پاسخ به شبهات

نوع رسانه
5:30
آیا نسل آل سعود به یهود می رسد ؟ - حجت الاسلام یزدانی
آیا نسل آل سعود به یهود می رسد ؟ - حجت الاسلام یزدانی
1,577 بازدید
1
جزئیات
آل سعود اصالتاً یهودی بودند و الآن هم در حقیقت یهودی هستند و ارتباط تنگا تنگ دارند و در هر زمینه به هم کمک میکنند و با هم همکار هستند مخصوصا علیه ایران بودن. قبلا هم عرض کرده ایم این مطالب را و اکنون مقداری عرض میکنیم, و خود وهابیون در کتابهایشان آورده اند؛ آل سعود نسلشان میرسد به قبیله ی عنزه یا عُنیزه که ساکنین خیبیر بودند و از یهودیان خیبر بودند اصل نسبشان در کتابهای مختلف آنان بیان شده است ؛ تاریخ البلاد العربة السعودیه که جلد اول آن درباره ی دولت سعودی اول است که دوره ی اول حکومت آنها توسط عثمانی ها و محمد علی پاشای مصری ازبین رفتند ,در این کتاب در ص 67 نسَبِ آل سعود را می آورد و تصریح میکند که تمام مؤلفین اجماع دارند که "مانع" که جدّ اعلی آل سعود است از قبیله ربیعة بن نزار بن معد بن عدنان هست؛ و در بحث بعدی(ص 71) میگوید که اینها از قبیله ی عنزه هستند که قبیله ای از عرب هست و میگوید از نسل عنزة بن اسد بن ربیعة نزار بن....هستند و در پایین صفحه تصریح میکند که از میان قبیله عنزه قبائل مختلفی به وجود آمده از جمله آل سعود ؛پس روشن شد آل سعود از قبیله عنزه است. در صفحه ی بعد تصریح میکند مانع المریدی العنیزیی مؤسس اول خاندان آل سعود بوده و از شیوخ قبیله عنزه یا عنیزه بوده و در تاریخ تصریح شده نسب آل سعود به عنزة بن اسد برمیگردد . در کتابهای متععد این مطلب آمده است ,از جمله در کتاب ملوک العرب ج 2 , ص 540. در کتاب عنوان المجد فی التاریخ نجد در ج 1 , ص 99 -/ در تاریخ نجد که آلوسی آن را نوشته ص 95 -/ در تاریخ ملک سعود... پس در کتابهای متعدد آمده که نسَب آل سعود به عنزه میرسد؛قبیله ی عنزه هم در موردش در کتابهای متعدد آمده که ما یک نمونه را نشان میدهیم ؛کتاب صبح الأعشی که قلقشندی آن را نوشته است و از علمای معروف اهل سنت است ,در ج 4 ص 290از کتاب خود تصریح میکند که قبیله عنزه ساکن خیبر بودند و از یهودیان بوده اند و خیبر را توضیح میدهد که کجا بوده و میرسد به اینجا که قلعه ی خیبر شهر قبیله ی بنی عنزه که از یهودی ها بودند , بوده است. پس جدّ آل سعود میشود قبیله ی عنزه که یهودیان ساکن خیبر بوده اند.
نوع رسانه
1:34
آیا ابوبکر و عمر در تغسیل و تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله حضور داشتند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
آیا ابوبکر و عمر در تغسیل و تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله حضور داشتند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
2,521 بازدید
1
جزئیات
آیا ابوبکر و عمر در تدفین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حاضر بودند؟ روایت صحیح :حدثنا ابن نمیر از هشمام ابن عروة از پدرش....ابوبکر و عمر لم یشهدا دفن النبی صلی الله علیه و آله و سلم -آن دو در دفن پیامبر اکرم حاضر نبودند -کانا فی الأنصار- در سقیفه ی بنی ساعده بودند قبل از اینکه برگردند پیامبر اکرم دفن شده بودند. در سنن بیهقی میگوید همان ابتداء که پیامبر خاتم از دنیا رفتن ابوبکر به پسر عموهای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت:دونکم صاحبکم- خودتان میدانید با پیامبر اکرم چه کنید یعنی صاحب من نیست و خودتان مشغول غسل او شوید و رفت پیش مهاجر و ان قضایای سقیفه اتفاق افتاد. اما اینکه چرا انقدر طول کشید دفن ان حضرت(حدود دو روز و نیم)چون اتاق ان حضرت کوچک بود و بقیه ی صحابه و مردم گفتند میخواهیم بر بدن پاک پیامبر خدا نماز بخوانیم و در گروه های سه یا چهار نفره می آمدند و نماز میخواندند و میرفتند و همین سبب طول کشیدن نماز بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شد.
نوع رسانه
9:06
پیامبر صلی الله علیه و اله هم بدون اجازه وارد خانه فاطمه سلام الله علیها نمی شد - حجت الاسلام شیخ جعفر طبسی
پیامبر صلی الله علیه و اله هم بدون اجازه وارد خانه فاطمه سلام الله علیها نمی شد - حجت الاسلام شیخ جعفر طبسی
1,244 بازدید
1
جزئیات
قرآن در سوره ی احزاب در باره ی پیامبر اکرم این تعبیر را دارد:النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ (احزاب 6)-طبق این آیه ی کریمه پیامبر نسبت به همه ی مردم صاحب اختیار هستند. این شخصی که خداوند این اختیار را به او داده است و شده صاحب اختیار,چرا باید وارد خانه ی حضرت زهرا و علی علیهما السلام بدون اجازه نشود؟ممکن است تعجب کنند عده ای و بگویند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و قتی میخواست وارد خانه ی دخترش شود اجازه میگرفت؟ عرض میکنیم بله؛ 1-ابن سعد متوفی 230 است یعنی قبل از بخاری بوده است ,بخاری 256 است ؛ابن سعد در الطبقات الکبری ,ج 8 , ص 28 از امّ أیمن نقل میکند :فجاءرسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)حتی وقف بالباب وسلَّم فستأذن و أذن له - پیامبر اکرم وارد خانه ی زهرای مرضیه سلام الله علیهما نشدند و در جلوی درب ایستادند و سلام کردند و اذن ورود گرفتند. 2-روایت دیگر ابن عساکر دمشقی شافعی مذهب متوفی 571 در تاریخ دمشق ج 45 , ص 103 نقل میکند از عمران بن حَصین یا حُصَین :او میگوید روزی پیامبر اکرم به من فرمود:«ألا تنطلق بنا نعود فاطمة(س)؟ فإنّها تشتکی. قلت: بلی، قال: فانطلقنا حتّی إذا إنتهینا إلی بابها فسلّم فاستأذن فقال: أدخل أنا و من معی؟ قالت: نعم و من معک یا أبتاه - ای عمران دوست داری با ما بیایی برویم عیادت فاطمه او شکایت میکند(2 احتمال دارد یکی اینکه ایشان چند روز بوده پیامبر اکرم را ندیده است واحتمال دیگر اینکه ایشان بیمار بوده و از وضع موجود شکایت میکرده است )عمران میگوید گفتم بله یا رسول الله ,میگوید آمدیم(با عده ای )تا رسیدیم به درِ خانه ی فاطمه سلام الله علیها ,پیامبر ابتدا سلام کردند و بعد اذن ورود خواستند از دخترشان ؛و فرمودند :فاطمه (سلام الله علیها)اجازه میدهی من و کسی که همراه من است وارد خانه ی تو بشویم؟حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بله بفرمایید. احمد بن حمبل در بین اهل سنت پیشوای اهل حدیث است ,و رءیس مذهب حمبلی است ,یک روایتی نقل میکند که واقعا این روایت میرساند که خانه ی فاطمه و علی سلام الله علیهما چه خانه ای بوده است. در مسند احمد ص 250 , حدیث 1114: حدیثی را مسند نقل میکند تا میرسد به ابن عباس مفسر معروف میگوید:ذکر عنده علی بن ابیطالب(علیهما السلام)- ابن عباس شاگرد علی ابن ابیطالب بود در علم تفسیر -روزی پیش ابن عباس صحبت از حضرت علی علیه السلام شد ابن عباس گفت:إنکم لتذکرون رجلاً کان یسمعُ وطءَ جبریل فوق بیتهِ؟از من در را بطه با انسانی سوال میکنید که صدای جبرئیل را روی خانه اش میشنید؟ این است خانه ی علی و فاطمه سلام الله علیهما
نوع رسانه
4:09
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه وحی ابراز ندامت کرد و حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی او را پذیرفتند - حجت الاسلام تباشیر
