پاسخ به شبهات

نوع رسانه
4:12
وقايع بعد  از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام - حجت الاسلام ابوالقاسمی
وقايع بعد از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,192 بازدید
3
جزئیات
آقا امام عسکری علیه السلام شهید شدند,جعفر عموی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام,طبیعتا احساس میکرد الان خودش بزرگ این خاندان است و باید نماز و امورات را به عهده بگیرد,چون نماز بر امام یکی از علائم امام بعدی است ,او به جعفر کذاب معروف شد ولی در روایات ما و در کتب شیعه هست که توبه کرد و با توبه از دنیا رفت و معروف به جعفر تائب شد. در کتب اهل سنت بیشتر به این نام معروف است از جمله فخر رازی در الشجرة المبارکة نقل کرده است.و آن لقب از آن جا آمد که پادشاه به او گفت کذاب و البته چون ابتدا ادعای امامت کرد این لقب بر او تطبیق کرد و بعد که توبه کرد از او برداشته شد. جعفر آمد نماز بخواند بر پیکر مبارک امام حسن عسکری علیه السلام که یک آقازاده ای آمدند و ردایش را کشیدند و فرمودند عمو عقب بایست که من بر نماز بر پدرم از تو اُولی هستم ,بی اختیار عقب ایستاد و راوی میگوید آن کودک ماه پاره تکبیر گفت و شروع کردیم به نماز خواندن.(1) قبل از این جریانات یک مقدماتی هست,راوی میگوید(ابوالادیان):امام عسکری علیه السلام من را به جایی فرستادند برای انجام مأموریت,و فرمودند وقتی برمیگردی من از دنیا رفته ام ,و کسی که بر من نماز بخواند و کسی که از تو سوال بپرسد و کسی که فلان خواسته را از تو داشته باشد او امام تو است. میگوید من ابتدا دیدم که جعفر برای نماز ایستاده و تعجب کردم ,وقتی دیدکم این کودک(امام عصر علیه السلام)امدند دلم یک مقدار آرام گرفت چون امامت امام هادی و امام جواد علیه السلام را در سنین کودکی و نوجوانی دیده بودم. نماز تمام شد و مردم پراکنده شدند و جعفر هم به خانه ی خود رفت و روایتی هم میگوید که رفت به کاخ پادشاه و گفت اگر مقام برادرم را به من بدهید سالی 200 هزار سکه طلا بشما میدهم,پادشاه گفت ای احمق دروغگو ما با این شمشیر اجداد تو را کشتیم بخاطر اینکه این ادعا را میکردند ,حالا خودم بیایم این ادعا را برای تو نصب کنم؟ما منکر این مقام بودیم. خوب نشان میدهد که این مقام یک مقام معنوی است نه خلافت دنیوی,چون جعفر که نمی رود به پادشاه بگوید من را پادشاه کن ,جعفر میدانست امامت با خلافت خیلی فرق دارد. راوی میگوید :گفتند جعفر در خانه اش نشسته و به سوالات جواب میدهد من هم رفتم سوالی پرسیدم دیدم بلد نیست جواب بدهد و بعد گفتم نامه هایی آورده ام جوابشان را بده,گفت من علم غیب ندارم که نامه ی در بسته را جواب دهم,گفتم نه سابقه بر این بوده است امام بدون دیدن نامه ها جواب آنها را میگفتند. از آنجا بیرون آمدم نگران و حیران دیدم غلامی آمد و گفت بیا نزد امام رفتم دیدم حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند و سوالاتی پرسیدم و دلم آرام گرفت. ----------------------------------------------- 1-کمال‌الدین ۲/۴۷۵
نوع رسانه
4:59
چند دلیل مختصر بر رد دلیل دروغین نحن معاشر الانبیاء لانورث ماترکناه صدقه که ابوبکر با جعل این حدیث فدک را غصب کرد - استاد حسینی قزوینی
چند دلیل مختصر بر رد دلیل دروغین نحن معاشر الانبیاء لانورث ماترکناه صدقه که ابوبکر با جعل این حدیث فدک را غصب کرد - استاد حسینی قزوینی
1,126 بازدید
1
جزئیات
