله علیهما بایستند و از میان هزاران آیه آیه ی تطهیر را بخوانند؟ چه چیزی ذهن مبارک پیامبر بکرم را مشغول کرده بود که در مرئی و مسمع همه ی صحابه این کار را انجام میدادند؟آن هم در موقع نماز صبح که همه ی صحابه از خانه امده اند بیرون برای انجام فریضه به مسجد بروند. این چه خانه ای است که باید آیه ی تطهیر هر روز کنار آن تلاوت بشود؟این فعل را نبی مکرم برای هیچ خانه ی دیگری انجام ندادند و در هیچ روایتی نقل نشده است. حاکم حسکانی حنفی مذهب متوفی قرن 5 در ذیل آیه ی تطهیر بیش از 120 روایت نقل میکند به مضامین و اسانید مختلف که از جمله همین روایتی که حاکم نیشابوری نقل کرده است. پس این خانه با خانه های دیگر مدینه فرق میکند و این استنباط شخصی من است که حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم میخواستند به همه ی مردم مخصوصا خواص تفهیم کنند که مواظب این خانه باشید.
نوع رسانه
5:30
آیا نسل آل سعود به یهود می رسد ؟ - حجت الاسلام یزدانی
آیا نسل آل سعود به یهود می رسد ؟ - حجت الاسلام یزدانی
1,124 بازدید
1
جزئیات
آل سعود اصالتاً یهودی بودند و الآن هم در حقیقت یهودی هستند و ارتباط تنگا تنگ دارند و در هر زمینه به هم کمک میکنند و با هم همکار هستند مخصوصا علیه ایران بودن. قبلا هم عرض کرده ایم این مطالب را و اکنون مقداری عرض میکنیم, و خود وهابیون در کتابهایشان آورده اند؛ آل سعود نسلشان میرسد به قبیله ی عنزه یا عُنیزه که ساکنین خیبیر بودند و از یهودیان خیبر بودند اصل نسبشان در کتابهای مختلف آنان بیان شده است ؛ تاریخ البلاد العربة السعودیه که جلد اول آن درباره ی دولت سعودی اول است که دوره ی اول حکومت آنها توسط عثمانی ها و محمد علی پاشای مصری ازبین رفتند ,در این کتاب در ص 67 نسَبِ آل سعود را می آورد و تصریح میکند که تمام مؤلفین اجماع دارند که "مانع" که جدّ اعلی آل سعود است از قبیله ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان هست؛ و در بحث بعدی(ص 71) میگوید که اینها از قبیله ی عنزه هستند که قبیله ای از عرب هست و میگوید از نسل عنزة بن اسد بن ربیعة نزار بن....هستند و در پایین صفحه تصریح میکند که از میان قبیله عنزه قبائل مختلفی به وجود آمده از جمله آل سعود ؛پس روشن شد آل سعود از قبیله عنزه است. در صفحه ی بعد تصریح میکند مانع المریدی العنیزیی مؤسس اول خاندان آل سعود بوده و از شیوخ قبیله عنزه یا عنیزه بوده و در تاریخ تصریح شده نسب آل سعود به عنزة بن اسد برمیگردد . در کتابهای متععد این مطلب آمده است ,از جمله در کتاب ملوک العرب ج 2 , ص 540. در کتاب عنوان المجد فی التاریخ نجد در ج 1 , ص 99 -/ در تاریخ نجد که آلوسی آن را نوشته ص 95 -/ در تاریخ ملک سعود... پس در کتابهای متعدد آمده که نسَب آل سعود به عنزه میرسد؛قبیله ی عنزه هم در موردش در کتابهای متعدد آمده که ما یک نمونه را نشان میدهیم ؛کتاب صبح الأعشی که قلقشندی آن را نوشته است و از علمای معروف اهل سنت است ,در ج 4 ص 290از کتاب خود تصریح میکند که قبیله عنزه ساکن خیبر بودند و از یهودیان بوده اند و خیبر را توضیح میدهد که کجا بوده و میرسد به اینجا که قلعه ی خیبر شهر قبیله ی بنی عنزه که از یهودی ها بودند , بوده است. پس جدّ آل سعود میشود قبیله ی عنزه که یهودیان ساکن خیبر بوده اند.
نوع رسانه
1:34
آیا ابوبکر و عمر در تغسیل و تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله حضور داشتند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
آیا ابوبکر و عمر در تغسیل و تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله حضور داشتند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,784 بازدید
1
جزئیات