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه وحی ابراز ندامت کرد و حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی او را پذیرفتند - حجت الاسلام تباشیر
1,786 بازدید
0
جزئیات
آیا ابوبکر از بی حرمتی به خانه ی وحی پشیمان شد و آیا معذرت خواهی کرد؟و حضرت زهرا سلام الله علیها آیا معذرت خواهی او را پذیرفت؟ وقتی در تاریخ نگاه ممیکنیم می بینیم در دو جا این اتفاق افتاده است یکی در زمان مرگ او بود که یکی از حرفهایی که زد این بود ای کاش هتک حرمت به خانه ی زهرای مرضیه سلام الله علیها نمیکردم؛ و یکی هم در زمان حیاط حضرت زهرا علیها السلام بود. ذ ما اگر کاری به ماهیت این عذر خواهی و اظهار ندامت نداشته باشیم که آیا حقیقی بود یا بازی سیاسی بود ؛یک مطلب خیلی مهمی را میتوان با همین جریان اثبات کرد؛ آن مطلب این است که این عذر خواهی و اظهار ندامت اثبات کننده ی این است که این هتک حرمتها صورت گرفته است و نشان دهنده ی این است که این اتفاقات دردناک که در زندگی زهرای اطهر بوده است افسانه نیست و واقعیت دارد که اگر نبود,خلیفه ی اول اظهار پشیمانی نمیکرد. هتک حرمت به خانه ای که مصداق آیه - فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ (نور 36) -بود ؛ هتک حرمت شد به خانه ای که پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم 9 ماه می آمدند در آن خانه را میزدند و سلام میکردند به امیرالمؤمنین علی و زهرای مرضیه علیهما سلام الله و آیه ی تطهیر را می خواندند: انَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (احزاب 33) -مردم بدانند که اینجا خانه و خانواده ی عترت و پاکی است ,امام اینها به این خانه جسارت کردند و این اظهار ندامت اثبات کننده ی این مطلب هست. در زمان حیات حضرت زهرا سلام الله علیها در تاریخ هست که آن دو میخواستند بی بی را ببینند و ملاقات کنند و معذرت خواهی کنند؛آنها حضرت امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه را واسطه قرار دادند که این اجازه را از بی بی بگیرند (اینها از غربت های مولای ما است)حضرت علی آمدند محضر حضرت زهرا سلام الله علیهما و اجازه خواستند ؛ بی بی فرمودند : البَیتُ بَیتُکَ وَ الحُرَّةُ زَوجَتُکَ(اَمَتُکَ)، اِفعَل ما تَشَاءُ (1) -خانه خانه ی شماست و زن آزاده همسر شماست,اگر شما صلاح میدانید و اجازه دهید. اینها آمدند اما بی بی دوعالم روی خود را از آنها برگرداند و یک اعتراف هم از آنها گرفتند,حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند آیا شما از پدرم نشنیدید سفارشانی که نسبت به من که دخترشان هستم داشتند؟نشنیدید که پیامبر خاتم فرمودند خشنودی زهرا (سلام الله علیها)خشنودی خدا و نارضایتی او نارضایتی خداست؟ هر دو تصدیق کردند و گفتند از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدیم؛زهرای مرضیه سلام الله علیها فرمودند خدا را شهد میگیرم که شما دونفر من را اذیت کردید و من از شما راضی نیستم و بعد از هر نماز شما را نفرین میکنم. به نظر شما این جملات بی بی دوعالم نشان دهنده پذیرش عذرخواهی انهاست؟بی بی آنها را بخشیدند؟در حالی که اگر بخشیده بودند اینطور وصیت نمی کردند که علی جان(علیه السلام)من را شبانه دفن کن برای اینکه اینها در تشییع جنازه من شرکت نکنند؛ مشخص است که حضرت زهرا سلام الله علیها عذرخواهی آنها را نپذیرفتند. -------------------------------------- 1- مستدرك عوالم العلوم و المعارف ج 11 , ص 595 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث ج 43 , ص 198 الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء(ع) ج 14 , ص 200 -ط دليلنا(دلیل ما)
نوع رسانه
7:48
اولین دروغ را چه کسی به پیامبر صلی الله علیه و آله بسته است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
اولین دروغ را چه کسی به پیامبر صلی الله علیه و آله بسته است ؟ - حجت الاسلام یزدانی
2,018 بازدید
3
جزئیات
یکی از سوالات و شبه هایی که مطرح است این است که چه کسی اولین دروغ را به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بست؟(نسبت داد) آیا حضرت زهرا سلام الله علیها بود یا مخالفان ایشان؟ روایتی که هم سنی و هم شیعه نقل کرده است روایتی است که نماد روایات متواتر شده است. در تمام صحاح اهل سنت این روایت نقل شده است و در چند جای بخاری که یکی از آن را نقل میکنیم,از صحیح بخاری کتاب الجنائز ,باب ما یکره النیاحة علی المیت ,پیامبر اکرم فرمودند: مَن كَذبَ علَيّ مُتَعمِّدا فلْيَتَبوّأ مَقعدَهُ مِن النّارِ -هرکس عامدانه بمن دروغ ببندد جایگاهش جهنم است - ؛ سوالی اینجا مطرح میشود, ابوبکر روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل کرد -لا نورث و ماترکنا الصدقه - همین را بخاری و دیگران نقل کرده اند ؛حضرت زهرا سلام الله علیها این روایت را نپذیرفتند و اسرار داشتند که فدک و خیبر و خیلی از مکانهای دیگر ارث ایشان است و آمدند ارث خود را طلب کردند. طبق روایتی که در صحیح مسلم در کتاب الجهاد و سیر باب حکم الفَیء هست امیر المؤمنین علی علیه السلام هم این روایت را از ابوبکر نپذیرفتند و او را تکذیب کردند؛ اهل سنت باید انتخاب کنند چه کسی راستگو است؟حضرت زهرا سلام الله علیها یا ابوبکر ؟ در همان زمان و همان مجلس,حضرت زهرا سلام الله علیها به پنج آیه از قرآن کریم استدلال کردند برای اثبات دروغ بودن ادعای ابوبکر و جعل حدیث از سوی او؛ آیه ی اول سوره ی نمل آیه ی 16 : وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ -سلیمان از داوود ارث برد-خب او هم از پیامبران خداست طبق روایت ابوبکر نباید این اتفاق می افتاده است و خیلی واضح است که روایت جعلی است که ما انبیاء ارث نمیگذاریم. آیه ی بعد سوره ی مریم آیه ی 5 و 6 که خداوند متعال از زبان حضرت زکریا علی نبینا و آله و علیه السلام نقل میکند :... فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا(*)يَرِثُنِي وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِيًّا -این واضح است که حضرت یحی قرار بود از حضرت زکریا و آل یعقوب ارث ببرد. آیه بعد سوره ی نساء آیه ی 176 : فَلِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ - هر پسری دو برابر دختر ارث میبرد و این آیه عام است و حضرت زهرا سلام الله علیها شامل عام این آیه میشود و باید ارث ببرد. آیه ی بعد سوره ی احزاب آیه ی 6: وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ... سوره ی بقره آیه ی 180 :...إِنْ تَرَكَ خَيْرًا الْوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ ۖ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِينَ. حضرت زهرا سلام الله علیها به این آیات استدلال کردند و علمای عامه آن را نقل کرده اند,در کتاب بلاغاتُ النّساء ج 1 , ص 8 خطبیه ی فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها را که نقل میکند همه ی این آیات در ذیل آن خطبه هست که حضرت زهرا سلام الله علیها به آنها استدلال میکنند تا ثابت کنند که حدیثی که ابوبکر از پیامبر اکرم نقل میکنند صحیح نیست و دروغ است. نمی شود هر دو راستگو باشند یکی میگوید پیامبر اکرم آن حدیث را گفته است و دیگری میگوید نگفته است اهل سنت هرکدام را بپذیرند پیامدهای سنگینی برای مذهب آنها دارد و اصول مذهب آنها را زیر سوال میبرد. اسرار ما بر فاطمیه برای همین است و این سوالی است که باید جواب داده شود و هرکدام از اینها راستگو نباشد مشول ان حدیث صحیح بخاری میشود که نقل کردم هرکس عامدانه بمن دروغ ببندد جایگاهش جهنم است.حالا جایگاه چه کسی جهنم است؟حضرت زهرا سلام الله علیها که سیده ی زنان بهشت هستند یا مخالفان ایشان؟