مبنای حدیث: نَحنُ مَعاشِرَ الانبیاءِ لا نُوَرِّثُ ما تَرَکنا صَدَقَة , ما انبیاء ارث نمیگذاریم و هرچه از ما باقی ماند صدقه است ,اگر رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)همچنین روایتی را فرموده باشند,چرا قبل از اینکه از دنیا بروند نقل نکرده است؟و چرا هیچ صحابه ای غیرذ از ابوبکر این مطلب را نقل نکرده است؟ پیامبر اکرم یک مرتبه مطلبی را به ابوبکر گفته اند بدون اینکه به حضرت علی و زهرا سلام الله علیهما و عباس عموی خود که مرتبت هستند با جریان ارث این مطلب را گفته باشند؟یا این مطلب را به همسرانشان نگفته باشند؟اینها هم رفتند و ارث خود را میخواستند. مطلب دیگر اینکه فدک بحث ارث نبوده است,آن را پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به حضرت زهرا بخشیده بودند و هبه کرده بودند این را در منابع اهل سنت نیز داریم. ابو یعلی الموصلی در کتاب مسند خود در جلد 2 صفحه 334 میگوید هنگامی که آیه ی 26 سوره ی اسرا نازل شد(وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ) (دعا النبی فاطمة و أعطاها فدک)پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حضرت زهرا سلام الله علیها را خواستند و فدک را به ایشان عطا کردند و بخشیدند .(عکس منابع در پایین صفحه) این جریان در زمان حیات پیامبر خاتم بوده است و حتی شامل روایت جعلی ابوبکر نمی شود.این مطلب را بلاذری در فتوح البلدان جلد یک صفحه ی 44 آورده است ,سیوطی در درّ المنصور جلد 5 صفحه ی 273 آورده است , فتح الغدیر جلد 3 صفحه ی 224 آورده است ,بیهقی در سنن جلد 6 صحفه ی 31 آورده است , ابن کثیر دمشقی در تفسیرش در جلد 3 صفحه ی 37 آورده است.و بسیاری دیگر از علمای اهل سنت این مطلب را نقل کرده اند. حضرت زهرا سلام الله علیها ابتدا فرمودند این فدک ملک من است,آنها ملکیت را انکار کردند با اینکه فدک در دستان حضرت زهرا بود و اموراتش دست منصوبین ایشان بود(قاعده ی ید) بعد از آن حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند اگر ملکیت را قبول ندارید و میگوید از اموال پیامبر بوده است باشد من وارث ایشان هستم که ابوبکر آن حدیث ساختگی را نقل کرد. در کتاب تاریخ مدینه ی منوره ابن شبه که وهابی ها آن را از تاریخ طبری معتبرتر می دانند, در جلد 1 میگوید:(إن ابابکر انتزع من فاطة فدک)ابابکر فدک را به زور از حضرت زهرا سلام الله علیها گرفت. همیمن تعبیر را ابن هجر هیثمی در الصواعق المحرقه دارد صفحه ی 45/حلبی در سیره ی حلبیه جلد 3 صفحه ی 448 میگوید بعد از اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند و با ابوبکر صحبت کردند و ابوبکر متقاعد شد یک چیزی بنویسد (ثم اخذ عمر الکتاب فشقه)ولی عمر این نامه ی ابوبکر را گرفت و پاره کرد...
نوع رسانه
2:11
اثبات دروغ ابوبکر درباره روایت نحن معاشر الانبیاء لانورث - حجت الاسلام ابوالقاسمی
اثبات دروغ ابوبکر درباره روایت نحن معاشر الانبیاء لانورث - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,197 بازدید
2
جزئیات
این حدیث یک قانونی است که ابوبکر از خودش ادعا کرد برای اینکه میخواست فدک را از حضرت زهرا سلام الله علیها بگیرد, با چه ادعایی؟ اینکه از پیغمبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم شنیده است که ما پیغمبران ارث نمیگذاریم,اگر میگفت شنیده ام که پیامبر فرمودند من ارث نمیگذارم, در اینجا حضرت زهرا سلام الله علیها میفرمودند من دختر ایشان هستم چرا به من نگفته اند و مگر میشود؟ ادعای ابوبکر هم که خلاف قرآن است : وَ وَرِثَ سُلَیْمانُ داوُدَ(آیه ی 16 سوره ی نمل) / يَرِثُنِي وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ(آیه ی 6 سوره ی مریم) ارث انبیا ارث مادی هم بوده است طبق اعتراف بسیاری از علمای اهل سنت. خب گیر کرده اند,پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم ,به ابوبکر گفت و به حضرت زهرا سلام الله علیها نگفت با اینکه ایشان قرار بود ارث ببرند,میگویند چون ابوبکر خلیفه بود میتوانست کنترل کند,یعنی پیامبر اکرم میدانستند که ابوبکر بعد از ایشان خلیفه میشود. ما بگوییم پیامبر میدانستند به خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها و حمله میشود و ایشان را می زنند میگویند نه پیامبر علم غیب نداشته است اما اینجا میگویند علم غیب داشته است. خب پیامبر به خود حضرت زهرا سلام الله علیها میگفتند مگر ایشان نعوذ بالله بخیل بودند؟به ایشان میگفتند دخترم اینها صدقه است صدقه بده. حضرت زهرایی که در زمان حیات پیامبر از اموال شخصی خودشان صدقه میدادند,انفاق آن گردنبندی که باعث این شد فقیری را ثروتمند کرد,گرسنه ای را سیر کرد و بر برهنه ای لباس پوشانید و کافری را مسلمان کرد که ماجرای آن معروف است که گردنبند از اموال شخصی حضرت زهرا سلام الله علیها بود, آن را به خاطر درخواست پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هدیه دادند آن وقت اموالی را که پیامبر در اختیارشان گذاشته اند را اگر درخواست میکردند هدیه نمی دادند؟
