سخنرانی - پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله )

نوع رسانه
1:09
مقام و جایگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
مقام و جایگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
840 بازدید
1
جزئیات
وجود خاتم الأنبیاء صلی الله علیه و آله و سلم یک وجود مقدسی است که خداوند در قرآن میفرماید : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ(حجرات 2) کنار پیامبر اکرم صدای خود را بلند نکنید. لَا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا (نور 63) آنطور که دیگران را صدا میزنید پیامبر را صدا نزنید و به ایشان بگویید یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم. خداوند می فرمایند: وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ (بقره 35) ای آدم با همسرت در بهشت ساکن شو. يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ(46 یوسف)/ يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَى (مریم 7) /يَا يَحْيَىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ (مریم 12)خداوند انبیاء را با اسم ندا می دهد یا آدم ,یا یوسف ,یا زکریا ,یا یحی, یا موسی,یا یعقوب , یا نوح ,و...سلام الله علی نبینا و علیهم السلام اجمعین اما به خاتم الأنبیاء صلی الله علیه و آله و سلم که میرسد میگوید: يَا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ (مدثر 1) / يَا أَيُّهَا الْمُزَّمِّلُ (مزمل1) /يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ(ما ئده 41) يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ (ممتحنه 12) یاسین... یا سید المرسلین...هیچگاه ایشان را یا احمد صلوات الله علیه و آله خطاب نکرده اند. قابل توجه کسانی که بعضیها را از پیامبر بالاتر می دانند و ارباب شان نصبت هذیان به پیامبر اکرم داد و صدایشان را بر ایشان بلند کردند در بیت ایشان در حالی که آنحضرت بیمار بودند.
نوع رسانه
4:51
سؤال هایی که اهل تسنن جوابی برای آن ندارند - حجت الاسلام قزوینی
سؤال هایی که اهل تسنن جوابی برای آن ندارند - حجت الاسلام قزوینی
2,493 بازدید
2
جزئیات
به خاطر چاپ های متعدد امکان دارد صفحات فرق داشته باشد.عکس صفحات کتب داخل متن آمده است لطفا تا آخر مطالعه بفرمایید. سوال 1- پیامبر اکرم می فرمایند: جنگ با علی جنگ با من است(علیهما السلام) (انا حرب لمن حاربکم و سلم لمن سالمکم)مسند احمد جلد 2 صفحه ی 442 /صحیح ابن حبان جلد 15 صفحه ی 434 /حاکم نیشابوری در مستدرک میگوید این حدیث حسن است. نظر اهل سنت نسبت به جنگ افروزان جمل و صفین چیست؟آیا این دو جنگ را همان جنگ با رسول خدا میدانید؟تکلیف طلحه و زبیر و عایشه و معاویه چیست؟ اگر میگویید اینها اجتهاد کرده اند و در اجتهاد خود خطا نموده اند ,اجتهاد باید در مرتبه ی اول متکی به کتاب و سنت باشد,اینها از کدام آیه و حدیث نبوی این اجتهاد را کرده اند؟ اگر میگویید اینها سخن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که جنگ با علی علیه السلام را جنگ با خود میداند انکار کرده و فتوای دیگری برای مشروعیت جنگ با علی علیه السلام داشتند ,پس در اینصورت شما اینها را مشرّع میدانید و قائل به نقص اسلام هستید یا منکر خاتمیت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم هستید. سوال 2- پیامبر مکرّم می فرمایند من عادی لی ولیا فقد اذنته بالحرب.(هرکس ولیِ از اولیاء من را دشمن بدارد من با او اعلام جنگ میکنم)صحیح بخاری جلد 7 صفحه ی 190 حدیث 6502. آیا شما علی علیه السلام را ولیِ خدا میدانید یا خیر؟اگر ولیِ خدا بدانید پس در اینصورت جنگ او او جنگ با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است,پس تکلیف آتش افروزان جمل و صفین را روشن کنید. و یا انکار سنت پیامبر خدا نموده و با توجیهات ضد عقل و شرع, بر عملکرد اتش افروزان جمل و صفین سرپوش نهاده و در زیر پوشش اجتهاد پاداشی هم برای آنها منظور میکنید پس پاسختان برای قیامت چیست؟ سوال 3- فرق جنگ جمل و مخالفان علی علیه السلام و جنگ ردّه و مخالفان ابوبکر چیست؟در یکی با قیچی اجتهاد پاداش می برند و دیگری با لبه ی شمشیر سر بریده و به ناموسشان به نام دین تجاوز میشود؟مثل قضیه ی تجاوز خالد بن ولید به همسر مالک بن نویره... با اینکه مخالفان خلیفه ی اول از دین مرتد نشده بودند و بر طبق گفته ی ابوبکر معتقد به رسالت نبوی بودند نماز و زکات را قبول داشتند ولی از پرداخت زکات به ابوبکر خود داری میکردند.حرف ابوبکر در صحیح بخاری :و الله لاقاتلن مَن فرّق بین الصلاة و زکات,والله لو مَنَعونی عناقاً کانوا یُؤَدونهاالی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم لقاتلتُهم علی منعها(میجنگم با کسانی که بین نماز و زکات فرق میگذارند-یعنی خدا را قبول دارند ,نماز میخوانند و زکات میدهند ولی بین نماز و زکات فرق میگذارند,اگر چنان چه به اندازه ی یک افسار شتر یا پالان شتر که به پیغمبراکرم می دادند-معلوم است پیغمبر را هم قبول داشتند -اگر آن اندازه به من ندهند با آنها میجنگم.صحیح بخاری جلد 2 صفحه ی 109 حدیث 1400. ابن کثیر دمشقی می گوید:یقِّرون بالصلاة , و یمتنعون عن اداء الزکات و منهم من امتنعوا عن دفعها الی صدیق ابی بکر(آنهایی که مخالف ابی بکر بودند اقرار به نماز داشتند زکات را هم قبول داشتند ولی میگفتند به ابوبکر زکات نمی دهیم.البدایة و النهایة جلد 6 صفحه ی 304.پس بنابر این مخالفین ابی بکر هم خدا را قبول داشتند هم پیغمبر و نماز و زکات را قبول داشتند اما چون به ابوبکر زکات ندادند هزاران نفر به دست خالد و دیگران کشته شدند.
نوع رسانه
3:26
آیا امیرمؤمنان علی علیه السلام در لیله المبیت در بستر پیامبر صلی الله علیه و آله خوابید - استاد جباری
آیا امیرمؤمنان علی علیه السلام در لیله المبیت در بستر پیامبر صلی الله علیه و آله خوابید - استاد جباری
2,273 بازدید
2
جزئیات