نوع رسانه
2:23
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
سه آرزوی ابوبکر هنگام مرگ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
2,340 بازدید
1
جزئیات
سیوطی که یکی از مشهورترین علمای اهل سنت هست کتابی تألیف کرده است به نام مسند فاطمه(سلام الله علیها)در صحفه 34 این کتاب روایتی را از خلیفه اول نقل میکند که در هنگام مرگش اینطور گفته:(در روایت شماره 28)من بر هیچ چیزی اندوه نمیخورم که انجام داده ام جز برای 3 کار که آرزو میکردم ای کاش آنه را انجام نداده بودم ,ای کاش من به زور وارد خانۀ فاطمه سلام الله علیها نمیشدم و خانۀ او را رها میکردم-کاش درِ جنگی که بین من و علی علیه السلام باز شده بود میبستم/در صحفه 35 همین کتاب سیوطی در برسی این روایت اینطور بیان میکند:این روایت در چندین کتاب از جمله ابو عبید در الأموال آورد طبری,ابن عساکر,سنن سعید بن منصور...سپس میگوید این روایت روایت صحیحی است از جهت سندی و معتبر است/ وقتی خلیفه اول خودش اقرار دارد که ما به خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها هجوم برده ایم/برای چه منکر این قضیه شویم؟وقتی در کُتب معتبر اهل سنت اعتراف به این قضیه کرده اند چرا منکر شویم و بگوییم روابط حسنه و خوب بوده است؟
نوع رسانه
4:44
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان - حجت الاسلام یزدانی(عکس منبع در پایین مطلب)
آرزوهای بسیار عجیب ابوبکر و عمر در لحظات آخر عمرشان - حجت الاسلام یزدانی(عکس منبع در پایین مطلب)
2,386 بازدید
0
جزئیات
استاد یزدانی:بروید و ببینید خلفای اهل سنت در آخر عمرشان چه کلماتی گفته اند؟ در صحیح بخاری جلد 4 ص 201 کتاب فضائل الصحابه , باب مناقب عمر بن خطاب ؛وقتی ابو لؤلؤ وقتی با قداره به شکم عمر زد...قال عمر والله لو أنّ لی... بخدا اگر تمام زمین پر از طلا بود و من آنها را داشتم آنها را میدادم تا گرفتار عذاب خداوند نشوم ؛ بقول یکی از علمای سنی که میگوید انسان قبل از مرگ قیامت خود را میبیند که بهشتی است یا جهنمی؛خلیفه ی دوم چه دیده بود که دوست داشت تمام طلاهای جهان را بدهد تا عذاب نشود؟ ابن حجر عسقلانی در شرح همین حدیث میگوید : خوفی که در عمر بن خطاب اتفاق افتاده بود به خاطر ترس از تقصیر هایی بود که در حق رعیت کرده بود ,فتح الباری فی شرح صحیح البخاری ج 7 , ص 43. روایات دیگری هم در این باره هست و من جمله روایتی که بارها مطرح شده از ابوبکر, که را وی میگوید: - مر أبو بکر بطیر واقع على شجرة فقال طوبى لک یا طیر تقع علی الشجر وتأکل الثمر ثم تطیر ولیس علیک حساب ولا عذاب یالیتنی کنت مثلک والله لوددت أن الله خلقنی شجرة إلى جانب الطریق فمر بی بعیر فأخذنی فأدخلنی فاه فلاکنی ثم ازدردنی ثم أخرجنی بعرا ولم أک بشرا. - ابوبکر از کنار گنجشکیپرنده ای که روی دخت نشسته بود عبور کرد و به او گفت خوش بحال تو ای پرنده روی درخت مینشینی و از میوه های آن میخوری و بعد پرواز میکنی و حساب و کتابی نداری ,ای کاش من هم مثل تو بودم ؛ بخدا قسم (سوگند خورده پس نه دروغ گفته نه شکسته نفسی کرده)ای کاش خداوند مرا درخت خلق کرده بود و بعد شتر مرا میخورد و مرا هضم میکرد و بعد به صورت پشکل من را بیرون میداد ولی ابوبکر نبودم (1) خلیفه ی دوم میگوید: - قال وقال عمر یا لیتنی کنت کبش أهلی سمنونی ما بدا لهم حتى إذا کنت أسمن ما أکون زارهم بعض ما یحبون فجعلوا بعضی شواء وبعضی قدیدا ثم أکلونی فأخرجونی عذرة ولم أک بشرا .-ای کاش گوسفند(قوچ) خانواده ام بودم که مرا چاق میکردند و من را میپختند و میخوردند و هضم میشدم و به صورت مدفوع من را بیرون میدادند ولی عمر نبودم (2) ------------------------------------------------- 1 و 2)-الکوفی، هناد بن السری (متوفای243هـ)، الزهد، ج 1، ص 258، ح 449، باب من قال لیتنی لم أخلق، تحقیق: عبد الرحمن عبد الجبار الفریوائی، ناشر: دار الخلفاء للکتاب الإسلامی - الکویت، الطبعة: الأولى، 1406هـ؛/الأصبهانی، أبو نعیم أحمد بن عبد الله (متوفای430هـ)، حلیة الأولیاء وطبقات الأصفیاء، ج 1، ص 52، ناشر: دار الکتاب العربی - بیروت، الطبعة: الرابعة، 1405هـ؛البیهقی، أحمد بن الحسین بن علی بن موسى أبو بکر (متوفای458هـ) شعب الإیمان، ج 1، ص 485، ح 787، تحقیق: محمد السعید بسیونی زغلول، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1410هـ؛/السیوطی، جلال الدین عبد الرحمن بن أبی بکر، جامع الاحادیث (الجامع الصغیر وزوائده والجامع الکبیر)، ج 13، ص 317.
نوع رسانه
5:43
ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
ای کاش این سه کار را انجام نداده بودم - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
1,482 بازدید
0
جزئیات
قاسم بن سلام(ابو عُبیده) متوفی 224 قمری از عبدالرحمن بن عوف که از صحابه ی پیامبر اکرم است(صلی الله علیه و آله و سلم) روایت نقل میکند که روزی بر ابوبکر وارد شدم , در حالی که او درذ مرض الموت بود و در بستر بود , سلام کردم و گفتم الحمد لله که حالت خوب است ,بر دنیا تأسف مَخُر؛ ابوبکر جواب داد من جز بر سه کاری که انجام داده ام بر چیز دیگری هرگز تأسف نمی خورم؛ کارهایی انجام داده ام ای کاش آنها را انجام نداده بودم (در اینجا روایت سانسور خبری میشود و در ادامه میگوید..)ای کاش فلان کار و فلان کار را انجام نمی دادم؛منبع : الأموال ص 193 -جالب اینجاست ابوعبیده میگوید نمی خواهم آن کارها را بیان کنم -به ابو عبیده میگوییم آن کارهای خلیفه ی اول را که کتمان کردی و گفتی از شدت قبح آنها را بیان نمیکنم ,بعد از تو شخصی به نام مُبرّد آمد پرده ها را کنار زد و کارهای ابوبکر ا علنی کرد و گفت چه بوده است. ابن ابی الحدید معتزلی متوفی 655 قمری از مُبرّد نقل میکند :ابوبکر گفت اما آن سه کاری که انجام دادم و دوست داشتم انجام نمیدادم ,ای کاش به خانه ی فاطمه(سلام الله علیها)بی احترامی نمی کردم... - فأمّا الثلاث التی فعلتها و وددت أنّی لم أکن فعلتُها: فوددت أنّی لم أکن کشفت عن بیت فاطمة و ترکته و لو أُغلق على حرب، و ودت أنّی یوم سقیفة بنی ساعدة کنت قذفت الأمر فی عنق أحد الرجلین: عمر أو أبی عبیدة فکان أمیراً و کنت وزیراً، و ودت أنّی إذ أُتیت بالفجاءة لم أکن أحرقته و کنت قتلته بالحدید أو أطلقته».[1] ممکن است کسی بگوید ابن ابی الحدید خیلی پیش ما اعتبار ندارد ,جواب میدهیم که مگر این قضیه مختص است به نقل ابن ابی الحدید؟ ابن منظور متوفی 711 صاحب کتاب لغت لسان العرب کتابی دارد به نام مختصر التاریخ الدمشق جلد 13 ص 122 را مراجعه کنید /طبرانی متولد 260 و متوفای 360 در کتاب المعجم الکبیر در ج 1 ص 62 / ابن عبدربه کتابی دارد به نام العِقد الفرید ج 4 ص 93 و دیگران که همه معروف هستند نزد اهل سنت این مطلب را نقل کرده اند. ---------------------------------- 1-شرح نهج البلاغة لابن أبی الحدید:2/45ـ 47; الکامل:1/11. تحقیق الدکتور محمد أحمد الدالی، مؤسسة الرسالة.