نوع رسانه
3:26
آیا امیرمؤمنان علی علیه السلام در لیله المبیت در بستر پیامبر صلی الله علیه و آله خوابید - استاد جباری
آیا امیرمؤمنان علی علیه السلام در لیله المبیت در بستر پیامبر صلی الله علیه و آله خوابید - استاد جباری
2,031 بازدید
2
جزئیات
کارشناس وهابی میگوید:دروغ است که حضرت علی علیه السلام در بستر پیامبر خوابیده است بله در اتاق و در منزل پیامبر خوابیدند ولی دلیلی نیست که در بستر ایشان خوابیده باشند اینها بعدا اضافه شده است. استاد جباری:حاکم نیشابوری از علمای قرن چهارم و پنجم ,از بزرگی این عالم اهل سنت همین که کتاب مستدرک علی الصحیحین را نوشته است یعنی روایاتی که بخاری و مسلم باید می آورده اند و لی نیاورده اند و او کشف کرده آنها را از بین تاریخ و روایات. این مطلب را حاکم در جلد سوم مستدرک صفحه ی 133 آورده است.و کتاب مسند احمد بن حنبل در جلد اول صفحه 331 چاپ دار صادر بیروت روایتی نقل میکند که مفصل است و از ابن عباس نقل میکند که مجموعه ای از فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام است این روایت.از جمله این تعبیر که: و شری علی نفسه,لبس ثوب النبی صلی الله علیه و آله و سلم نامَ مکانه . اشاره میکند به آیه ی 207 سوره ی بقره وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد .فرادی هستند (امیر مؤمنان علی (علیه‌ السّلام)) که جان خویش را با خداوند معامله می‌کند به خاطر به دست آوردن رضایت او، و خداست که نسبت به بندگانش مهربان است. در متن روایت مراد از اینکه لباس پیامبر اکرم را پوشید این است که آن رو انداز سبز پیامبر را روی خود کشیدند و خوابید جای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و مشرکان خیال میکردند که پیامبر در آنجا خوابیده است و سنگ می انداختند داخل خانه و ابوبکر آمد و خیال میکرد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آنجا خوابیده اند در حالی که علی علیه السلام در جای ایشان خوابیده بود و از جا برخواست و به او فرمود پیامبر اکرم رفته اند به فلان سمت و برو آنجا
نوع رسانه
1:43
اهل بیت علیهم السلام چه کسانی هستند ؟ - حجت الاسلام هاشمی
اهل بیت علیهم السلام چه کسانی هستند ؟ - حجت الاسلام هاشمی
1,418 بازدید
0
جزئیات
در کتاب صحیح مسلم چاپ دار الفکر در صفحه ی 1207 باب فضائل اهل البیت,از زبان عایشه روایت را آورده است که نقل میکند: خرج النبي صلّى اللّه عليه و آله غداة و عليه مرط مرحّل من شعر أسود، فجاء الحسن بن علي فأدخله، ثمّ جاء الحسين فدخل معه، ثم، جاءت فاطمة فأدخلها، ثمّ جاء عليّ فأدخله، ثمّ قال: إِنَّمٰا يُرِيدُ اَللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ اَلرِّجْسَ أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روزی بیرون آمدند و یک عبایی(لباسی یمنی در بعضی روایات,یا عبایی سیاه) بر سر ایشان بود ,حسن بن علی علیهما السلام آمد و پیامبر اکرم ایشان را داخل آن عبا یا ردا کردند,سپس حسین بن علی علیهما السلام آمد و ایشان را هم داخل کردند سپس فاطمه ی زهرا سلام الله علیها آمد و ایشان را هم وارد آن عبا یا ردا کردند سپس علی بن ابی طالب علیهما السلام امد و ایشان را هم داخل کردند سپس آیه تطهیر را در همانجا قرائت کردند: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا (33 احزاب) این آیه را نه نسبت به عایشه خواندند نه نسبت به زنان دیگر و نه گفتند که عایشه تو هم بیا,هیچ جا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نفرمودند که آیه ی تطهیر نسبت به زنان من است, هر جا هست برای اهل بیت علیهم السلام است.