کارشناس وهابی میگوید:دروغ است که حضرت علی علیه السلام در بستر پیامبر خوابیده است بله در اتاق و در منزل پیامبر خوابیدند ولی دلیلی نیست که در بستر ایشان خوابیده باشند اینها بعدا اضافه شده است. استاد جباری:حاکم نیشابوری از علمای قرن چهارم و پنجم ,از بزرگی این عالم اهل سنت همین که کتاب مستدرک علی الصحیحین را نوشته است یعنی روایاتی که بخاری و مسلم باید می آورده اند و لی نیاورده اند و او کشف کرده آنها را از بین تاریخ و روایات. این مطلب را حاکم در جلد سوم مستدرک صفحه ی 133 آورده است.و کتاب مسند احمد بن حنبل در جلد اول صفحه 331 چاپ دار صادر بیروت روایتی نقل میکند که مفصل است و از ابن عباس نقل میکند که مجموعه ای از فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام است این روایت.از جمله این تعبیر که: و شری علی نفسه,لبس ثوب النبی صلی الله علیه و آله و سلم نامَ مکانه . اشاره میکند به آیه ی 207 سوره ی بقره وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد .فرادی هستند (امیر مؤمنان علی (علیه‌ السّلام)) که جان خویش را با خداوند معامله می‌کند به خاطر به دست آوردن رضایت او، و خداست که نسبت به بندگانش مهربان است. در متن روایت مراد از اینکه لباس پیامبر اکرم را پوشید این است که آن رو انداز سبز پیامبر را روی خود کشیدند و خوابید جای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و مشرکان خیال میکردند که پیامبر در آنجا خوابیده است و سنگ می انداختند داخل خانه و ابوبکر آمد و خیال میکرد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آنجا خوابیده اند در حالی که علی علیه السلام در جای ایشان خوابیده بود و از جا برخواست و به او فرمود پیامبر اکرم رفته اند به فلان سمت و برو آنجا
نوع رسانه
1:43
اهل بیت علیهم السلام چه کسانی هستند ؟ - حجت الاسلام هاشمی
اهل بیت علیهم السلام چه کسانی هستند ؟ - حجت الاسلام هاشمی
1,598 بازدید
0
جزئیات
در کتاب صحیح مسلم چاپ دار الفکر در صفحه ی 1207 باب فضائل اهل البیت,از زبان عایشه روایت را آورده است که نقل میکند: خرج النبي صلّى اللّه عليه و آله غداة و عليه مرط مرحّل من شعر أسود، فجاء الحسن بن علي فأدخله، ثمّ جاء الحسين فدخل معه، ثم، جاءت فاطمة فأدخلها، ثمّ جاء عليّ فأدخله، ثمّ قال: إِنَّمٰا يُرِيدُ اَللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ اَلرِّجْسَ أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روزی بیرون آمدند و یک عبایی(لباسی یمنی در بعضی روایات,یا عبایی سیاه) بر سر ایشان بود ,حسن بن علی علیهما السلام آمد و پیامبر اکرم ایشان را داخل آن عبا یا ردا کردند,سپس حسین بن علی علیهما السلام آمد و ایشان را هم داخل کردند سپس فاطمه ی زهرا سلام الله علیها آمد و ایشان را هم وارد آن عبا یا ردا کردند سپس علی بن ابی طالب علیهما السلام امد و ایشان را هم داخل کردند سپس آیه تطهیر را در همانجا قرائت کردند: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا (33 احزاب) این آیه را نه نسبت به عایشه خواندند نه نسبت به زنان دیگر و نه گفتند که عایشه تو هم بیا,هیچ جا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نفرمودند که آیه ی تطهیر نسبت به زنان من است, هر جا هست برای اهل بیت علیهم السلام است.
نوع رسانه
2:56
نسبت هذیان به پیامبر اکرم با عصمت ایشان منافات دارد - استاد حسینی قزوینی
نسبت هذیان به پیامبر اکرم با عصمت ایشان منافات دارد - استاد حسینی قزوینی
1,233 بازدید
1
جزئیات
تعدادی از بزرگان اهل سنت همین قضیه را در حدیث قرطاس نقل کرده اند که آیا این نسبت هذیان دادن به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با عصمت ایشان منافات دارد یا نه؟ایشان گفته اند که منافات دارد. من جمله آنها ابن حجر عسقلانی متوفی 850 بوده است میگوید حُجر یعنی هذیان و مراد سخنی است که از مریض سر میزند هیچ نظم و نظامی ندارد و کسی به این سخنان اعتنا نمی کند و همچنین چیزی ازپیامبر صادر شود این محال است چون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عصمت دارند چه در بیماری و چه در صحت. من از بزرگان اهل سنت تقاضا دارم یک مقداری دقت کنند.این سخن ابن حجر عسقلانی است که از بزرگان اهل سنت است هم رجالی است هم فقیه است میگوید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در صحت و بیماری عصمت دارند و هذیان نمیگوید چون : وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ﴿٣﴾إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ ﴿٤﴾ سوره ی نجم. در کتاب فتح الباری جلد هشت باتعلیقات آقای بن باز مفتی اعظم سابق عربستان ,در صفحه ی 133 این تعبیر را عزیزان دقت کنند که همین مطلب را نقل میکند و اضافه میکند که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند من در غضب و رضا جز حق از دهانم خارج نمیشود.
نوع رسانه
2:23
ترور پیامبر - پرده برداری از توطئه ای که ناکام ماند - حجت الاسلام عباسی
ترور پیامبر - پرده برداری از توطئه ای که ناکام ماند - حجت الاسلام عباسی
1,899 بازدید
1
جزئیات
آیه ی مهمی در سوره ی تحریم که اشاره به همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل ایشان دارد برخی این آیه را در باره تصمیم به ترور پیامبر توسط همسران ایشان دانسته اند/حتما تا حالا سوره ی تحریم را خوانده اید , خدای متعال در این سوره حرف از سری از اسرار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زده است که وقتی با یکی از همسرانشان مطرح کرده است آو آن سرّ را افشا کرد و به همسر دیگر پیامبر آن سرّ را گفت و بر ملا شد این سرّ , در منابع اهل سنت و شیعه آمده است (صحیح بخاری جلد 2 و جلد 4) که آن همسران پیامبر حفصه و عایشه بودند/نتیجه این است که خدای متعال پیامبرش را از افشاء سرّ باخبر میکند و بعد از آن تحدید میکند همسران پیامبر را که اگر بخواهید در مقابل پیامبر بایستید و اگر بخواهید توطئه در مقابل پیامبر داشته باشید و بر اساس نظر بعضی از افراد و روایات(تفسی قمی و البرهان)اگر بخواهید پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را ترور بکنید ,خدای متعال و جبرئیل و صالح المؤمنین(مجمع البیان) که امیرالمؤمنین علی علیه السلام است یاور پیامبر خواهند بود/چه سرّی هست که اینقدر اهمیت دارد که وقتی آن را بر ملا میکنند خدای متعال در قرآن به آن اشاره میکند و به پیامبرش اطلاع میدهد و پیامبر با انها برخورد میکند/چرا بعد از افشاء این سرّ آنها به فکر مقابله و توطئه در مقابل پیامبر می افتند؟حتما مسأله ی مهمی است چرا که در منابع آمده است ,مسأله خلافت بعد از پیامبر در این سرّ مطرح شده است(تفسیر قمی)و در منابع دیگری آمده که مسأله ی ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است , چرا که اگر قرار بود مقصود از خلافت شخص دیگری باشد حتما و حتما موجب خوشنودی اینها باید میشد و نیازی به توطئه بر علیه پیامبر نبود...
نوع رسانه
3:03
سیزدهم ذی الحجه سالروز معجزه شق القمر توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای قریش - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
سیزدهم ذی الحجه سالروز معجزه شق القمر توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای قریش - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
1,427 بازدید
2
جزئیات
اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ*وَإِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ(1و2 قمر) سنی و شیعه نقل میکنند/مشرکین به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفتند شما این کارهای که میکنید سِحر است و ما باور نمیکنیم/اگر پیغمبر هستی با ید ماه را از وسط دو نیم کنی ,اینها به این معنا گفتند که پیغمبر نمیتواند و ایشان را عاجز کنند/اما معجزه یعنی عاجز کردن شخص , کاری کنند که دیگران نمیتوانند , یک کره ی خاکی دارد در آسمان میچرخد دور خودش و دور خورشید و زمین حدود پنج میلیارد سال عمر این کره است/حضرت فرمودند اگر من این کار را انجام دهم شما میگویید لا اله الا الله؟گفتند بله /حضرت فرمودند شبِ نیمه ی ماه بیایید در مسجد الحرام من این کار را میکنم/پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در کنار کعبه روی زمین ایستادند با انگشت سبابه اشاره کردند ای ماه من به تو امر میکنم از وسط دو نیم شو/دقیق نصف شد و در همان حالت ایستاد(این کار خداست اما خدا به پیامبر خود این قدرت را داده است طبق آیه ی انما ولیکم الله و رسوله...)پیامبر فرمودند خب دیدید حالا مسلمان شوید , ما میترسیم مارا سِحر کرده باشی وَإِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ , پشت کردند/گفتند صبر کنید ابوسفیان با کاروان به شام رفته برگردد, اگر او هم دیده باشد معلوم میشود واقعیت و معجزه است ,اگر او ندیده باشد معلوم میشود ما را سِحر کرده ای(نعوذ بالله)صبر کردند وقتی ابوسفیان با کاروانش از تجارت شام برگشت , گفتند شما شب چهاردهم ماه چیزی دیدید؟گفتند بله ما اتراق کرده بودیم دیدیم ماه از وسط دو نیم شد و چند لحظه ای بود و بعد به هم چسبید/فهمیدند واقعیت است ولی مع الأسَف آن عربهای جاهل زیر بار نرفتند...
نوع رسانه
2:30
عکرمه بخشیده شد - خرده روایت هایی از زندگی پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله
عکرمه بخشیده شد - خرده روایت هایی از زندگی پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله
1,169 بازدید
0
جزئیات
پس از فتح مکه , عکرمه پسر ابو جهل که سالها ضدِ مسلمانان جنگیده بود از ترس مجازات به یمن گریخت , ام حکیم همسر و دختر عموی عکرمه خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسید وگفت پسر عمویم عکرمه به یمن گریخته است و می ترسد شما او را بُکشید , حال از شما میخواهم که به وی امان دهی , پیامبر درخواست ام حکیم را پذیرفتند و فرمودند:به وی امان الهی دادم , هرکه عکرمه را دید با او کاری نداشته باشد , زنِ عکرمه برای یافتن شوهرش از مکه خارج شد و در ساحل تهامه زمانی که عکرمه تازه سوار کشتی شده بود خود را به او رساند , ام حکیم به عکرمه گفت پسر عمو , من از نزد نیکو کار ترین و مهربانترین مردم نزد تو آمده ام با فرار به یمن خودت را نابود نکن من از محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) برای تو امان گرفته ام و او به تو امان داده است, عکرمه پرسید تو خودت این کار را کرده ای؟ام حکیم گفت آری من خودم با او صحبت کردم و او به تو امان داد/عکرمه حرف ام حکیم را پذیرفت و همراه او به مکه باز گشت/وقتی آن دو وارد مکه شدند به خانه ی پیامبر رفتند و خدمت حضرت رسیدند/عکرمه گفت ای محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)ام حکیم به من گفته که تو امانم داده ای , پیامبر فرمودند آری او راست گفته است تو امان دئاری, عکرمه در حالی که از شرمساری سر به زیر انداخته بود گفت:گواهی میدهم خدایی جز الله نیست , او یگانه است و شریک ندارد و شما نیز بنده و فرستاده ی او هستید و نیکوکار ترین و با وفا ترین مردم هستی ای رسول خدا برای هر دشمنی و عداوتی که با شما کردم و برای هر مرکبی که برای شِرک رانده ام برایم از خدا آمرزش بخواه... به قلم غلامرضا حیدری ابهری - با خوانش مصطفی صائبی
نوع رسانه
4:38
جعلیات منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و اله در کتب عامه - بالاخره شما اهل سنت چه کسی هستید - حجت الاسلام یزدانی
جعلیات منسوب به رسول خدا صلی الله علیه و اله در کتب عامه - بالاخره شما اهل سنت چه کسی هستید - حجت الاسلام یزدانی
2,341 بازدید
1
جزئیات
یک سری روایت هست که از پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است که ایشان میفرمایند از من چیزی نقل نکنید و فقط قرآن نقل کنید و یک سری روایت دیگر دارند که پیامبر خدا به صحابه دستور میدهد بروید از اهل کتاب روایت نقل کنید/رولیتی در مسند احمد حمبل است امام حنابله با تحقیق آقای شعیب الارنوق که وهابی هست چاپ موسسه الرساله در بیروت جلد 17 صفحه ی 149 که از ابو سعید خدری نقل میکند که پیامبر میفرمایند از من هیچ مطلبی ننویسید الا قرآن , هرکسی مطلبی غیر از قرآن از من نوشته است باید آن را ازبین ببرد/قطعا این روایت دروغ است چون پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مفسر قرآن بودند و سنت پیغمبر برای همه ی ما حجت است و اگر نوشته میشد و ما نوشته ای از ایشان و از صر ایشان داشتیم قطعا به نفع ما بود/این روایت را آنهایی جعل کردند که کتابت سنت پیامبر را در جامعه ی اسلامی جرم اعلام کردند و خودشان روایاتی که از پیغمبر نوشته بودند آنها را آتش زدند اگر این روایت درست باشد پس آن صحابه ای که گاها تا 500 روایت از پیامبر نوشته بودند پس خلاف نظر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بوده است و اگر نبوده چرا همه ی نوشته ها را آتش زدند؟محقق میگوید روایت صحیح است/حالا مشخص نیست سنت پیامبر را چرا نباید نوشت؟و اینها چطور خود را اهل سنت می نامند؟ باز در همین کتاب و چاپ همان موسسه در جلد 11 صفحه ی 25 از عبدالله بن عمروا بن عاص نقل میکند(البته به او عمروا بن خمسه هم میگویند چون 5 پدر داشته است)میگوید از پیغمبر نقل میکند که از ایشان شنید از من برسانید و تبلیغ کنید حتی اگر یک آیه باشد و چیزی در مورد حدیث ندارد/و در ادامه پیامبر فرمودند اما از بنی اسرائیل حدیث نقل کنید و هیچ اشکالی ندارد و هرکس عمداً به من دروغ ببندد جایگاهش در جهنم خواهد بود/سند این روایت را هم صحیح ذکر کرده است/آیا منطقی است رسول خدا بفرمایند از من فقط قرآن نقل کنید ولی لز بنی اسرائیل هرچه خواستید نقل کنید؟نعوذ بالله اگر رسول خدا پیغمبر ما هستند چرا باید بگویند از بزرگان یهود حدیث نقل کنید؟اگر ایشان برای راهنمایی امت آمده است باید راهنمایی های ایشان را بنویسیم که مردم به آن عمل کنند نه اینکه راهنمایی های بنی اسرائیل را نقل کنیم , اصلا کتاب انها بود دیگر چه نیازی بود پیامبر ما به نبوت مبعوث شوند؟پس مشخص است کذب و جعلی بودن این دست احادیث چون نقل حدیث از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم باعث زنده ماندن فضائل امیرالمؤمنین در دلها و غضب نسبت به غصب خلافت میشد...