نوع رسانه
4:59
وصیت صدیقه طاهره به اسماء بنت عمیس در مورد غسل حضرت از کتب عامه - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
وصیت صدیقه طاهره به اسماء بنت عمیس در مورد غسل حضرت از کتب عامه - حجت الاسلام محمد جعفر طبسی
2,110 بازدید
0
جزئیات
اینکه میگویند اصلا میان همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و اصحاب پیامبر اکرم مسئله و اختلافی نبوده است.. من یک سوال میپرسم,بروید الاستیعاب ابن عبدالبر مالکی ,متوفی قرن پنجم را ببینید تا بدانید آیا مسائلی بوده است یا نبوده... ابن عبد البر نقل میکند:فاطمه ی زهرا سلام الله علیها قبل از شهادتشان رو کردند به اسماء بنت عمیس (رضوان الله علیها که در غسل فاطمه شرکت کرده است)و گفتند هنگامی که من از دنیا رفتم تو و علی علیه السلام در غسل من شرکت میکنید و احدی را هم خبر نمیکنید. -اگر این روایت را کلینی علیه الرحمة نقل میکرد این وهابی ها چه سرو صداهایی راه می انداختند,اما الان چرا این روایت را برای مردم نقل نمیکنید؟تا معلوم شود آن حرفهایی که میزند دروغ است-. ابن عبد البر نقل میکند:وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفتند عایشه آمد در زد ,اسماء به او گفت امکان ندارد اجازه بدهم در غسل فاطمه سلام الله علیها شرکت کنی. عایشه رفت پیش پدرش و شکایت کرد و گفت:ان هذه الخثعمیة... اشاره به اسما بنت عمیس خثعمی که اجازه نمیدهد من وارد شوم و در غسل و مراسم شرکت کنم. ابوبکر اسماء را احضار کرد ,گفت چرا اجازه نمی دهی همسر پیامبر اکرم در مراسم شرکت کند؟ اسماء گفت - فاطمة هی التی امرتنی - فاطمه سلام الله علیها به من امر کرد که در مراسم غسل فقط من باشم و علی علیه السلام. این متون کی قرار است برای مردم روشن شود؟اگر قرار باشد در ایام فاطمیه این متون محترمانه برای اهل سنت بیان نشود آن وقت فردا از این ترس داریم که وهابیون تکفیری که الان مشغول هستند ,نسلی را تربیت کنند که اینها تمام این قضایا را منکر شوند. جدیدا کلیپ میسازند هر قضیه ای که ریشه در صحیح بخاری دارد میگویند دروغ است,هر قضیه ای که ریشه در صحیح مسلم دارد میگویند دروغ است , هر قضیه ای که ریشه در عمده ترین منابع خودشان دارد میگویند دروغ است(و خیلی ها را حذف میکنند) قبلا عرض کردم این شبه صلح و مصالحه بین امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و اصحاب سقیفه را شعبی نقل کرده است و او کسی نیست که یتواند از ابوبکر نقل کند چون فاصله ی زمانی میان شعبی و ابوبکر بسیار زیاد است و نقل او مرسل هست نه مسند پس اصل قضیه زیر سوال میرود و ردّ میشود.
نوع رسانه
1:20
صاحب اصلی باغ فدک کیست ؟
صاحب اصلی باغ فدک کیست ؟
1,725 بازدید
2
جزئیات
شنیدی میگن فدک ارثیه ی حضرت زهرا سلام الله علیها نبوده؟ ماهم قبول داریم ,فدک مِلکِ حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است. خیلی از علمالی اهل سنت این را گفته اند:ابوبکر بزار , ابو یعلی موصلی , ابن ابی حاتم رازی , ابن مردویه اصفهانی , حاکم نیشابوری ,ابوالقاسم طبرانی. وقتی آیه ی 26 سوره ی اسرا نازل شد خداوند به پیامبرش فرمود : - وَآتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ - پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هم فدک را به حضرت زهرا سلام الله علیها بخشید؛یعنی چند سال قبل از فوت پیامبر اکرم , فدک مِلکِ حضرت زهرا سلام الله علیها بوده است ؛ برای همین ابن هجر هیتمی در الصواعق المحرقه نوشته است ,ابوبکر فدک را به زور از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفته است. تفتازانی میگوید: عمر بن عبدالعزیز خلیفه ی اموی که همه ی اهل سنت او را به عنوان خلیفه قبول دارند فدک را به فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها برگرداند,چون به آنها تعلق داشت.
نوع رسانه
1:35
چرا حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها شبانه دفن شدند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
چرا حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها شبانه دفن شدند ؟ - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,708 بازدید
2
جزئیات
عده ای مطرح میکنند که حضرت زهرا سلام الله علیها شبانه دفن شدند به علت عفت فراوان ایشان. جواب:در عفت حضرت زهرا سلام الله علیها شکی نیست , اما در علت دفن شبانه ی ایشان وصیت نقل شده است در کتب اهل سنت. و اوصت ان ندفن لیلا لئلا یحضرها- حضرت زهرا سلام الله علیها وصیت کردند شبانه دفن شوند برای اینکه ابوبکر در تشییع جنازه ی ایشان شرکت نکند.این را ابن قتیبه دینوری در مختلف الحدیث نقل کرده است جلد 1 ص 13 . در کتاب بخاری میگوید:- دفنها زوجها علی (علیه السلام)لیلا و لم یؤذن بها ابابکر - حضرت علی علیه السلام ابابکر را خبر نکردند. جالب اینجاست در تشییع جنازه ی حضرت زهرا سلام الله علیها ابوذر و سلمان و مقداد هم بودند,اینها مگر محرم حضرت زهرا سلام الله علیها بودند؟اینها که ادعا میکنند که بی بی وصیت کردند شبانه دفن شوند تا نگاه نامحرم به پیکر مطهر ایشان نیاُفتد ,حضور سلمان و مقداد و ابوذر را چه میگویند؟
نوع رسانه
3:00
چرا امیرالمؤمنین علیه السلام از اول بیعت نکرد ؟ - آقای شریفی
چرا امیرالمؤمنین علیه السلام از اول بیعت نکرد ؟ - آقای شریفی
1,794 بازدید
1
جزئیات
مجری شبکه وهابی:حضرت علی علیه السلام که میدانسته اینها پهلوی همسرش را میشکنند و بچه اش را میکشند و نهایتا او را میبرند و از او بیعت میگیرند ,چرا از اول نرفت و تقیتاً بیعت نکرد و جلوی این همه قتل و درگیری را نگرفت؟ آقای شریفی کارشناس شیعی:خب سوال میپرسیم از شما,خدا که میدانست آخر و عاقبت شیطان چیست و میشود دشمن خدا و اکثر خلائق را گمراه میکند. چرا خداوند او را خلق کرد و از بین اجنه او را آورد بین ملائکه و به او عزت و قدرت داد و او را تکریم کرد؟ طبق مبنای شما به خود خدا هم اشکال وارد است؟نه اینطور نیست طبق مبنا و عقیده ی صحیح این اشکال وارد نیست زیرا باید همگی در این دنیا امتحان شویم. فرق مؤمن و منافق و کسی که هدایت یافته و کسی که گمراه است باید مشخص شود. امیرالمؤمنین علی علیه السلام بیعت نکرد,صدمات به ایشان وارد شد ,و همسرشان را از دست دادند تا ثابت کنند مظلوم هستند و دیگران حق او را غصب کرده اند. ما از شما سوال داریم چرا حضرت علی علیه السلام بیعت نکردند؟عدم بیعت امیرالمؤمنین علیه السلام با ابوبکر در صحیح بخاری به صراحت آمده است جلد 4 حدیث 4240 و 4241 که تصریح میکند از عایشه , به این عنوان:حضرت زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر خشمگین شد و از او دوری گزید و با وی سخن نگفت تا آنکه از دنیا رفتند , و شوهرش علی علیه السلام او را در شب دفن کرد و ابوبکر را آگاه نکرد و خود بر وی نماز گزارد؛حضرت علی علیه السلام در زمان حیات حضرت زهرا سلام الله علیها مورد توجه مردم بود و زمانی که ایشان شهید شدند علی علیه السلام توجه مردم را در نیافت ,سپس در پی مصالحه با ابوبکر شد و با وی بیعت کرد,علی علیه السلام در آن ماههایی که حضرت زهرا سلام الله علیها زنده بود بیعت نکرده بود. سوال ما این است که چرا به قول شما شش ماه امیرالمؤمنین علی علیه السلام با ابوبکر بیعت نکرد؟ چرا حضرت زهرا سلام الله علیها بر ابوبکر غضبناک شد؟و حکم غضب و قهر حضرت زهرا سلام الله علیها با ابوبکر طبق مبانی و روایات صحیح خودتان که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند غضب حضرت زهرا غضب من است و غضب من غضب خدا است ,حکم ابوبکر چیست؟