نوع رسانه
2:56
نسبت هذیان به پیامبر اکرم با عصمت ایشان منافات دارد - استاد حسینی قزوینی
نسبت هذیان به پیامبر اکرم با عصمت ایشان منافات دارد - استاد حسینی قزوینی
1,065 بازدید
1
جزئیات
تعدادی از بزرگان اهل سنت همین قضیه را در حدیث قرطاس نقل کرده اند که آیا این نسبت هذیان دادن به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با عصمت ایشان منافات دارد یا نه؟ایشان گفته اند که منافات دارد. من جمله آنها ابن حجر عسقلانی متوفی 850 بوده است میگوید حُجر یعنی هذیان و مراد سخنی است که از مریض سر میزند هیچ نظم و نظامی ندارد و کسی به این سخنان اعتنا نمی کند و همچنین چیزی ازپیامبر صادر شود این محال است چون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عصمت دارند چه در بیماری و چه در صحت. من از بزرگان اهل سنت تقاضا دارم یک مقداری دقت کنند.این سخن ابن حجر عسقلانی است که از بزرگان اهل سنت است هم رجالی است هم فقیه است میگوید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در صحت و بیماری عصمت دارند و هذیان نمیگوید چون : وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ﴿٣﴾إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ ﴿٤﴾ سوره ی نجم. در کتاب فتح الباری جلد هشت باتعلیقات آقای بن باز مفتی اعظم سابق عربستان ,در صفحه ی 133 این تعبیر را عزیزان دقت کنند که همین مطلب را نقل میکند و اضافه میکند که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند من در غضب و رضا جز حق از دهانم خارج نمیشود.
نوع رسانه
3:26
مباهات خداوند به امیرالمؤمنین علی علیه السلام ، ماجرای شنیدنی لیله المبیت در کلام عالم سرشناس اهل تسنن - استاد حسینی قزوینی
مباهات خداوند به امیرالمؤمنین علی علیه السلام ، ماجرای شنیدنی لیله المبیت در کلام عالم سرشناس اهل تسنن - استاد حسینی قزوینی
684 بازدید
1
جزئیات
عبارتی آورده است ابن اثیر جزری متوفی 630 در کتاب اُسدالغابة که یکی از معتبر ترین کتابهای اهل سنت در شرح حال صحابه است. در این چاپ بیروت که تحقیق شیخ محمد علی معوَّض و شیخ عادل احمد عبدالموجوداست و کلی افراد دیگر بر آن مقدمه زده اند. در صفحه ی 98 یک روایت خیلی زیبایی نقل میکند اینکه خدای متعال به جبرئیل و میکائیل فرمود من بین شما برادری و اُخوَّت ایجاد کردم ,اگر بنا باشد یکی از شما زندگی را انتخاب کنید یا خودتان را فدای دیگری کنید کدام را انتخاب میکنید؟هر دو گفتند ما زندگی را انتخاب میکنیم و خودمان را فدای دیگری نمیکنیم. خداوند متعال به اینها امر کرد که بروید بر روی زمین و ببینید من بین حضرت رسول و حضرت علی علیهما السلام برادری برقرار کردم. علی بن ابیطالب علیهما السلام تمام زندگی و وجود خودش را فدای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم کرده است. مشرکینی که آمده اند پیامبر خدا را قطعه قطعه کند چون از تمام راه های مقابله مأیوس شده بودند ,از هر قبیله یک نفر را انتخاب کرده بودند که بیایند رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را بُکشند,و خون پیامبر بین قبیله ها تقسیم بشودد و نتوانند قصاص کنند و مجبور به دادن دیه شوند. جالب اینجاست که خدای متعال به جبرئیل و میکائیل فرمان میدهد به زمین هبوط کنید و علی علیه السلام را از دشمنانش حفظ کنید. و آن دو ملک مقرب امدند و جبرئیل بالای سر حضرت علی علیه السلام و میکائیل پایین پای ایشان ,جبرئیل ندا میکرد:بَخٍّ َبَخٍّ من مثلک یا علی بن ابیطالب علیهما السلام ,به به به مانند تو یاعلی با این فداکاری که کردی خدای عالم افتخار و مباهات میکند به وجود شما در برابر ملائکه رسول اکرم که در حال هجرت به مدینه بود ,خدای عالم بر او آیه ای نازل فرمود که در شأن علی بن ابیطالب علیهما السلام است آیه ی 207 سوره ی بقره(وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ)بعضی از مردم که منظور حضرت علی علیه السلام است جان خودشان را به فروش گذاشته اند به خاطر به دست آوردن رضای الهی.