آیا ابوبکر و عمر در تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حاضر بودند؟ روایت صحیح :حدثنا ابن نمیر از هشمام ابن عروة از پدرش....ابوبکر و عمر لم یشهدا دفن النبی صلی الله علیه و آله و سلم -آن دو در دفن پیامبر اکرم حاضر نبودند -کانا فی الأنصار- در سقیفه ی بنی ساعده بودند قبل از اینکه برگردند پیامبر اکرم دفن شده بودند. در سنن بیهقی میگوید همان ابتداء که پیامبر خاتم از دنیا رفتن ابوبکر به پسر عموهای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت:دونکم صاحبکم- خودتان میدانید با پیامبر اکرم چه کنید یعنی صاحب من نیست و خودتان مشغول غسل او شوید و رفت پیش مهاجر و ان قضایای سقیفه اتفاق افتاد. اما اینکه چرا انقدر طول کشید دفن ان حضرت(حدود دو روز و نیم)چون اتاق ان حضرت کوچک بود و بقیه ی صحابه و مردم گفتند میخواهیم بر بدن پاک پیامبر خدا نماز بخوانیم و در گروه های سه یا چهار نفره می آمدند و نماز میخواندند و میرفتند و همین سبب طول کشیدن نماز بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شد.
نوع رسانه
4:09
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه وحی ابراز ندامت کرد و حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی او را پذیرفتند - حجت الاسلام تباشیر
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه وحی ابراز ندامت کرد و حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی او را پذیرفتند - حجت الاسلام تباشیر
1,336 بازدید
0
جزئیات
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه ی وحی پشیمان شد و آیا معذرت خواهی کرد؟و حضرت زهرا سلام الله علیها آیا معذرت خواهی او را پذیرفت؟ وقتی در تاریخ نگاه ممیکنیم می بینیم در دو جا این اتفاق افتاده است یکی در زمان مرگ او بود که یکی از حرفهایی که زد این بود ای کاش هتک حرمت به خانه ی زهرای مرضیه سلام الله علیها نمیکردم؛ و یکی هم در زمان حیاط حضرت زهرا علیها السلام بود. ذ ما اگر کاری به ماهیت این عذر خواهی و اظهار ندامت نداشته باشیم که آیا حقیقی بود یا بازی سیاسی بود ؛یک مطلب خیلی مهمی را میتوان با همین جریان اثبات کرد؛ آن مطلب این است که این عذر خواهی و اظهار ندامت اثبات کننده ی این است که این هتک حرمتها صورت گرفته است و نشان دهنده ی این است که این اتفاقات دردناک که در زندگی زهرای اطهر بوده است افسانه نیست و واقعیت دارد که اگر نبود,خلیفه ی اول اظهار پشیمانی نمیکرد. هتک حرمت به خانه ای که مصداق آیه - فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ (نور 36) -بود ؛ هتک حرمت شد به خانه ای که پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم 9 ماه می آمدند در آن خانه را میزدند و سلام میکردند به امیرالمؤمنین علی و زهرای مرضیه علیهما سلام الله و آیه ی تطهیر را می خواندند: انَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (احزاب 33) -مردم بدانند که اینجا خانه و خانواده ی عترت و پاکی است ,امام اینها به این خانه جسارت کردند و این اظهار ندامت اثبات کننده ی این مطلب هست. در زمان حیات حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ هست که آن دو میخواستند بی بی را ببینند و ملاقات کنند و معذرت خواهی کنند؛آنها حضرت امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه را واسطه قرار دادند که این اجازه را از بی بی بگیرند (اینها از غربت های مولای ما است)حضرت علی آمدند محضر حضرت زهرا سلام الله علیهما و اجازه خواستند ؛ بی بی فرمودند : البَیتُ بَیتُکَ وَ الحُرَّةُ زَوجَتُکَ(اَمَتُکَ)، اِفعَل ما تَشَاءُ (1) -خانه خانه ی شماست و زن آزاده همسر شماست,اگر شما صلاح میدانید و اجازه دهید. اینها آمدند اما بی بی دوعالم روی خود را از آنها برگرداند و یک اعتراف هم از آنها گرفتند,حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند آیا شما از پدرم نشنیدید سفارشانی که نسبت به من که دخترشان هستم داشتند؟نشنیدید که پیامبر خاتم فرمودند خشنودی زهرا (سلام الله علیها)خشنودی خدا و نارضایتی او نارضایتی خداست؟ هر دو تصدیق کردند و گفتند از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدیم؛زهرای مرضیه سلام الله علیها فرمودند خدا را شهد میگیرم که شما دونفر من را اذیت کردید و من از شما راضی نیستم و بعد از هر نماز شما را نفرین میکنم. به نظر شما این جملات بی بی دوعالم نشان دهنده پذیرش عذرخواهی انهاست؟بی بی آنها را بخشیدند؟در حالی که اگر بخشیده بودند اینطور وصیت نمی کردند که علی جان(علیه السلام)من را شبانه دفن کن برای اینکه اینها در تشییع جنازه من شرکت نکنند؛ مشخص است که حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی آنها را نپذیرفتند. -------------------------------------- 1- مستدرك عوالم العلوم و المعارف ج 11 , ص 595 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث ج 43 , ص 198 الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء(ع) ج 14 , ص 200 -ط دليلنا(دلیل ما)