نوع رسانه
1:30
آیا امیرالمؤمنین علیه السلام با ابوبکر بیعت کردند ؟ - حجت الاسلام بندانی
آیا امیرالمؤمنین علیه السلام با ابوبکر بیعت کردند ؟ - حجت الاسلام بندانی
3,809 بازدید
6
جزئیات
یکی از شبهاتی که مطرح کرده اند این است : میگویند امیرالمؤمنین علی علیه السلام با خلیفه ی اول بیعت کرده اند ؛ سنی و شیعه نوشته اند ,ایشان دستهایش بسته بوده است,یک دست را باز کردند برای اینکه بیعت کنند و بازوهای ایشان را گرفته اند , یکنفر روی زانوی حضرت نشسته بود (چرا آسمان به زمین نیامد ,چرا زمین اهلش را فرو نبرد؟) سر مبارکشان برهنه شده بود ,یک مقدار از شانه و کِتف ایشان نیز بیرون از لباس بود چون از یقه ی حضرت گرفته بودند و قتی دستان ایشان بسته بود. حضرت مولا علیه السلام را با آن شرایط گرفته اند و نشانده اند در مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و به زور تا 5 نفر نقل شده که آمدند انگشتان دست ایشان را از هم باز کنند برای بیعت ولی دست ایشان باز نشد و به حالت مشت باقی بود. کشیدند حضرت را به زور ببرند جلو ی منبر که ابوبکر روی آن نشسته بود ,نتوانستند حضرت را به جلو ببرند,ابوبکر از منبر پایین امد و دستش را روی مشت بسته ی حضرت علی علیه السلام کشید ,اسم این را بیعت گذاشتند... ------------------ مسعودی، علی بن حسین، اثبات الوصیة، ص۱۴۶. / ابن اثیر، مبارک بن محمد، الشافی، ج۳، ص۲۴۴. / فیض کاشانی، محمد بن شاه مرتضی‌، علم الیقین، ج۲، ص۳۸۶-۳۸۸. / محدث قمی، شیخ عباس، بیت الاحزان، ص۱۱۸. / مسعودی، محمد فاضل، الاسرار الفاطمیّة، ص۱۲۲. / فیض کاشانی، محمد بن شاه مرتضی‌، علم الیقین، ص۶۸۶، المقصد الثالث. / مهدی، عبدالزهرا، الهجوم علی بیت فاطمة (سلام‌الله‌علیها)، ص۱۳۶ و ۳۴۳
نوع رسانه
5:09
وقاحت و بی حیایی مولوی های اهل تسنن
وقاحت و بی حیایی مولوی های اهل تسنن
2,188 بازدید
0
جزئیات
هرجا به نفعشان باشد حکومت شناس و امنیت شناس میشوند هرجا به نفعشان نباشد میگویند ظلم شده به ما و... از مولوی سنی سوال میشود در کتابهای خودتان(مصنف ,ابن ابی شیبه)نقل شده که عمر به درب خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها رفت و گفت یا بیرون بیایید یا خانه را با اهلش بر سرتان آتش میزنم (لاُحرقن علیکم البیت) و روایت را صحیح دانسته است. مولوی سنی:این کار به خاطر عدم بیعت بوده است ,وقتی همه بیعت کرده اند نمیشود یک نفر بیعت نکند و نمی گذرند از او,در ادامه میگوید حضرت زهرا و حضرت علی علیهما السلام شورشی و سرکش بودند و میخواستند شورش کنند, و از جهت سیاسی و شرعی همچنین کاری معقول است بخاطر امنیت جامعه,چون همه خلیفه را قبول کرده بودند. شیعی:در حالی که غزالی میگوید :علاوه بر حضرت زهرا و علی علیهما السلام , عباس و فرزندانش و عده ای از سقیفه با خلافت ابوبکر مخالف بودند پس تنها حضرت علی و زهرا سلام الله علیه مخالف نبودند. در واقع مولوی سنی میگوید حمله به خانه ی وحی مورد تایید است و کار خوبی انجام داده اند چون باید با خلیفه بیعت میشده است و جلوگیری از اختلاف و شورش بوده است. شیعی:حدیث صحیح داریم - فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی(1) -و در قرآن آمده است هرکس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را آزار بدهد ملعون است. مولوی سنی:چه کسی گفته و در کجای قرآن است؟ شیعی: ﴿إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا﴾(57 احزاب) این یعنی چه؟آتش برده اند در خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها... مولوی سنی:دعوا بوده است بحث اختلاف برای حکومت بوده است.تو با کس دیگر دعوا کنی از ایمان خارج میشوی؟ شیعی:دعوا تا آنجا که خانه ی دختر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را آتش بزنند؟او را بزنند؟ مولوی سنی :مگر آتش زدن او را از دین خارج میکند؟ شیعی :بله خارج میکند چون روایت است هرکس فاطمه سلام الله علیها را اذیت کند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را اذیت کرده و طبق آیه ی قرآن هرکس پیامبر را اذیت کند ملعون است در دنیا و آخرت و مستحق عذاب مُهین است. سنی:مخافت کرده و بیعت نکرده است... شیعی:طبق کدام آیه ی قرآن هرکس که بیعت نکرد باید خانه اش را آتش بزنند؟ سنی:هرکسی بغاوت کند,یعنی سرکشی و شورش کند و تهدیدی محسوب شود باید با او برخورد شود,این آتش زدن خانه تعزیر حکومتی بوده است و حکومت حق هر نوع برخوردی را دارد حتی حکم محاربه... شیعی:اگر اینگونه است گرگیج با عث اختلاف و اغتشاش شد ,حکومت حق داشت هر نوع برخوردی بکند چرا از او طرفداری کردید؟چرا از اغتشاش گران طرفداری میکنید؟؟ شیعی:یعنی حضرت زهرا و حضرت علی علیه السلام در حکم محارب بودند و ابوبکر حق داشته آنها را بکشد؟ سنی :آن در اختیار حکومت است چون امنیت جامعه بهم خورده است آنها حق داشته اند... باید پاسخ داد: ﴿قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيهِ أَجْراً إِلَّا الْمَودَّةَ فِى الْقُربى‏﴾ بگو: من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشاوندان منظور دارید(سوره شوری آیه 23) -------------------------------- 1-طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری بأعلام الهدی، ج 1، ص 294، مؤسسه آل البیت( علیه السلام )، قم، چاپ اول، 1417ق؛ شیخ طوسى، تلخیص الشافی، با مقدمه و تحقیق: بحر العلوم‏، حسین، ج 3، ص 122، انتشارات المحبین، قم، چاپ اول، 1382ش؛ میلانى، سید على، الإمامة فی أهم الکتب الکلامیة و عقیدة الشیعة الإمامیة، ص 67، الشریف الرضی، قم، چاپ اول، 1413ق.
نوع رسانه
5:00
شان نزول سوره کوثر - جواب زیبای دخترخانم شیعی به کارشناس وهابی
شان نزول سوره کوثر - جواب زیبای دخترخانم شیعی به کارشناس وهابی
1,809 بازدید
0
جزئیات