نوع رسانه
4:28
لیلة المبیت ، مباهات خداوند به امیرالمؤمنین علیه السلام در کتب عامه - حجت الاسلام ابوالقاسمی
لیلة المبیت ، مباهات خداوند به امیرالمؤمنین علیه السلام در کتب عامه - حجت الاسلام ابوالقاسمی
2,698 بازدید
2
جزئیات
یکی از فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام زمانی بود که ایشان در شب اول ماه ربیع الأول در بستر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و به جای ایشان خوابیدند و جان خودشان را فدایی پیامبر اکرم نمودند و همان شب هنوز از بستر پیامبر اکرم بیرون نیامده بود که آیه نازل شد. وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد(207 بقره) و در همین زمینه روایات فراوانی درکتب اهل سنت هست,چند روایت از ابن عباس هست,در تاریخ دمشق جلد 42 صفحه ی 67 روایت را نقل میکند روایت دیگر در شواهد التنزیل همین روایت را نقل میکند از ابن عباس.ودر کتاب تذکرة الخواص سبط بن جوزی در صفحه ی 35 روایتی را نقل میکند از ابن عباس,که ابو اسحاق ثعلبی در تفسیرش آورده است(البته این روایت در چندین کتب مشهور تاریخی از جمله البدایة و النهایة آمده است). پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم امیرالمؤمنین علیه السلام را در جای خود خوابانید و فرمودند به تو آسیبی نخواهد رسید از طرف احدی,در ان زمان بود که دشمنان خانه را محاصره کرده بودند,خدای متعال به جبرئیل و میکائیل وحی فرستاد ,من بین شما دوتن برادری گذاشتم و عمر یکی را از دیگری بیشتر قرار دادم کدام یکی از شما دو مَلَک حاضر هست عمر طولانی را برای رفیقش قرار دهد هر دو گفتند ما میخواهیم عمر طولانی تر را داشته باشیم, خداوند به آنها فرمود:چرا شما مانند علی بن ابی طالب نبودید؟(علیهما السلام)که بین او و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) برادری گذاشتم و او بجای پیامبر خوابید و جانش را فدای او کرد,به زمین بروید و جان او را حفظ کنید. آن دو به زمین نازل شدند,جبرئیل در کنار سر امیرالمؤمنین علیه السلام و میکائیل در کنار پای حضرت قرار گرفت و ملائکه صدا میزدند بخٍّ بخٍّ مَن مثلُکَ یابن ابی طالب(علیه السلام)چه کسی مانند توست که خدا با او به ملائکه مباهات کنند؟ سپس پامبر صلی الله علیه و آله و سلم به سمت مدینه رفتند و آن آیه معروف نازل شد,وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد(207 بقره) و از ابن عباس این روایت نقل شده و میگوید امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند آن شب شعری سرودم. وَقَيْتُ بِنَفْسِي خَيْرَ مَنْ وَطِئَ الْحَصَى‏/وَ مَنْ طَافَ بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ وَ بِالْحِجْرِ/رَسُولَ إِلَهِي خَافَ أَنْ يَمْكُرُوا بِهِ/فَنَجَّاهُ ذُو الطَّوْلِ الْإِلَهُ مِنَ الْمَكْرِ. من جانم رو فدای کسی کردم که بهترین کسی است که روی خاک قدم برداشته است,بهترین فردی که دورِ کعبه طواف کرده است,و مطرح میکند من خودم را آماده ی هر نوع شکنجه ای کرده بودم. این روایت از امام حسن مجتبی علیه السلام نیز آمده است ,در تذکرة الخواص صفحه ی 200. امام حسن مجتبی علیه السلام یک سخنرانی کردند و مقامات امیرالمؤمنین علیه السلام را مطرح کردند برای معاویه و عمروعاص(چون قصد توهین به حضرت را داشتند, که در قسمتی از سخنرانی حضرت میفرمایند:امیرالمؤمنین علیه السلم جان خود را فدای پیامبر اکرم نمودند تا این آیه نازل شد. وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد(207 بقره) و در جای دیگ این کتاب میگوید (وَ وَسطه بالإیمان) قطعا او مؤمن است و آیه یإِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ را می آورد البته بطور ناقص ولی میگوید مراد علی بن ابیطالب علیهما السلام است
نوع رسانه
1:39
شیخ عبدالعزیز بن الریس - لزوم اطاعت تام از حاکم فاسق و فاجر
شیخ عبدالعزیز بن الریس - لزوم اطاعت تام از حاکم فاسق و فاجر
1,457 بازدید
1
جزئیات
اعتقادات و اصول مکتب سقیفه و اباطیل این جماعت ، عامل شهادت سیدالشهدا علیه‌السلام شیخ عبدالعزیز بن الریس ، مفتی سرشناس سلفی میگوید : «در بین اهل سنت و جماعت هیچ اختلافی نیست (!) که باید از حاکم و خلیفه ای که لواط کار است. شراب می‌نوشد. حتی روزی نیم ساعت در برنامه زنده، زنا میکند اطاعت کنیم! و قیام و براندازی علیه او حرام است. باید زیر پرچم او جهاد هم بکنیم (!) شیخ آلبانی، شیخ ابن عثیمین، شیخ ابن باز و شیخ صالح فوزان هم به این حکم شرعی تصریح کرده اند!!»