نوع رسانه
3:55
لقمان روزگار - خرده روایت هایی از زندگی پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله
لقمان روزگار - خرده روایت هایی از زندگی پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله
1,290 بازدید
0
جزئیات
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از یارانش پرسید کدام یک از شما همه ی عمر را روزه میگیرد؟سلمان گفت من ای رسول خدا, پیامبر پرسید , کدام یک از شما همه ی شب را به شب زنده داری میپردازد؟سلمان پاسخ داد من ای رسول خدا , پیامبر پرسید کدام یک از شما هر روز یک ختم قرآن انجام میدهد؟سلمان گفت من ای رسول خدا ,یکی از اصحاب کهگمان کرد سلمان دروغ میگوید ,خشمگین شد وو به پیامبر گفت:ای رسول خدا سلمان مردی از اهل فارس است و با این ادعا ها میخواهد بر ما قریشیان فخر فروشی کند ,پرسیدید کدام یک از شما همه ی عمر را روزه میگیرد گفت من , حال آنکه او بیشتر روزها را غذا میخورد/شما پرسیدید کدام یک از شما همه ی شب را به شب زنده داری میپردازد و او گفت من , حال آنکه او بیشترین بخش شب را در خواب است/پرسیدید کدام یک از شما هر روز یک ختم قرآن انجام میدهد و او باز گفت من , در حالیکه او در بیشتر ساعات روز لب بسته و خاموش است/پیامبر فرمود دست نگه دار فلانی , شاید تو با شخصی چون لقمان حکیم سرو کار پیدا کرده ای ,از خود سلمان بپرس تا برایت توضیح دهد , آن مرد رو به سلمان کرد و گفت:آیا تو میپنداری که همه ی عمر را روزه میگیری؟سلمان پاسخ داد آری , مرد معترض گفت ولی من میبینم که تو در بیشتر روزها غذا میخوری , سلمان گفت:آنگونه که تو فکر میکنی نیست , من در هر ماه سه روز روزه میگیرم و خدا فرموده است هرکه یک کار نیک انجام دهد ده برابر پاداش اوست , این میشود روزه ی همه ی عمر/آن مرد پرسید آیا تو میپنداری همه ی شب را به عبادت میپردازی؟سلمان گفت آری, وی پرسید ولی من میدانم که تو بیشتر ساعات شب را خواب هستی , سلمان گفت آنطور که تو فکر میکنی نیست/من از محبوب دلها رسول خدا شنیدم که هرکه شب را با وضو بخوابد انگار همه ی شب را به شب زنده داری پرداخته است و من شبها با وضو میخوابم, آن مرد پرسید آیا تو میپنداری که هر روز یک ختم قرآن انجام میدهی؟سلمان گفت آری , وی گفت ولی تو در بیشتر ساعات روز لب فرو بسته ای و چیزی نمیخوانی , سلمان گفت آنگونه که تو میپنداری نیست , بلکه من از محبوب دلها رسول خدا شنیدم که هرکه این سوره را یک بار بخواند یک سوم قرآن را خوانده است , هرکه آن را دو بار بخواند دو سوم قرآن را خوانده است و هرکه آن را سه بار بخواند یک ختم قرآن کرده است و من هر روز سه بار قل هو الله احد را میخوانم مرد معترض که از جواب های حکیمانه ی سلمان به خشم آمده بود دیگر چیزی نگفت و برخاست. به قلم غلامرضا حیدری ابهری با خوانش مصطفی صائبی
نوع رسانه
3:04
نگفتی ، شترت چه شد ؟
نگفتی ، شترت چه شد ؟
707 بازدید
0
جزئیات
در یکی از مسافرتها رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و یارانش وقتی به منطقه ایی رسیدند از مرکبها پیاده شدند و چادر ها را برپا کردند تا قدری به استراحت بپردازند , خوّات بن جبیر نیز چادر خود را بنا کرد و هنگامی که از چادرش بیرون آمد ناگهان زنانی را دید که در کنار هم نشسته بودند و با هم سخن میگفتند , خوّات نیز به جمع آنها پیوست و گرم گفتگو با آنان شد , و سپس به خیمه ی خود امد و جامه دانش را بیرون آورد و جامه ای برداشته و پوشید , و دوباره نزد آن زنها رفت و در کنار آنها نشست , هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از خیمه خارج شدند و هم نشینی خوّات با زنان را دید ,و فرمود فلانی...خواّت دست پاچه شد و برای پنهان کردن زشتی کارش به دروغ گفت ای رسول خدا شترم گریخته است و به دنبال ریسمانی میگردم که او را ببندم تا دیگر فرار نکند , پیامبر رفتند و وضو گرفتند و همانطور که صورتشان از آب وضو تَر بود بازگشت و به خوّات فرمود:فلانی , سرانجام گریختن شترت چه شد؟این برخورد پیامبر چنان خوّات را شرمنده کرد که او برای رسیدن به مدینه شتاب کرد و تا مدتی از رفتن به مسجد و هم نشینی با رسول خدا دوری گزید , پس از چند روز با استفاده از یک زمان خلوت وارد مسجد شد و به نماز ایستاد, ناگهان رسول خدا وارد مسجد شدند و دو رکعت نماز خواندند,خوّات از رویارویی با رسول خدا شرم داشت , به امید آنکه ایشان از مسجد خارج شوند نمازش را طول داد اما رسول خدا رو به خوّات کرد و فرمود:هرچه میخواهی نمازت را طول بده که من تا پایان نماز همچنان خواهم ایستاد, نماز خوّات که تمام شد رسول خدا بارِ دیگر به او فرمود:سلام بر تو , سرانجامِ گریختنِ شترت چه شد؟خوّات گفت سوگند به خدایی که تو را به پیامبری برگزید آن شتر هرگز نگریخته است , رسول خدا که صداقت خوّات را دید سه بار فرمود خدا تو را رحمت کند و دیگر به آن ماجرا اشاره نکرد. خرده روایت هایی از زندگی پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله با خوانش مصطفی صائبی به قلم غلامرضا حیدری ابهری
نوع رسانه
3:10
بد اخلاق و فشار قبر
بد اخلاق و فشار قبر
1,433 بازدید
0
جزئیات
خرده روایت هایی از زندگی پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خبر دادند که سعد بن معاذ از دنیا رفت , پیامبر با شنیدن این خبر از جا برخاستند و با یارانش برای غسل و تدفین رهسپار خانه ی سعد شدند/در تشییع جنازه ی سعد , پیامبر کفش از پا در آوردند و عبا از دوش برداشتند و گاه در سمت راست جنازه و گاه در سمت چپ جنازه حرکت میکرد/وقتی به قبرستان رسیدند , رسول خدا خودش داخل قبر شد و سعد را به خاک سپرد ,بعد هم با سنگ و گل روی قبر را پوشاند و آنرا محکم کرد و خاک روی آن ریخت و سطح قبر را صاف کرد , دقت پیامبر در محکم کردن قبر برای یارانش بسیار عجیب بود/ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در توضیح کارِ خود فرمود :من میدانم که این جنازه به زودی خواهد پوسید و از بین خواهد رفت ولی خدا دوست دارد وقتی بنده ای کاری انجام میدهد آنرا خوب و محکم انجام دهد/لحظه ای بعد مادرِ سعد کنار قبر آمد و گفت ای سعد بهشت بر تو گوارا باد , پیامبر به مادرِ سعد فرمود اینگونه نگو , چیزی را به طورِ جزم و یقین بر عهده ی پروردگارت قرار مَده , هم اکنون سعد دچار فشار قبر گردیده است/ پیامبر و یارانش که از گورستان باز میگشتند , مردم از حضرت پرسیدند ای رسول خدا شما برای سعد کاری کردی که برای هیچکس نمیکردی شما به احترام او با پای برهنه و بدون عبا به دنبال جنازه اش رفتی پیامبر فرمودند: به خاطر آنکه فرشتگان پای برهنه و بدون عبا به دنبال جنازه ی سعد بودند و من هم از آنها الگو گرفتم/گفتند چرا هنگام تشییع به سمت چپ و راست جنازه میرفتی؟پیامبر فرمودند:دست من در دست جبئیل بود و هرجا او می رفت من هم می رفتم ,اصحاب گفتند:فرمودید او را غسل دادند و خودتان بر جنازه اش نماز خواندید و خودتان او را به خاک سپردید , اما با این همه توجهی که به او کردید فرمودید سعد گرفتار فشار قبر شده است ,پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند آری برای اینکه او با خانواده اش کمی بد اخلاق بود...