کارشناس وهابی (خدمتی)میگوید :کوثر یعنی خیر کثیر,گفته شده است که حضرت زهرا سلام الله علیه است و لی این درست نیست ,یا خیر کثیر است یا آن حوض کوثری که خداوند اختصاص داده به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که از آن حوض به اُمتش شربتی یا آبی بنوشاند که هرگز تشنه نشوند. مجری:آقای خدمتی کمی دقت و مطالعه کن جاهای دیگر حرفهای دیگری زدی و الان بدون علمیت حرف دیگری میزنی. خانم فاطمه سادات :یکی از ویژگی های وهابیت این است که فضائل اهل بیت علیهم السلام را انکار میکنند ,این کارشناس منکر نزول سوره ی کوثر در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها میباشد. در حالی که بنابر نظر بسیاری از مفسرین شیعه و سنی این سوره در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها نازل شده است ,مثلا فخر رازی که از مفسرین معروف اهل سنت است ,در تفسیر خود بعد از آوردن نظرات گوناگون گفته است:معنی کوثر این است که خداوند به پیامبر صلوات الله علیه و آله المعصومین نسلی میدهد که در طول زمان باقی میماند. در ادامه میگوید:ببینید چقدر از اهل بیت و سادات کشته شدند ولی دنیا پُر از نسل پیامبر اکرم است ,ولی از نسل بنی امیه یک نفر هم باقی نمانده است ,و در ادامه نگاه کنید چقدر از بزرگان و علمای دین مانند امام باقر و امام صادق و امام کاظم و امام رضا علیهم السلام و نَفسِ زکیه و دیگران هستند. منبع:تفسیر کبیر فخر رازی, ج 32 , ص 124. همه میدانند نسل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از طریق حضرت زهرا سلام الله علیها ادامه پیدا کرده است و برای پیامبر خدا فرزند دیگری باقی نمانده است که نسلشان با آن ادامه پیدا کند. اما از آنجا که دروغگو کم حافظه است این شخص وهابی در جای دیگر اعتراف کرده است که سوره ی کوثر در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها نازل شده است. خدمتی در جای دیگر گفته است:وقتی امام زمان متولد میشود در نزد اهل سنت (عقیده ی اهل سنت),ذُریّه ی حضرت زهرا باقی هستند و ذریه ی ایشان منهدم نمیشود ,مگر آیه ی سوره ی کوثر را نخوانده اید - إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (کوثر 3) - اگر قرار باشد ذُرّیه ی حضرت زهرا و نسل پیامبر خدا علیهما السلام قطع شود , این آیه نمی آمد بلکه دشمن رسول اکرم منقطع النسل است ,خود رسول خدا تا روز قیامت نسلشان ادامه دارد و اینهمه سید در دنیا هست... خانم فاطمه سادات: وهابیون از آنجایی که عناد و کینه دارند نسبت به اهل بیت علیهم السلام نمی توانند فضائل ایشان را ببینند و آنها را انکار میکنند..
نوع رسانه
9:56
کارشناس وهابی برای پیامبر صلی الله علیه و آله تکلیف تعیین می کند - استاد حسینی قزوینی
کارشناس وهابی برای پیامبر صلی الله علیه و آله تکلیف تعیین می کند - استاد حسینی قزوینی
2,612 بازدید
1
جزئیات
کارشناسان و مجری وهابی برای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تکلیف تعیین میکنند:اگر منظور در حدیث غدیر جانشینی بود, باید پیامبراکرم می فرمودند اینکه خدایا دشمن بدار کسی را که اطاعتش را نمیکند(اطاعت حضرت علی علیه السلام)/عقیل هاشمی :باید رسول خدا تعابیری به کار میبرد که هیچگونه شک و شبهه ای در آن نباشد و دو پهلو نباشد,مثلا میگفت حضرت علی علیه السلام خلیفة من بعدی. چرا رسول خدا نفرمودند:من کنت خلیفتهُ فهذا علیٌ خلیفتی؟ کارشناس دیگر:چرا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با عبارت صحیح نگفت علی علیه السلام جانشین و خلیفه ی من است ,چرا عبارتی میگوید که همه معنی در بر دارد جز جانشینی؟ کارشناسی دیگر:مگر پیامبر اکرم طبق آیه ی بلّغ ما اُنزل الیک نمیتوانستد بگوید ایها الناس خداوند علی علیه السلام را به عنوان امام اعلام کرده است و امروز به شما اعلام میکنم که علی علیه السلام خلیفتی و خلیفة الله من بعدی.../کارشناس دیگر:رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آمد ابلاغ کند آیه را,چطور ابلاغ کرد؟ با ید میگفت -یا ایها الناس من کنت نبیهُ-کسی که من نبی و پیامبر او هستم-فهذا علیٌ خلیفتی و امامکم من بعدی -اگر این حرف را میزد نه شیعه ای وجود داشت و نه سنی..../کارشناس دیگر:چرا پیامبر به وضوح و روشنی برای امتش بیان نکند؟ با ساده ترین الفاظ مانند خلیفتکم یا ولی امرکم. استاد قزوینی:اینها حتی حرف زدن بلد نیستند,میگوید -من کنت خلیفته علی خلیفته- این چه ادبیاتی است؟هرکس من خلیفه ی او هستم علی هم خلیفه ی اوست؟ادبیات عرب اینگونه است؟ اینها میگویند اگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اگر در احادیث سنی و شیعه گفته بودند:علیٌ خلیفتی من بعدی(علیه السلام) , دیگه مسأله تمام بود و اینهمه اختلاف نبود ,واقعا حرف قشنگی است-کلمة حقٍ یُرادُ بها الباطل.واقعا اگر پیامبر اکرم فرموده بودند- علیٌ خلیفتی من بعدی (علیه السلام)-دیگر این اختلافات نبود؟اگر ما ثابت کنیم گه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرمودند شما دست از نزاع بر میدارید؟ حدیث خلافت در کتب اهل سنت: 1-تاریخ طبری ج 3 ,ص 319/رسول اکرم بعد از اینکه آیه ی - وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ (شعرا 214)- تعدادی از قریش را جمع کرد و در آنجا مطالبی فرمود و تبلیغ اسلام کرد و داستان آن مفصل است-و ناقل این روایت خود حضرت علی علیه السلام است ,یکی از شبهات وهابیون این است که چرا حضرت علی علیه السلام نفرمودند که من خلیفه هستم و امام هستم,این روایت در کتب خودشان جواب آنها را میدهد؛/حضرت میفرمایند :فأخذ برقبتی -رسول اکرم دست به شانه ی من گذاشت و به قوم گفت-إن هذا أخی و و صییّ و خلیفتی فیکم-این شخص(حضرت علی علیه السلام)برادر من وصی من و خلیفه ی من در بین شماست-پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در روز اولی که رسالتش را علنی کرده است این مطلب را گفته دیگر چه میخواهید؟فأسمعوا له و اطیعوا-امر کرده اند پس دلیل بر وجوب است گفته اند از او حرف شنوی داشته باشید و از او اطاعت کنید-فقام القوم یضحکون-اجداد شما بلند شدند و خندیدند و مسخره کردند و به ابوطالب علیه السلام گفتند-قد امرک أن تسمع لإبنک و تطیع-ابوطاب علیه السلام ببین محمد صلی الله علیه و آله و سلم به تو دستور میدهد که از پسرت حرف شنوی داشته باشی و از او اطاعت کنی... 2-الکامل فی التاریخ ج 1 ,ص 584/پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند-إنّ هذا إخی و وصیی . خلیفتی فیکم فأسمعوا له و أطیعوا... 3-تاریخ دمشق ج42 ,ص 47/ در این کتاب هم نقل شده است: وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ (شعرا 214) بعد پیامبر فرمودند:ایّکم یقضی دینی و یکون خلیفتی و و صییّ من بعدی.... 4-مستدرک علی الصحیحین ج 3 ,ص 133/همین حدیث را نقل میکند و در ادامه میگوید پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند به حضرت علی علیه السلام -انت خلیفتی...و أنت ولیّ کل مؤمن بعدی و مؤمنة-میگفتند پیامبر نفرموده ولی امر این هم جواب,میگوید این حدیث صحیح است و در پاورقی میگوید ذهبی هم در تلخیص گفته صحیح است, اهل سنت میگویند اگر حاکم نیشابوری و ذهبی یک روایت را تصحیح کردند به منزله ی ورود روایت در صحیح مسلم و بخاری است. 5-السنة ج 2 ,ص 565(در بعضی از چاپها 551)/ البانی در تحقیق کتاب السنة ابن ابی العاصم میگوید... و أنت خلیفتی فی کل مؤمن من بعدی و میگوید سند ان حسن است. 6-سلسلة احادیث الصحیحه ج5 ,ص 263 / همین عبارت را از حاکم نقل میکند -أنت ولیّ کل مؤمن من بعدی و خلیفتی-و میگوید-صحیح الإسناد و وافقه الذهبی و هو کما قالا -همانطور که حاکم و ذهبی گفته اند روایت صحیح است. 7-مجمع الزوائد ج9 , ص 98/ از خود حضرت علی علیه السلام نقل میکند :أنّ النبی قال :خَلَفتُکَ أن تکون خلیفتی...