نوع رسانه
7:48
اولین دروغ را چه کسی به پیامبر صلی الله علیه و آله بسته است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
اولین دروغ را چه کسی به پیامبر صلی الله علیه و آله بسته است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
1,492 بازدید
3
جزئیات
یکی از سوالات و شبه هایی که مطرح است این است که چه کسی اولین دروغ را به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بست؟(نسبت داد) آیا حضرت زهرا سلام الله علیها بود یا مخالفان ایشان؟ روایتی که هم سنی و هم شیعه نقل کرده است روایتی است که نماد روایات متواتر شده است. در تمام صحاح اهل سنت این روایت نقل شده است و در چند جای بخاری که یکی از آن را نقل میکنیم,از صحیح بخاری کتاب الجنائز ,باب ما یکره النیاحة علی المیت ,پیامبر اکرم فرمودند: مَن كَذبَ علَيّ مُتَعمِّدا فلْيَتَبوّأ مَقعدَهُ مِن النّارِ -هرکس عامدانه بمن دروغ ببندد جایگاهش جهنم است - ؛ سوالی اینجا مطرح میشود, ابوبکر روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرد -لا نورث و ماترکنا الصدقه - همین را بخاری و دیگران نقل کرده اند ؛حضرت زهرا سلام الله علیها این روایت را نپذیرفتند و اسرار داشتند که فدک و خیبر و خیلی از مکانهای دیگر ارث ایشان است و آمدند ارث خود را طلب کردند. طبق روایتی که در صحیح مسلم در کتاب الجهاد و سیر باب حکم الفَیء هست امیر المؤمنین علی علیه السلام هم این روایت را از ابوبکر نپذیرفتند و او را تکذیب کردند؛ اهل سنت باید انتخاب کنند چه کسی راستگو است؟حضرت زهرا سلام الله علیها یا ابوبکر ؟ در همان زمان و همان مجلس,حضرت زهرا سلام الله علیها به پنج آیه از قرآن کریم استدلال کردند برای اثبات دروغ بودن ادعای ابوبکر و جعل حدیث از سوی او؛ آیه ی اول سوره ی نمل آیه ی 16 : وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ -سلیمان از داوود ارث برد-خب او هم از پیامبران خداست طبق روایت ابوبکر نباید این اتفاق می افتاده است و خیلی واضح است که روایت جعلی است که ما انبیاء ارث نمیگذاریم. آیه ی بعد سوره ی مریم آیه ی 5 و 6 که خداوند متعال از زبان حضرت زکریا علی نبینا و آله و علیه السلام نقل میکند :... فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا(*)يَرِثُنِي وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِيًّا -این واضح است که حضرت یحی قرار بود از حضرت زکریا و آل یعقوب ارث ببرد. آیه بعد سوره ی نساء آیه ی 176 : فَلِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ - هر پسری دو برابر دختر ارث میبرد و این آیه عام است و حضرت زهرا سلام الله علیها شامل عام این آیه میشود و باید ارث ببرد. آیه ی بعد سوره ی احزاب آیه ی 6: وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ... سوره ی بقره آیه ی 180 :...إِنْ تَرَكَ خَيْرًا الْوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ ۖ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ. حضرت زهرا سلام الله علیها به این آیات استدلال کردند و علمای عامه آن را نقل کرده اند,در کتاب بلاغاتُ النّساء ج 1 , ص 8 خطبیه ی فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها را که نقل میکند همه ی این آیات در ذیل آن خطبه هست که حضرت زهرا سلام الله علیها به آنها استدلال میکنند تا ثابت کنند که حدیثی که ابوبکر از پیامبر اکرم نقل میکنند صحیح نیست و دروغ است. نمی شود هر دو راستگو باشند یکی میگوید پیامبر اکرم آن حدیث را گفته است و دیگری میگوید نگفته است اهل سنت هرکدام را بپذیرند پیامدهای سنگینی برای مذهب آنها دارد و اصول مذهب آنها را زیر سوال میبرد. اسرار ما بر فاطمیه برای همین است و این سوالی است که باید جواب داده شود و هرکدام از اینها راستگو نباشد مشول ان حدیث صحیح بخاری میشود که نقل کردم هرکس عامدانه بمن دروغ ببندد جایگاهش جهنم است.حالا جایگاه چه کسی جهنم است؟حضرت زهرا سلام الله علیها که سیده ی زنان بهشت هستند یا مخالفان ایشان؟