نوع رسانه
4:46
چرا امام حسین علیه السلام چاه حفر نکردند ؟ - حجت الاسلام یزدانی
چرا امام حسین علیه السلام چاه حفر نکردند ؟ - حجت الاسلام یزدانی
1,331 بازدید
2
جزئیات
در کلیپهایی که در فضای مجازی پخش شده است نقشه ی هوایی کربلا را نشان میدهند میگویند کربلا بین دو رود واقع شده و دریاچه دارد و فضای سر سبزی هست و منطقه ی جنگلی است , و آبهای زیر زمینی زیادی دارد و میشود با کندن حدود پنج متر به آب رسید, پس امام حسین علیه السلام میتوانست چاه بکند و به آب برسد و تشنه شهید نشود , بنابر این نتیجه میگیرند اصلا قضیه ی تشنه شهید شدن امام حسین علیه السلام دروغ است. ما از اینها سوال میکنیم چرا امام حسین علیه السلام نرفتند از خود رودخانه ی فرات آب بیاورند؟دیگر نیاز به کندن چاه هم نبوده جواب میدهند اینکه لشگریان عمر سعد دورِ شریعه ی فرات را گرفته بودند و اجازه نمی دهند آب بردارد. ما به اینها جواب میدهیم:همان کسی که به عمر سعد نامه نوشته بود جلوی رسیدن امام حسین علیه السلام به آب فرات را بگیر, همان شخص دستور داده بود اجازه ی کندن چاه را هم نده. برید تاریخ را بخوانید یک نمونه در مقتل الحسین(علیه السلام) خوارزمی موجود است جلد یک صفحه ی 346 و منابع مختلفی از شیعه و سنی این را نوشته اند که ابن زیاد به عمر سعد نامه نوشت که من شنیده ام امام حسین علیه السلام میخواهد چاه بِکند , جلوی چاه کندن آنها را بگیر و سخت بگیر بر آنها. بنابر این همانطور که اجازه نمی دادند حضرت از آب فرات استفاده کنند , همانطور هم اتجازه ی حفر چاه نمی دادند. در تاریخ موجود است و در کتابهای شیعه و سنی آمده و شنیده اید :برای خواندن چند رکعت نماز چندین نفر خود را سپر کردند و تیرها را به جان خریدند تا امام حسین علیه السلام بتوانند نماز بخوانند , خب اگر میخواستند چاه بکنند قطعا حمله ی عمومی میکردند به خصوص اگر در خیمه ها میکندند و می فهمیدند حمله میکردند به خیمه گاه و امام حسین علیه السلام دوست نداشتند تا وقتی زنده هستند دشمنی سمت خیمه گاه بیاید و هتک حرمت بشود.آن سر سزی هایی که در نقشه ی هوایی میبینید درخت خرما است , نخلستان است , خرما جایی رشد میکند که هوا گرم و خرما پزان باشد. آنهایی که میگویند عاشورا در مهر ماه بوده است , همین الآن برید نگاه کنید , در مهر ماه هم هوای کربلا بالای چهل درجه است. شما تصور کنید در وسط میدان جنگ مشغول نبرد , خود همین به تنهایی باعث تشنگی و خشکی حلق میشود با ان گرما و آن حجم شمشیر زدن و آب هم نباشد. بنابراین این شبهات پوسیده را مطرح نکنید و قبلش مطالعه کنید. مطلب دیگر وقتی رودی قرنها در جایی جاری است دیواره های اطراف به خودی خود آب بندی میشود و رسوب میکند و دیگر نفوذ خاصی به زیر زمین ندارد ,بیل و کلنگی اصلا بود که بخواهند چاه بکنند؟سنگ و غیره را چه میکردند؟مگر حفر پنج متر چاه با شمشیر و نیزه کار یک یا دو ساعت است آنهم با جاسوسانی که دشمن داشت و هر آن امکان حمله بود؟
نوع رسانه
3:38
پاسخ دکتر نصیری به کسانی که می گویند به جای مجالس عزا برای نیازمندان هزینه کنید
پاسخ دکتر نصیری به کسانی که می گویند به جای مجالس عزا برای نیازمندان هزینه کنید
1,609 بازدید
1
جزئیات