نوع رسانه
2:38
شاید از تو بهتر باشد ، خرده روایت هایی از زندگی پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله
شاید از تو بهتر باشد ، خرده روایت هایی از زندگی پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله
850 بازدید
0
جزئیات
پیامبر صلی الله علیه و یارانش در کنار هم بودند که مردی عبور کرد و به آنها سلام کرد , پیامبر و یارانش جواب سلام او را دادند , وقتی آن مرد رفت یکی از یارانِ حضرت گفت من از این مرد بدم می آید , دیگران گفتند دست نگه دار به خدا او را از حرف تو آگاه خواهیم کرد , سپس کسی را دنبال مرد فرستادند و او را از حرف رفیقشان با خبر کردند , آن مرد هم خدمت رسول خدا رسید و همه ی ماجرا را تعریف کرد و سپس گفت ای رسول خدا از او بپرسید چرا از من نفرت دارد؟پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از آن یارِ خود پرسید چرا از این مرد نفرت داری؟وی گفت : ای رسول خدا من همساییه او هستم و از حال و روزش خبر دارم , من هرگز ندیده ام بجز همین نماز واجب که هر آدم خوب و بدی به جای می آورد نماز دیگری بخواند , مردِ عابر گفت ای رسول خدا از او بپرسید من وضویم را ناقص انجام میدهم یا نمازم را از وقتش به تاخیر می اندازم؟یارِ پیامبر گفت نه...اما ای رسول خدا من همسایه اش هستم و چیزهای دیگری در باره ی او میدانم من هرگز ندیدم به جز زکاتِ واجب که هر آدم خوب و بدی میپردازد ,به فقیری غذا بدهد/مردِ عابر گفت ای رسول خدا از او بپرسید آیا دیده که من زکات را از مستحقان باز بدارم؟یارِ پیامبر گفت نه ولی ای رسول خدا هرچه باشد من همسایه اش هستم چیزهای دیگری از او میدانم /او بجز این ماه رمضان که همه ی آدم های خوب و بد در آن روزه میگیرند , روز دیگری را روزه نمیگیرد , مردِ عابر گفت ای رسول خدا از او بپرسید که آیا دیده من بدون عذر شرعی روزه ام را بخورم؟یارِ پیامبر گفت نه.../پیامبر به این یارِ خود فرمودند:من نمیدانم...پس شاید این مرد که واجباتش را انجام میدهد از تو که بی دلیل از آن نفرت داری بهتر باشد با صدای مصطفی صائبی
نوع رسانه
3:15
غیرت حضرت حمزه علیه السلام - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
غیرت حضرت حمزه علیه السلام - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
1,558 بازدید
2
جزئیات
روزی خاتم الأنبیاء صلی الله علیه و آله و سلم از منزلشان آمدند بیرون بیایند مسجدالحرام برای نماز/پیامبر دشداشه ی سفیدی تنشان بود/هند مادر معاویه از بالای بام سیرابه ی شتر را ریخت بر سر خاتم الأنبیاء علیه السلام و ایشان از سر تا پا لباسشان آلوده شد.برگشتند که بروند منزل , حضرت حمزه علیه السلام از شکار برمیگشتند پیامبر را دیدند ,گفتند چه کسی با تو اینکار را کرده است پسر برادرم /آقا رسول خدا صلوات الله علیه شروع به گریه کردند که و گفتند با من اینجور میکنند/حضرت حمزه علیه السلام رفتند داخل منزل و تیرو کمانی که با آن رفته بود شکار را گذاشت و شمشیر برداشت و به غلامش فرمود دنبال من بیا/دست پیامبر را گرفتند و آمدند کنار کعبه دیدند ولید بن مغیره پدر خالد بن ولید و ابوسفیان و ابوجهل نشسته اند , شمشیر را بلند کرد و گفت به خدای کعبه اگر از جایتان تکان بخورید خونتان را میریزم /اینها شمشیر و اسلحه نداشتند و حریف این شیر هم نمیشدند و به غلامش دستور داد تمام آن سیرابه های شتر را از پیامبر پاک کن و بمال به صورت اینها/و آنها از ترس شمشیر حمزه تکان نخوردند و غلام هم همه را مالید به صورت آنها/حضرت حمزه سیدالشهدا یک همچنین غیرت و شجاعتی داشته است و ایکاش بچه شیعه برای ولایتش اینگونه غیرت داشته باشد/امام صادق علیه السلام میفرمایند از خروس پنج چیز را یاد بگیر اولی آن غیرت است/ امیرالمؤمنین علیه السلام در آن وضعِ کوچه و به زور بیعت گرفتن در ماجرای هجوم به خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها میفرمایند اگر عمویم حمزه زنده بود نمیگذاشت من اینگونه شوم با اینکه عموی دیگر ایشان یعنی عباس در آن روز 17 پسر داشت امام نیامدند صف بکشند جلوی خانه ی حضرت علی علیه السلام که آن اتفاق نیافتد...
نوع رسانه
2:36
آیا عبدالملک مروان از پیامبر صلی الله علیه و اله بالاتر است - حجت الاسلام معاونیان
آیا عبدالملک مروان از پیامبر صلی الله علیه و اله بالاتر است - حجت الاسلام معاونیان
866 بازدید
1
جزئیات
ببینید چقدر درد است که امام حسین علیه السلام باشند و مردم معاویه را امیر خود بخوانند , امام حسین علیه السلام باشند اما چه کسی چشمش به ایشان بوده در رفتار و گفتار و کردار؟زین العابدین علیه السلام غریب به 39 سال بودند ولید بن عبدالملک مروان بر روی منبر میشسته و میگفته من خلیفه ی رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)خدا هستم من امام مسلمین هستم و بعد حوز شراب درست میکرد و در آن غوطه میخورده و میخورده است ببینید چقدر سخت بوده برای امام سجاد علیه السلام/شما امام تعین شده از جانب خدا , پیراسته و معصوم به یطهرکم تطهیرا و سراسر قداست الهی ,سینه سراسر علم الهی و لدنی /و در آن طرف جرسومه ی جهل و شهوت و بی دینی , کسی که قرآن را میگذارد و شروع میکند به تیر اندازی به قران و میگوید من خلیفة الله هستم/ عبدالملک مروان در دمشق خلیغه بود حجاج را فرستاد به عراق و حجاج در کوفه منبر میرفت و میگفت مردم نامه رسان یک شخصی بالاتر است یا جانشین و خلیفه ی کسی؟ مردم گفتند خلیفه ی کسی ,گفت خب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)پیغام رسان و نامه رسان خدا بود , عبدالملک مروان در شام خلیفة الله است /و در همین زمان زین العابدین علیه السلام هستند , کسی جرأت کند برود روی منبر امیرالمؤمنین علیه السلام در کوفه و بگوید مروان نعوذ بالله از پیامبر علیه السلام بالاتر است
نوع رسانه
3:42
راه نجات از فقر - حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی
راه نجات از فقر - حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی
1,459 بازدید
2
جزئیات