نوع رسانه
2:23
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,827 بازدید
1
جزئیات
سیوطی که یکی از مشهورترین علمای اهل سنت هست کتابی تألیف کرده است به نام مسند فاطمه(سلام الله علیها)در صحفه 34 این کتاب روایتی را از خلیفه اول نقل میکند که در هنگام مرگش اینطور گفته:(در روایت شماره 28)من بر هیچ چیزی اندوه نمیخورم که انجام داده ام جز برای 3 کار که آرزو میکردم ای کاش آنه را انجام نداده بودم ,ای کاش من به زور وارد خانۀ فاطمه سلام الله علیها نمیشدم و خانۀ او را رها میکردم-کاش درِ جنگی که بین من و علی علیه السلام باز شده بود میبستم/در صحفه 35 همین کتاب سیوطی در برسی این روایت اینطور بیان میکند:این روایت در چندین کتاب از جمله ابو عبید در الأموال آورد طبری,ابن عساکر,سنن سعید بن منصور...سپس میگوید این روایت روایت صحیحی است از جهت سندی و معتبر است/ وقتی خلیفه اول خودش اقرار دارد که ما به خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها هجوم برده ایم/برای چه منکر این قضیه شویم؟وقتی در کُتب معتبر اهل سنت اعتراف به این قضیه کرده اند چرا منکر شویم و بگوییم روابط حسنه و خوب بوده است؟
نوع رسانه
4:44
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان - حجت الاسلام یزدانی(عکس منبع در پایین مطلب)
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان - حجت الاسلام یزدانی(عکس منبع در پایین مطلب)
1,783 بازدید
0
جزئیات
استاد یزدانی:بروید و ببینید خلفای اهل سنت در آخر عمرشان چه کلماتی گفته اند؟ در صحیح بخاری جلد 4 ص 201 کتاب فضائل الصحابه , باب مناقب عمر بن خطاب ؛وقتی ابو لؤلؤ وقتی با قداره به شکم عمر زد...قال عمر والله لو أنّ لی... بخدا اگر تمام زمین پر از طلا بود و من آنها را داشتم آنها را میدادم تا گرفتار عذاب خداوند نشوم ؛ بقول یکی از علمای سنی که میگوید انسان قبل از مرگ قیامت خود را میبیند که بهشتی است یا جهنمی؛خلیفه ی دوم چه دیده بود که دوست داشت تمام طلاهای جهان را بدهد تا عذاب نشود؟ ابن حجر عسقلانی در شرح همین حدیث میگوید : خوفی که در عمر بن خطاب اتفاق افتاده بود به خاطر ترس از تقصیر هایی بود که در حق رعیت کرده بود ,فتح الباری فی شرح صحیح البخاری ج 7 , ص 43. روایات دیگری هم در این باره هست و من جمله روایتی که بارها مطرح شده از ابوبکر, که را وی میگوید: - مر أبو بکر بطیر واقع على شجرة فقال طوبى لک یا طیر تقع علی الشجر وتأکل الثمر ثم تطیر ولیس علیک حساب ولا عذاب یالیتنی کنت مثلک والله لوددت أن الله خلقنی شجرة إلى جانب الطریق فمر بی بعیر فأخذنی فأدخلنی فاه فلاکنی ثم ازدردنی ثم أخرجنی بعرا ولم أک بشرا. - ابوبکر از کنار گنجشکیپرنده ای که روی دخت نشسته بود عبور کرد و به او گفت خوش بحال تو ای پرنده روی درخت مینشینی و از میوه های آن میخوری و بعد پرواز میکنی و حساب و کتابی نداری ,ای کاش من هم مثل تو بودم ؛ بخدا قسم (سوگند خورده پس نه دروغ گفته نه شکسته نفسی کرده)ای کاش خداوند مرا درخت خلق کرده بود و بعد شتر مرا میخورد و مرا هضم میکرد و بعد به صورت پشکل من را بیرون میداد ولی ابوبکر نبودم (1) خلیفه ی دوم میگوید: - قال وقال عمر یا لیتنی کنت کبش أهلی سمنونی ما بدا لهم حتى إذا کنت أسمن ما أکون زارهم بعض ما یحبون فجعلوا بعضی شواء وبعضی قدیدا ثم أکلونی فأخرجونی عذرة ولم أک بشرا .