من غریب به ده سال است در امورات خیر کار میکنم در بهزیستی در جهاد مدرسه سازی و الآن در وزارت بهداشت مشغول هستم. با خیرین و مؤسسات خیریه محشور هستم. در فضای نزدیک محرم و عاشورا صحبتهایی میشود و در کانال های مجازی چیزهایی میبینیم و میشنویم که من را به شخصه خیلی اذیت میکند. مثلا اگر سره ی امام حسین علیه السلام برود برای نیاز مندان یا خرج بیماران و غیره...بهتر است. من به عنوان کسی که در استخدام دولت هستم و مشغول پیگیری و ساماندهی امورات خیر و خیریه ها هستم میگویم:عموم خیرات و مبراتی که در حوزه ی سلامت و مدرسه سازی و ایتام انجام میشود , خروجی مجالس امام حسین علیه السلام است عموم خیرین و درصد بالایی از آنها خرجشان جداست یک خرج برای امام حسین علیه السلام و یک خرج جدا گانه برای امورات خیر دارند. همه ی آنها یا خود سفره دار امام حسین علیه السلام هستند یا نقشی دارند در یک مجلس و هیأت , اصلا هم از روی ظاهر نمی شود آنها را قضاوت کرد. هر وقت هم که صحبت میکنیم میگویند اگر ما داریم کارِ خیر میکنیم به خاطر این امر است(مجالس امام حسین علیه السلام)و اتفاقا بیشترین نذورات را در مجالس همان هایی میدهند که بیشترین کارِ خیر را میکنند در حوزه های مختلف. میبینی برای افتتاح یک مرکزش کلی مراسم و غیره میگیرد ولی در مجلس امام حسین علیه السلام دمِ در ایستاده و کفش جفت میکند. یکی از بزرگواران میگفت , روز عاشورا همه ی آنهایی که در مجالس می آیند و غذا میخورند قرار بوده در خانه هایشان غذا بخورند امام آمده اند سر سفره ی امام حسین علیه السلام و این زیباست و اتفاقا جایی است که فقیر و غنی یک غذا و یک مدل و با هم میخورند...
نوع رسانه
6:19
اگر حسبنا کتاب الله را قبول دارند چرا خودشان را اهل سنت می نامند ؟ - استاد غیب غلامی
اگر حسبنا کتاب الله را قبول دارند چرا خودشان را اهل سنت می نامند ؟ - استاد غیب غلامی
1,368 بازدید
4
جزئیات
سنی های امروز حسبنا السنة میگویند و حسبنا کتاب الله عمر را قبول ندارند فلذا به خود میگویند اهل سنت و نمیگویند اهل قرآن , کسی گفته که این حسبنا کتاب الله محدود بوده از نظر زمانی به زمان خاص , فلذا هر شاهدی می آورند از سنت است نه از کتاب الله , و از روایت بزرگان خود استشهاد میکنند در امورات خود. الان گروهی در هند و گروهی در مصر هستند که اهل قرآن هستند و فقط قرآن را قبول دارند , و هیچ روایتی را قبول ندارند, البته کم هستند و منزوی هستند. آن تفکری که میگفتند حسبنا کتاب الله و مولود سقیفه بود عمرش خیلی کم بود , بعد از دفن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آن را کنار گذاشتند. صدیقه ی کبری فاطمه ی زهرا سلام الله علیها در خطبه ی خود چقدر به آیات قرآن استناد و استشهاد کردند ولی طرف مقابل به یک آیه هم تمسک نکرد بلکه حدیثی ساخت که سَمِعت رسول الله نحنُ معاشر الأنبیاء لا نُوَرِث ,از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که ما انبیاء ارث نمی گذاریم. اگر تو قرآنی هستی از قرآن دلیل بیاور این همه آیات ارث داریم,چطور شما که میگفتید حسبنا کتاب الله پس چرا یک حدیث جعلی آوردید؟ آنهم حدیثی که فقط ابوبکر نقل کرده , ابوبکر در زمره ی مقلین در حدیث است یعنی بسیار کم روایت نقل کرده است, و هیچ صحابه ی دیگری آن حدیث را نشنیده و نقل نکرده است. معلوم است حتی بعد از آن مجلس یوم الخمیس اصلا قرآنی در کار نبود, هرچه بود حدیث بود تماما نسبت های دروغ به خاتم الأنبیاء میدادند و از قول ایشان هرچه میخواستند نقل میکردند,شاهد و مشهود همه با هم بودند, هر کاری میخواستند بکنند به اسم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تمام میکردند. و هیچکدام از دلایلی که امروزی ها بیان می کنند مثل حدیث اقتدا , حدیث اهتدا اینها در سقیفه مورد استدلال نبود و وجود نداشت بلکه بعد ها خلق شد و مستمسک عده ای قرار گرفت, در مجامع حدیثی نیامده. غرض اینکه عمر حسبنا کتاب الله کوتاه بود و در همان لحظات پایانی عمر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود که ایشان کاغذ و قلم در خواست کرده بودند و بعد ه ها از بین رفت , خیلی از سنس ها مخالف این حسبنا کتاب الله هستند و اصل را صحیح بخار و مسلم میدانند.