در زیارت جامعه ی کبیره خطاب به اهل البیت علیهم السلام میخوانیم شما معدن و رویشگاهِ هر حکمتی هستید که به خداوند نسبت داده میشود و آنقدر بحث حکمت از دید خداوند و قرآن مهم است که خدا وقتی بحث نعمتهای مادی دنیوی را در قرآن مطرح میکند, میفرماید مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ /دنیا با همه ی ثروتها و لذتها و شهوات و گستردگی هایش,خیلی کم و ناچیز است از دید خداوند وارزشی ندارد/اما وقتی به حکمت میرسد ولو یک حکمت باشد میفرماید يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَاءُ ,خداوند به هرکه بخواهد حکمت میدهد /وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا /و کسی که خداوند به او حکمت بدهد در واقع خیر کثیر به او داده است /همین که یک جمله را بدانی و به ان عمل کنی و بعد نتیجه اش را ببینی و باعث اعتقاد جازم به خدا و رسولش و حجت های خدا (صلوات الله علهیم اجمعین)است.. یک حکمت از رسول خدا صلوات الله علیه و آله و سلم میگویم شما عمل کنید یک سال بعد نتیجه اش را ببینید/پیامبر خدا علیه السلام فرمودند کسی که هرشب سوره ی واقعه را بخواند هیچگاه فقیر و محتاج به احدی نمیشود/بنده خودم در زندگی شخصی ام بیست سال است تجربه کرده ام در مجلسی این مطلب را گفتم و شخصی حدود شصت ساله آمد و گفت من سی سال است هرشب سوره ی واقعه را میخوانم و ترک نکرده ام و در این سی سال حتی یک هزار تومان از کسی قرض نکرده ام. البته زیاده خواهی و اسراف بحث دیگری است/حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام میفرمایند الْقَنَاعَةُ مَالٌ (کنزٌ)لَا يَنْفَدُ.قناعت(اقتصاد و میانه روی در زندگی به اندازه ی درآمد خرج کردن)یک مال و گنجی است که تمامی ندارد
نوع رسانه
12:01
اسناد فرار خلفای اهل سنت در جنگها - حجت الاسلام ابوالقاسمی
اسناد فرار خلفای اهل سنت در جنگها - حجت الاسلام ابوالقاسمی
2,508 بازدید
3
جزئیات
سوال مجری:کارشناس وهابی بیان میکند که فرار از جنگ یکی از موبقات سبع است(مشهور آنها را به هفت گناه بزرگ معنی کرده اند که در اصطلاح حدیث به آنها " موبقات " گفته می شود. و موبقات عبارتند از: 1 شرک به خدا 2 سحر 3 قتل نفس محترمه 4 خوردن مال یتیم 5 فرار از جنگ در حال جهاد 6 تهمت زنا به زنهای پاکدامن.7.خوردن ربا)و شخص برای همیشه در جهنم باقی میماند/ابتدا بفرمایید چنین روایتی را داریم یا خیر؟و اینکه تکلیف اصحابی که در جنگهای مختلف فرار کرده اند چیست زیرا اسناد معتبری در این زمینه وجود دارد؟زیرا نتیجه میگیریم اگر چنین باشد آنها برای همیشه در جهنم هستند. حجت السلام ابوالقاسمی:این را همین افرادی که ادعا میکنند تمام صحابه عادل هستند باید جواب دهند, آنها ادعا میکنند هرکسی که فرار از جنگ انجام دهد مرتکب گناه کبیره شده است و جایش در جهنم است/آیه ای هم داریم:وَمَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ إِلّا مُتَحَرِّفًا لِقِتالٍ أَو مُتَحَيِّزًا إِلىٰ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأواهُ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئسَ المَصيرُ(سوره ی انفال آیه ی 16)هرکس از جنگ فرار کند اما قصدش یک نیرنگ نظامی نباشد غضب خداوند را برای خودش خریده و جایگاه او جهنم است و بد جایگاهی است/مطلب کاملا مشخص است , بحث این است چه کسانی از جنگ فراری هستند؟اگر جنگ احد را مطرح کنیم میگویند خدا بخشیده است و ما میگوییم آن آیه که در آنجا مطرح میکنند تفسیر دیگری دارد و خداوند نبخشیده است/حالا ما سراغ آن جنگ نمیرویم , جنگهای دیگری را میگوییم که در آیات قرآن و روایات اهل سنت هم آمده است /از جمله اینها یکی از روایات , به سند معتبر ابی لیلی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل میکند:حضرت میفرمایند یاابا لیلی در خیبر با ما نبودی؟میگوید بله با شما بودم ,حضرت فرمودند:پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ابوبکر را فرستاد و رفت و شکست خورد و زود برگشت/حاکم میگوید صحیح الإسناد است ذهبی هم میگوید این روایت صحیح است/ شما اهل سنت گفته اید هرکسی که فرار بکند در جهنم جاودانه است این روایت را چه میگویید؟در مستدرک حاکم آمده است ابوموسی حنفی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل میکند:پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به خیبر رفتند در آنجا که دسیدند عمر را به همراه عده ای فرستادند چیزی نگذشت که عمر و اصحابش همه شکست خوردند و برگشتند عمر به آنها میگفت شما ترسیدید و فرار کردید و آنها میگفتند تو ترسیدی و فرار کردی/ الآن ما حرف کدام صحابه را قبول کنیم؟بگوییم همه راست گفتند که عمر فرار کرده(پس جایش در جهنم است)یا بگوییم همه دروغ گفته اند و عمر راست گفته؟(شما که میگویید همه صحابه عادل هستند)حاکم گفته است این حدیث صحیح الإسناد است ذهبی هم در تلخیص گفته صحیح است. جالب اینجاست همین روایت را در جامع الأحادیث سیوطی نقل کرده است جلد 16 صفحه ی 135 میگوید وقتی اینها برگشتند پیغمبر علیه السلام خیلی خشمگین شدند و گفتند کسی را خواهم فرستاد که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول او را دوست دارند ,آنقدر میجنگد تا پیروز شود و فرار کنند نیست حضرت که این را گفتند همه گفتند ما را بفرستید پیغمبرصلوات الله علیه فرمودند که علی علیه السلام کجاست؟گفتند که چشم درد دارد تا انتهای روایت که همه شنیدند که حضرت رفتند و فتح کردند و سیوطی میگوید این روایت را بزّار نقل کرده و سند آن حسن است یعنی معتبر است/ همین روایت را متقّی هندی در کنزالعمال نقل کرده است در جلد 10 صحفه ی 209 او هم میگوید سند روایت حسن است/یعنی خود پیغمبر صلوات الله علیه میگوید اینها فراری هستند/سوال میپرسیم:با سند معتبر در کتب شما آمده علاوه بر بدر و احد در غیر از بدر و احد خلفای شما فرار کرده اند و یا اینکه خلیفه ی دوم بعد از جنگ بدر شراب خورد و برای دایی خود ابوجهل گریه کرده است این را کتابهای خودتان نقل کرده است جواب بدهید؟ بحث فارا خلفای شما در جنگ احد را علمای شما در کتب رجالی نقل کرده اند و شماها قبلا بار ها گفته اید طبق قواعد خودتان چیزی که در کتب رجالی شما بیاید صحیح است و نیاز به بررسی سندی ندارد/فرار ابوبکر را مزّی در تهذیب الکمال جلد 13 صفحه ی 417 در ترجمه ی طلحه آورده است /ذهبی در تاریخ الإسلام جلد 2 صفحه ی 191/صفدی در الوافی بالوفیات جلد 16 صفحه ی 273/یا بگویید حرف اشتباهی زده اید و قواعد خود را قبول ندارید یا اقرار کنید به فراری بودن خلفای خود و اینکه گناه کبیره انجام داده اند و جزء موبقات سبع هست این کار و تا ابد در جهنم باقی میمانند.
نوع رسانه
1:23