-ای کاش گوسفند(قوچ) خانواده ام بودم که مرا چاق میکردند و من را میپختند و میخوردند و هضم میشدم و به صورت مدفوع من را بیرون میدادند ولی عمر نبودم (2) ------------------------------------------------- 1 و 2)-الکوفی، هناد بن السری (متوفای243هـ)، الزهد، ج 1، ص 258، ح 449، باب من قال لیتنی لم أخلق، تحقیق: عبد الرحمن عبد الجبار الفریوائی، ناشر: دار الخلفاء للکتاب الإسلامی - الکویت، الطبعة: الأولى، 1406هـ؛/الأصبهانی، أبو نعیم أحمد بن عبد الله (متوفای430هـ)، حلیة الأولیاء وطبقات الأصفیاء، ج 1، ص 52، ناشر: دار الکتاب العربی - بیروت، الطبعة: الرابعة، 1405هـ؛البیهقی، أحمد بن الحسین بن علی بن موسى أبو بکر (متوفای458هـ) شعب الإیمان، ج 1، ص 485، ح 787، تحقیق: محمد السعید بسیونی زغلول، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1410هـ؛/السیوطی، جلال الدین عبد الرحمن بن أبی بکر، جامع الاحادیث (الجامع الصغیر وزوائده والجامع الکبیر)، ج 13، ص 317.
نوع رسانه
5:43
ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
1,016 بازدید
0
جزئیات
قاسم بن سلام(ابو عُبیده) متوفی 224 قمری از عبدالرحمن بن عوف که از صحابه ی پیامبر اکرم است(صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نقل میکند که روزی بر ابوبکر وارد شدم , در حالی که او درذ مرض الموت بود و در بستر بود , سلام کردم و گفتم الحمد لله که حالت خوب است ,بر دنیا تأسف مَخُر؛ ابوبکر جواب داد من جز بر سه کاری که انجام داده ام بر چیز دیگری هرگز تأسف نمی خورم؛ کارهایی انجام داده ام ای کاش آنها را انجام نداده بودم (در اینجا روایت سانسور خبری میشود و در ادامه میگوید..)ای کاش فلان کار و فلان کار را انجام نمی دادم؛منبع : الأموال ص 193 -جالب اینجاست ابوعبیده میگوید نمی خواهم آن کارها را بیان کنم -به ابو عبیده میگوییم آن کارهای خلیفه ی اول را که کتمان کردی و گفتی از شدت قبح آنها را بیان نمیکنم ,بعد از تو شخصی به نام مُبرّد آمد پرده ها را کنار زد و کارهای ابوبکر ا علنی کرد و گفت چه بوده است. ابن ابی الحدید معتزلی متوفی 655 قمری از مُبرّد نقل میکند :ابوبکر گفت اما آن سه کاری که انجام دادم و دوست داشتم انجام نمیدادم ,ای کاش به خانه ی فاطمه(سلام الله علیها)بی احترامی نمی کردم... - فأمّا الثلاث التی فعلتها و وددت أنّی لم أکن فعلتُها: فوددت أنّی لم أکن کشفت عن بیت فاطمة و ترکته و لو أُغلق على حرب، و ودت أنّی یوم سقیفة بنی ساعدة کنت قذفت الأمر فی عنق أحد الرجلین: عمر أو أبی عبیدة فکان أمیراً و کنت وزیراً، و ودت أنّی إذ أُتیت بالفجاءة لم أکن أحرقته و کنت قتلته بالحدید أو أطلقته».[1] ممکن است کسی بگوید ابن ابی الحدید خیلی پیش ما اعتبار ندارد ,جواب میدهیم که مگر این قضیه مختص است به نقل ابن ابی الحدید؟ ابن منظور متوفی 711 صاحب کتاب لغت لسان العرب کتابی دارد به نام مختصر التاریخ الدمشق جلد 13 ص 122 را مراجعه کنید /طبرانی متولد 260 و متوفای 360 در کتاب المعجم الکبیر در ج 1 ص 62 / ابن عبدربه کتابی دارد به نام العِقد الفرید ج 4 ص 93 و دیگران که همه معروف هستند نزد اهل سنت این مطلب را نقل کرده اند. ---------------------------------- 1-شرح نهج البلاغة لابن أبی الحدید:2/45ـ 47; الکامل:1/11. تحقیق الدکتور محمد أحمد الدالی، مؤسسة الرسالة.
نوع رسانه
4:59
وصیت صدیقه طاهره به اسماء بنت عمیس در مورد غسل حضرت از کتب عامه - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
وصیت صدیقه طاهره به اسماء بنت عمیس در مورد غسل حضرت از کتب عامه - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
1,365 بازدید
0
جزئیات
اینکه میگویند اصلا میان همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و اصحاب پیامبر اکرم مسئله و اختلافی نبوده است.. من یک سوال میپرسم,بروید الاستیعاب ابن عبدالبر مالکی ,متوفی قرن پنجم را ببینید تا بدانید آیا مسائلی بوده است یا نبوده... ابن عبد البر نقل میکند:فاطمه ی زهرا سلام الله علیها قبل از شهادتشان رو کردند به اسماء بنت عمیس (رضوان الله علیها که در غسل فاطمه شرکت کرده است)و گفتند هنگامی که من از دنیا رفتم تو و علی علیه السلام در غسل من شرکت میکنید و احدی را هم خبر نمیکنید. -اگر این روایت را کلینی علیه الرحمة نقل میکرد این وهابی ها چه سرو صداهایی راه می انداختند,اما الان چرا این روایت را برای مردم نقل نمیکنید؟