-و در ادامه میفرماید- اما ترضِی أن تکون بمنزلة هارون من موسی الا انَّه لا نبیّ بعدی-پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به حضرت علی علیه السلام ,موقعیت تو نسبت به من مانند حضرت هارون به موسی است(علیهما السلام)که حضرت موسی گفته بود -یا هارون اُخلفنی فی قومی-از این واضح تر خلافت میخواهید؟ 8-فضائل الصحابه ج2 , ص 684/ احمد بن حمبل در قسمتی از همین حدیث می آورد:-لا ینبغی أن اَذهب الاّ و انت خلیفتی.... احمد محمود صبحی که شیعه نیست و استاد فلسفه در دانشگاه ادبیات اسکندریه مصر است در -کتاب نظریة الإمامة -گفته است انت خلیفتی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند -لا شکَ أنَّ هذه العبارة تجعل من الحدیث نصاً جلیاً فی امامة علیِ-این حدیث انت خلیفتی نص جلی و آشکار در خلافت حضرت علی علیه السلام است-یحسُمُ کلَ اختلافٍ - تمام اختلافات شیعه و سنی را نابود میکند و جایی برای اختلاف نمیگذارد. این حدیث هر توجیهی که شما بکنید را برطرف میکند و جواب میدهد و جایی برای اختلاف نیست/دنبال چه میگردید؟اینها را اگر ندیدید دلیل بر جهل شماست-که یک آدم جاهل نباید بیاید به نمایندگی از مذهب,بگوید چرا پیغمبر خدا چنین نفرمود؟
نوع رسانه
11:22
دروغ احمد الکاتب وهابی در مورد روایات اثنی عشر خلیفه در کتب اهل سنت و جواب حجت الاسلام یزدانی(همراه با عکس منابع)
دروغ احمد الکاتب وهابی در مورد روایات اثنی عشر خلیفه در کتب اهل سنت و جواب حجت الاسلام یزدانی(همراه با عکس منابع)
1,688 بازدید
1
جزئیات
عقیل هاشمی :حدیثی در صحیح مسلم هست که میگوید :لايَزالُ الاِسلامُ عَزيزاً اِلى اِثْنى عَشَرَ خَليفَةً...این حدیث را چگونه جواب میدهید. احمد الکاتب:این حدیث جعلی است و اهل حدیث حتی معنای آن را نمی دانند و راوی آن یک نفر است و خبر آحاد است و عقیده درست نمیکند,بلکه دارد بیان میکند بعد از خلیفه ی دوازدهم ,هرج و مرج میشود و وضعیت مسلمانان بهم ریخته میشود و نمیخواهد بیان کند که ائمه فقط دوازده هستند. مجری:آقای احمد الکاتب که ادعا میکنی قبلا شیعه بودی و به خاطر بیسوادی ترد شدی,وارد مذهب دیگری که شدی چندتا از اصول آنها را یاد بگیر,اینکه میگویی این حدیث در صحیح مسلم جعلی است معانی زیادی دارد(آنها صحیح مسلم را مانند قرآن میدانند),اول یاد بگیر بعد ادعا کن. حجت الاسلام یزدانی:هاشمی میخواست مچ گیری کند که حدیث در صحیح مسلم آمده و شما چطور ادعا میکنید که فرقه ی دوازده امامی را شیخ مفید ابداع کرده است؟که او گفت این حدیث جعلی است. در صحیح مسلم چاپ دار الحدیث قاهره جلد سوم کتاب العماره حدیث شماره پنج این باب صفحه ی 1452 ,حدیث 1821 و چند حدیث بعد از آن به همین حدیث اشاره دارد با الفاظ مختلف.بعد میگوید روایت جعلی است,اول یک تحقیقی بکن بعد حرف بزن. من چند فتوا میخوانم در باره ی کسانی که احادیث صحیحین را انکار کند. فتاوای لجنه ی دائمی افتاء عربستان سعودی:چاپ دار العاصمه ی عربستان سعودی ,جلد دو موجبات الکفر صفحه ی 36 سوال سوم از فتوای 6280 سوال کرده است که بعضی ها هستند احادیث صحیحین را انکار میکنند ,میگوید اهل علم با آنها بحث میکنند روایتاً و درایتاً اگر قبول کردند صحت شان را برای آنها ثابت میکنند ,اگر بعد از آن به انکار یا تحریف خود اسرار ورزیدند -فهم فسقة -آنها فاسق هستند. آقای احمد الکاتب شما گفتید روایت صحیح مسلم جعلی است در حالی که حدود هفت روایت حداقل هست,اگر اصرار داشته باشی که فاسق هستی ,و در ادامه ی فتوا گفته اند که پشت سر همچنین آدمی نباید نماز خواند و از او دوری کرد -و الأحوط عدم الصلاة خلفهم لأن بعض اهل العلم کفرهم-بعضی از علما تکفیر کرده اند کسی که احادیث صحیحین را انکار کند,عبدالعزیز بن باز و چند نفر از علمای سعودی این فتوا را امضاء کرده اند. فتوای بعدی هم از لجنه ی دائمی افتاء عربستان سعودی,جلد پنجم ,اصول فقه صفحه ی 13 (این آقا گفت حدیث واحد است و در اعتقادات حجت نیست)در این صفحه از کتاب میگوید -اذا ثبت حدیث الآحاد عن الرسول صلی الله علیه و آله و سلم کان حجة فیما دل علیه اعتقاداً و عملاً باجماع اهل السنة-خبر واحدی که ثابت شده است از رسول خدا باشد حجت اعتقادی و عملی است به اجماع اهل سنت,این حدیث هم هفت مورد در مسلم و یک مورد در بخاری آمده است پس قطعی الصدور است از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم,(اگر سنی شدی این فتوای آنان است)-و من انکر الإحتجاج بأحادیث الآحاد بعد اقامة الحجة علیه فهو کافرٌ-انکار کردی حجیة حدیث آحاد قطعی الصدور را پس کافر هستی. یک روایت و یک طریق هم نیست بلکه از عبدالله بن مسعود هم نقل شده است. مسند احمد حمبل جلد چهار ,تحقیق احمد محمد شاکر چاپ 1416 قاهره دار الحدیث حدیث 3781 که محقق میگوید سند آن صحیح است. از عبدالله بن مسعود سوال شد که آیا شما از پیامبر اکرم سوال کردید,کم یملک هذه الاُمة من خلیفة؟چند خلیفه حکومت میکند؟عبدالله بن مسعود گفت تا قبل از اینکه من وارد عراق شوم کسی چنین سوالی از من نکرده است و گفت من از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدم که پیامبر اکرم فرمودند دوازده خلیفه بر این امت حق خلافت شرعی دارند- کعدة نقباء بنی اسرائیل-مانند نقباء بنی اسرائیل. جامعة المصطفی یک دانشگاه بین المللی است به مذهب کاری ندارد ,هر کس از هرجای دنیا بیاید میتواند در آن درس بخواند چه در قم و چه در شهرهای دیگر که نمایندگی دارند,شیعه و سنی درس میخوانند ,طلبه های زیادی از اهل سنت در جامعة المصطفی درس میخوانند. این چه شیعه ای بوده که نمیداند شیخ مفید قرن چند به دنیا آمده ,شیخ کلینی در چه سالی زندگی میکرده و بصائر الدرجات چه کتابی هست,بعد رفتی سنی شدی و نمیدانی نظر آنها در باره ی احادیث صحیح بخاری و مسلم چیست و نظر آنها در باره ی خبر واحد چیست؟ برای دیدن عکسها در اندازه ی اصلی روی آن کلیک کنید
نوع رسانه
2:15
حدیث خلفای دوازده گانه در صحیح مسلم - استاد طبسی(همراه عکس منبع)
حدیث خلفای دوازده گانه در صحیح مسلم - استاد طبسی(همراه عکس منبع)
1,804 بازدید
0
جزئیات
در صحیح مسلم حدیث را از جابر بن ثمره نقل میکند :قال سمعت النبی (صلی الله علیه و آله و سلم) یقولُ: لا یزالُ أمرُ النّاسِ ماضِیا ما وَلِیهُمُ اثنا عَشَرَ رَجُلاً. ثُمَّ تَکلَّمَ النَّبِی(ص) بِکلِمَةٍ خَفِیت عَلَی، فَسَأَلتُ أبی: ماذا قالَ رَسولُ اللّهِ(ص)؟ فَقالَ: کلُّهُم مِن قُرَیشٍ. جابر بن سمره: از پیامبر(ص) شنیدم که مى فرمود: امور مردم مادامى که دوازده مرد بر ایشان ولایت داشته باشند جریان مى یابد. سپس پیامبر(ص) کلمه اى گفت که بر من پنهان ماند. از پدرم پرسیدم پیامبر(ص) چه فرمود: پدرم گفت: فرمود: همه آنها از قریش اند. با این جمله نباید کسی طمع به خلافت میکرد,یا خلیفه دوم بگوید اگر سالم بن ابی حذیفه زنده بود او را خلیفه قرار میدادم و ابن عبد البر میگوید از این جمله مشخص میشود که تعین خلافت با نظر شخص بوده است ,ما میگوییم پس رسول خدا هم یک شخص بوده اصلا خدا تعیین نکرده است پس چرا زیر بار نرفتید؟
جزئیات
71,397 بازدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