به اعتراف اهل تسنن یک سوم مسلمانان در روز احد منافق بودند - حجت الاسلام یزدانی
به اعتراف اهل تسنن یک سوم مسلمانان در روز احد منافق بودند - حجت الاسلام یزدانی
2,895 بازدید
2
جزئیات
البدایة و النهایة ابن کثیر جلد 4 چاپ قطر در سال 1436 صحفه 177 بحث جنگ اُحُد هست که ابن کثیر نقل میکند وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با مسلمانان به جنگ اُحُد رفتند حدود هزار نفر بودند و مشرکین سه هزار نفر بودند وقتی به آن منطقه رسیدند عبدالله بن اُبَی سیصد نفر از اصحاب پیامبر را ترغیب و جدا کرد و با خود به مدینه برگرداند و آنها در جنگ اُحُد نبودند.آیا خدا از آنها هم راضی است؟یعنی در سال دوم یا سوم هجری در بین اصحاب و لشگر پیامبر علیه السلام سیصد نفر منافق وجود داشتند.همه آنها سابقون الأولون هستند آیا خدا از آنها راضی است....؟
نوع رسانه
11:51
آیا ممکن است که ملائکه بر غیر از انبیاء وارد شوند و سخن بگویند ؟ - حجت الاسلام معاونیان
آیا ممکن است که ملائکه بر غیر از انبیاء وارد شوند و سخن بگویند ؟ - حجت الاسلام معاونیان
1,197 بازدید
2
جزئیات
سلسله مباحث فاطمیه " با محوریت " بضعة الرسول - قسمت اول حدیثی را عامه و خاصه نقل کرده اند حدیثی قطقی الصدور که شک و شبهه ای در آن نیست از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که فرمودند: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی :فاطمه(سلام الله علیها) پاره ای از وجود من است و هرچه زهرا را بیازارد مرا آزار میدهد /این حدیث شریف در مقام بیان دو مطلب برای امت است/ یک:جایگاه فاطمه زهرا سلام الله علیها نسبت و در دل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم/ دو :پرهیز دادن و هشدار دادن از آزردن بضۀ رسول اکرم که اگر کسی پیامبر را آزار داد گویا خدای را آزار داده و کسی که این چنین باشد لعنت خدا و رسول بر او باد. امّا سخن در این روایت تنها این نیست که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تنها بگوند فاطمه سلام الله علیها پاره ای از وجود من است/این را هر پدر معمولی میتواند به فرزند خود بگوید/بلکه عبارت پیامبر دقیق تر است که حقیقت وجودییه , شأن , جلال, جمال, عظمت , کمال , خصال حمیده و هر آنچه در مقام نورانیت حضرت خاتم محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله المعصومین دارا هستند فاطمه هرا سلام الله علیها بضعه ای از همانها است/ در این سلسله مباحث شؤناتی از حضرت پیامبر اکرم بیان میکنیم و میبینیم که چطور در حضرت زهرا سلام الله علیها متجلی است. اولین شأن و شاخصه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم این است که ایشان رسول خدا و نبی هستند یعنی با خبر از آسمان و حی رحمان هستند و خداوند با ایشان سخن میگوید گاهی مستقیم و گاهی توسط جبرائیل/البته کسانی بودند در طول تاریخ که رسول نبودند ولی ملائکه با آنها سخن میگفتند و آنها نیز با ملائکه سخن میگفتند از جمله اینها جناب مریم مادر عیسی مسیح علی نبینا و آله و علیهما السلام است و قرآن بر این مطلب تصریح دارد این چنین شخصی میشود مُحَدَث یعنی کس که ملائکه با او سخن گفته اند و مریم کبری مُحَدَثّه است به همین توضیحی که دادیم حضرت زهرا سلام الله علیها مُحَدَثّه هستند همچنان که پدرشان با وحی آشنا بودند و ملائکه بر ایشان نازل میشدند و سخن میگفتند به گونه ای دیگر جبرئیل بر حضرت زهرا سلام اله علیها نازل میشد و در روایات شیعی امامان معصوم بر این امر تصریح کرده اند و در روایات عامه هم احتمالا بتوان یافت در مدت 75 یا 95 روز بعد از شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جبرائیل بر حضرت زهرا سلام الله علیها نازل میشد و با ایشان سخن میگفت و ایشان به حضرت علی علیه السلام میفرمودند و مولا سخنان را مینوشتند و این شد مصحف فاطمه سلام الله علیها که یکی از منابع علوم اهل بیت است که در حقیقت قرآن و تشریع جدیدی نیست و تکمیل قرآن هم نیست. از اهل بیت علیهم السلام سوال کردند که در مصحف فاطمه سلام الله علیها چه بوده است و ایشان فرموده اند که جبرئیل خبر از آینده امت میداد و اینکه با ذریّه و سادات فاطمی چه خواهد شد در روایاتی دیگر این است که تسلیت میداد و دلداری میدار آن بانو را در مصیبت جانکاه پدر بزرگوارشان/در بعضی روایات آمده حدود سیصد بار جبرائیل بر حضرت زهرا سلام الله علیها نازل شده است و این اثبات مُحَدَثه بودن آن حضرت است که اگر مریم سیدة النساء العالمین در زمان خویش بود فاطمه زهرا سلام الله علیها سیدة النساء العالمین من الأولین و الآخرین است
نوع رسانه
0:58
مشرک شدن اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
مشرک شدن اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله - حجت الاسلام احمدی اصفهانی
867 بازدید
1
جزئیات
سه ماه قبل از اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به شهادت برسند این آیه سوره مائده نازل شد/ یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ لاَ یَحْزُنکَ الَّذِینَ یُسَارِعُونَ فِی الْکُفْرِ مِنَ الَّذِینَ قَالُواْ آمَنَّا بِأَفْوَاهِهِمْ وَلَمْ تُؤْمِن قُلُوبُهُمْ وَمِنَ الَّذِینَ هِادُواْ سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِینَ لَمْ یَأْتُوکَ یُحَرِّفُون(41 مائده) /ای پیغمبر، غمگین مباش از آنان که به زبان اظهار ایمان کنند و به دل ایمان ندارند و به راه کفر شتابند، و اندوهناک مباش از آن یهودانی که جاسوسی کنند و سخنان دروغ (و فتنه‌خیز به جای کلمات حق) به آن قومی که (از کبر) نزد تو نیامدند می‌رسانند؛ کلمات حق را بعد از آنکه به جای خود مقرّر گشت تغییر دهند و گویند: اگر حکم قرآن این گونه آورده شد بپذیرید و الاّ دوری گزینید. و هر کس را خدا به آزمایش و رسوایی افکند هرگز تو او را از (قهر) خدا نتوانی رهانید، آنها کسانی هستند که خدا نخواسته دلهاشان را پاک گرداند، و آنان را در دنیا ذلّت و خواری و در آخرت عذاب بزرگ مهیّاست. یعنی خدای منان اصحابی که در دل ایمان نداشتند را با مشرکین کنار هم گذاشته است-خدای منان در قرآن میفرماید وقتی من و خاتم الأنبائ حرفی میزنیم توی بنده حق حرف زدن روی حرف مارا نداری/پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در غدیر خم همه چیز را تمام کرده بودند/و همچنین در آن جلسه ای که داشتند و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند برای من کاغذ و قلم بیاورید که برای شما چیزی بنویسم که بعد از من گمراه نشوید اما عمر بن خطاب گفت إن الرجل لیهجر (نعوذ بالله)
جزئیات
29,827 بازدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