تا معلوم شود آن حرفهایی که میزند دروغ است-. ابن عبد البر نقل میکند:وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفتند عایشه آمد در زد ,اسماء به او گفت امکان ندارد اجازه بدهم در غسل فاطمه سلام الله علیها شرکت کنی. عایشه رفت پیش پدرش و شکایت کرد و گفت:ان هذه الخثعمیة... اشاره به اسما بنت عمیس خثعمی که اجازه نمیدهد من وارد شوم و در غسل و مراسم شرکت کنم. ابوبکر اسماء را احضار کرد ,گفت چرا اجازه نمی دهی همسر پیامبر اکرم در مراسم شرکت کند؟ اسماء گفت - فاطمة هی التی امرتنی - فاطمه سلام الله علیها به من امر کرد که در مراسم غسل فقط من باشم و علی علیه السلام. این متون کی قرار است برای مردم روشن شود؟اگر قرار باشد در ایام فاطمیه این متون محترمانه برای اهل سنت بیان نشود آن وقت فردا از این ترس داریم که وهابیون تکفیری که الان مشغول هستند ,نسلی را تربیت کنند که اینها تمام این قضایا را منکر شوند. جدیدا کلیپ میسازند هر قضیه ای که ریشه در صحیح بخاری دارد میگویند دروغ است,هر قضیه ای که ریشه در صحیح مسلم دارد میگویند دروغ است , هر قضیه ای که ریشه در عمده ترین منابع خودشان دارد میگویند دروغ است(و خیلی ها را حذف میکنند) قبلا عرض کردم این شبه صلح و مصالحه بین امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و اصحاب سقیفه را شعبی نقل کرده است و او کسی نیست که یتواند از ابوبکر نقل کند چون فاصله ی زمانی میان شعبی و ابوبکر بسیار زیاد است و نقل او مرسل هست نه مسند پس اصل قضیه زیر سوال میرود و ردّ میشود.
نوع رسانه
1:20
صاحب اصلی باغ فدک کیست ؟
صاحب اصلی باغ فدک کیست ؟
1,299 بازدید
2
جزئیات
شنیدی میگن فدک ارثیه ی حضرت زهرا سلام الله علیها نبوده؟ ماهم قبول داریم ,فدک مِلکِ حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است. خیلی از علمالی اهل سنت این را گفته اند:ابوبکر بزار , ابو یعلی موصلی , ابن ابی حاتم رازی , ابن مردویه اصفهانی , حاکم نیشابوری ,ابوالقاسم طبرانی. وقتی آیه ی 26 سوره ی اسرا نازل شد خداوند به پیامبرش فرمود : - وَآتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ - پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هم فدک را به حضرت زهرا سلام الله علیها بخشید؛یعنی چند سال قبل از فوت پیامبر اکرم , فدک مِلکِ حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است ؛ برای همین ابن هجر هیتمی در الصواعق المحرقه نوشته است ,ابوبکر فدک را به زور از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفته است. تفتازانی میگوید: عمر بن عبدالعزیز خلیفه ی اموی که همه ی اهل سنت او را به عنوان خلیفه قبول دارند فدک را به فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها برگرداند,چون به آنها تعلق داشت.
نوع رسانه
1:35
چرا حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها شبانه دفن شدند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
چرا حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها شبانه دفن شدند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,287 بازدید
2
جزئیات
عده ای مطرح میکنند که حضرت زهرا سلام الله علیها شبانه دفن شدند به علت عفت فراوان ایشان. جواب:در عفت حضرت زهرا سلام الله علیها شکی نیست , اما در علت دفن شبانه ی ایشان وصیت نقل شده است در کتب اهل سنت. و اوصت ان ندفن لیلا لئلا یحضرها- حضرت زهرا سلام الله علیها وصیت کردند شبانه دفن شوند برای اینکه ابوبکر در تشییع جنازه ی ایشان شرکت نکند.این را ابن قتیبه دینوری در مختلف الحدیث نقل کرده است جلد 1 ص 13 . در کتاب بخاری میگوید:- دفنها زوجها علی (علیه السلام)لیلا و لم یؤذن بها ابابکر - حضرت علی علیه السلام ابابکر را خبر نکردند. جالب اینجاست در تشییع جنازه ی حضرت زهرا سلام الله علیها ابوذر و سلمان و مقداد هم بودند,اینها مگر محرم حضرت زهرا سلام الله علیها بودند؟اینها که ادعا میکنند که بی بی وصیت کردند شبانه دفن شوند تا نگاه نامحرم به پیکر مطهر ایشان نیاُفتد ,حضور سلمان و مقداد و ابوذر را چه میگویند؟
جزئیات
48,451 بازدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