loading...
آخرین
مداحی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 محرّم الحرام

 ١ محرّم الحرام ١ ـ آغاز ايّام حزن آل محمد(علیهم السلام)٢ ـ حادثه شعب ابیطالب٣ ـ اولین جمع...


ادامه ...

2 محرّم الحرام

٢ محرّم الحرام ورود كاروان حسینی به كربلابنا بر مشهور در روز دوم محرم سال 61 هـ .ق....


ادامه ...

3 محرّم الحرام

 ٣ محرّم الحرام ١ـ دعوت جهانی اسلام توسط پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله)٢ـ نامه‌ امام حسین (علیه...


ادامه ...

4 محرّم الحرام

٤ محرّم الحرام سخنرانی عبید الله بن زیاد در مسجد كوفهعبید الله بن زیاد حاكم كوفه برای این...


ادامه ...

6 محرّم الحرام

١ـ یاری خواستن حبیب بن مظاهر از بنی اسد٢ـ اولین محاصره آب فرات1ـ یاری خواستن حبیب بن...


ادامه ...

7 محرّم الحرام

 ٧ محرّم الحرام ممنوعیت استفاده از آب فرات برای كاروان امام حسین(علیه السلام)بعد از آنكه عبیدالله بن زیاد،...


ادامه ...

8 محرّم الحرام

ملاقات امام حسین(علیه السلام) با عمر بن سعد در كربلاامام حسین(علیه السلام) به هیچ وجه راضی به...


ادامه ...

9 محرّم الحرام

١ ـ محاصره خیمه‌های امام حسین(علیه السلام) در كربلا٢ ـ رد امان نامه شمر توسط حضرت ابوالفضل...


ادامه ...

10 محرّم الحرام

١ـ عاشورای حسینی٢ـ وفات حضرت امّ سلمه (سلام الله علیها)٣ـ هلاكت عبیدالله بن زیاد٤ـ قیام حضرت مهدی...


ادامه ...

11 محرّم الحرام

١ـ حركت كاروان اسیران از كربلا٢ـ برگزاری مجلس ابن زیاد ملعون1ـ حركت كاروان اسیران از كربلاعمربن سعد...


ادامه ...

12 محرّم الحرام

١ـ دفن شهدای كربلا٢ـ ورود کاروان اسرای کربلا به كوفه٣ـ شهادت امام سجاد‌(علیه السلام)1ـ دفن شهدای كربلاروز...


ادامه ...

13 محرّم الحرام

١ـ اسرای اهل بیت‌(علیهم السلام) در مجلس ابن زیاد٢ـ نامه عبیدالله بن زیاد به یزید٣ـ شهادت عبدالله...


ادامه ...

15 محرّم الحرام

 ورود نمایندگان طایفه «نَخَع» به مدینه و پذیرش دین اسلامرسول گرامی اسلام‌(صلی الله علیه و آله) در...


ادامه ...

19 محرّم الحرام

حركت كاروان اسیران كربلا از كوفه به طرف شام یزید ملعون در جواب نامه عبیدالله بن زیاد به...


ادامه ...

20 محرّم الحرام

مراسم عروسی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)بنا بر قول مشهور شب بیست و یكم محرم سال...


ادامه ...

25 محرّم الحرام

١ـ شهادت سيّد الساجدین علی بن الحسین‌(علیهما السلام)٢ـ قتل «محمد امین» به دستور برادرش «مأمون»1ـ شهادت سيّد...


ادامه ...

26 محرّم الحرام

١ـ شهادت علی بن الحسن المثلث‌٢ـ محاصره شهر مكه و سنگ باران كعبه توسط سپاه یزید1ـ شهادت...


ادامه ...

28 محرّم الحرام

١ـ رحلت حذیفه بن یمان٢ـ ورود كاروان اسرای اهل بیت‌(علیهم السلام) به بعلبك٣ـ تبعید امام جواد‌(علیه السلام)...


ادامه ...
01234567891011121314151617

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page