مطالب ارسالی به واتس اپ
loading...
آخرین
مداحی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 شـوال

١ـ عید سعید فطر٢ـ وقوع جنگ قرقره الكُدر٣ـ مرگ عمرو بن عاص 1ـ عید سعید فطردر دین مقدس...


ادامه ...

3 شـوال

قتل متوكل عباسی در سوم شوال سال 247 هـ .ق. متوكل عباسی ملعون، به دستور فرزندش به قتل...


ادامه ...

4 شـوال

غزوه حنین بنا بر نقل برخی تاریخ نویسان غزوه حنین در چهارم شوال سال هشتم هـ .ق. یعنی...


ادامه ...

5 شـوال

١- حركت سپاه امیرمؤمنان امام علی (علیه السلام) به سوی جنگ صفین٢ـ ورود حضرت مسلم بن عقیل...


ادامه ...

8 شـوال

ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) به دست وهابیون (لعنهم الله) در هشتم شوال سال 1344 هـ .ق....


ادامه ...

11 شـوال

عزیمت پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به طایف برای تبلیغ دین اسلام در یازدهم...


ادامه ...

14 شـوال

مرگ عبدالملك بن مروان در روز چهاردهم شـوال سال 86 هـ .ق عبدالملك بن مروان خونریز و بخیل...


ادامه ...

15 شـوال

١ ـ وقوع ردّ الشمس برای حضرت امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)٢ ـ وقوع جنگ بنی قینقاع٣ ـ وقوع...


ادامه ...

17 شـوال

١ـ وقوع غزوه خندق٢ـ وفات اباصلت هروی1ـ وقوع غزوه خندقدر هفدهم شوال سال پنجم هـ .ق. غزوه...


ادامه ...

25 شـوال

شهادت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) ، رییس مذهب شیعه در بیست و پنجم شوال سال 148 هـ...


ادامه ...

27 شـوال

هلاكت مقتدر بالله عباسی در بیست و هفتم شوال سال 320 هـ .ق. مقتدر بالله، هجدهمین خلیفه عباسی...


ادامه ...
012345678910

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page