مطالب ارسالی به واتس اپ
loading...
آخرین
مداحی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 شـوال

١ـ عید سعید فطر٢ـ وقوع جنگ قرقره الكُدر٣ـ مرگ عمرو بن عاص 1ـ عید سعید فطردر دین مقدس...


ادامه ...

3 شـوال

قتل متوكل عباسی در سوم شوال سال 247 هـ .ق. متوكل عباسی ملعون، به دستور فرزندش به قتل...


ادامه ...

4 شـوال

غزوه حنین بنا بر نقل برخی تاریخ نویسان غزوه حنین در چهارم شوال سال هشتم هـ .ق. یعنی...


ادامه ...

5 شـوال

١- حركت سپاه امیرمؤمنان امام علی (علیه السلام) به سوی جنگ صفین٢ـ ورود حضرت مسلم بن عقیل...


ادامه ...

8 شـوال

ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) به دست وهابیون (لعنهم الله) در هشتم شوال سال 1344 هـ .ق....


ادامه ...

11 شـوال

عزیمت پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به طایف برای تبلیغ دین اسلام در یازدهم...


ادامه ...

14 شـوال

مرگ عبدالملك بن مروان در روز چهاردهم شـوال سال 86 هـ .ق عبدالملك بن مروان خونریز و بخیل...


ادامه ...

15 شـوال

١ ـ وقوع ردّ الشمس برای حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)٢ ـ وقوع جنگ بنی قینقاع٣ ـ وقوع...


ادامه ...

17 شـوال

١ـ وقوع غزوه خندق٢ـ وفات اباصلت هروی1ـ وقوع غزوه خندقدر هفدهم شوال سال پنجم هـ .ق. غزوه...


ادامه ...

25 شـوال

شهادت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) ، رییس مذهب شیعه در بیست و پنجم شوال سال 148 هـ...


ادامه ...

27 شـوال

هلاكت مقتدر بالله عباسی در بیست و هفتم شوال سال 320 هـ .ق. مقتدر بالله، هجدهمین خلیفه عباسی...


ادامه ...
012345678910

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page