نوع رسانه
1:13
آیا امام حسین علیه السلام به خاطر نماز به شهادت رسیدند ؟ - حجت الاسلام بندانی
آیا امام حسین علیه السلام به خاطر نماز به شهادت رسیدند ؟ - حجت الاسلام بندانی
1,005 بازدید
0
جزئیات
آنچه مربوط به سیدالشهدا علیه السلام دفاع از پدرش امیرالمؤمنین علیه السلام است. میگویند امام حسین علیه السلام برای نماز کشته شده است , اُشهدوا بالله یک روایت مقطوعه بیاورید...یکی از اصحاب عرض کرد هذا اول وقت الصلاة (الان اول وقت نماز است)امام علیه السلام فرمودند جعلک الله من المصلین , انّی اُحبُ الصلاة(من نماز را دوست دارم) مردم کوفه تارک الصلاة بودند؟اتفاقاَ نذوراتشان را ببینید , مقاتل سنی ها نوشته است 40 مسجد نذر کردند فرحاً لقتل الحسین علیه السلام(به خاطر خوشحالی کشتن امام علیه اسلام 40 مسجد ساختند)اولین مسجد را شبث بن ربعی ساخت خودش هم امام جماعت شد. می دانید روزی چند نماز جماعت در لشگر عمر سعد برگزار میشد؟ ائمه ی جماعت آنها شمر و ثنان و عمر سعد و شبث بن ربعی بودند در تاریخ آمده بعضی نماز جماعتها 5 مکبّر داشت برای اینکه صدا نمیرسید. شب عاشورا نافله خواندند در قنوت شفعشان دعا کردند خدایا توفیق بده صبح با سر سید الشهدا علیه السلام به کوفه برویم
نوع رسانه
9:35
دلیل اصلی عظمت مراسم اربعین - حجت الاسلام ابوالقاسمی
دلیل اصلی عظمت مراسم اربعین - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,448 بازدید
3
جزئیات
وقتی بعضی روایت ها را کار کردم برای خودم خیلی عجیب بود,جابر بن عبدالله انصاری یک صحابی عظیم القدر که آقا امام سجاد و امام باقر علیهما السلام می رفتند به دیدن او و چنین جایگاهی نزد اهل بیت داشته است ,یک سنت حسنه ای گذاشته و روز اربعین آمده به زیارت سیدالشهدا علیه السلام و طبق روایت مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً كَانَ لَهُ أَجْرُهَا....(1)تا قیامت ثواب تمام زوار اربعین را او خواهد برد احترام و ثواب زوار اربعین را جمع کنی میشود ثواب یک زیارت اربعین جابر بن عبدالله انصاری. برای من عجیب بود که این جذبه چیست برای اربعین ,خدای متعال به حضرت ابراهیم علیه السلام می فرماید:و انزل وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ(2)ندا بده مردم را به حج , گفت خدایا صدای من به همه نمیرسد , به او گفته شد ما صدای تو را می رسانیم الآن چند هزار سال است مردم به حج میروند به خاطر لبیک به ندای حضرت ابراهیم علیه السلام. اما کربلا فقط در اربعین به اندازه ی کل حج زائر دارد این چطور است؟یعنی همین 4 سال اخیر اربعین را جمع کنی به اندازه ی کل زائران حج در طول دوران شده باشد.این جذبه ی اربعین برای من جا نیوفتاده بود.حضرت ابراهیم یک کار خیر کرد و فرمود من خانه ای را وقف میکنم برای مردم و اولین خانه بود و شد قبله ی همه مردم دنیا با خودم میگفتم شاید چون جابر اولین زائر بوده است اما این روایت را دیدم. روایت بسیار عجیب در کتاب مفتاح الجنة للنار جُنة نویسنده :محمد‌ بن‌ محمد زنجانی نقل کرده است از مقدس اردبیلی و چندین نفر دیگر هم این روایت را مطرح کرده اند. مرحوم مقدس اردبیلی از یحی نقل کرده است که خادم جابر بن عبدالله انصاری بوده است نقل میکند:من به خدمت جابر بن عبدالله بودم در شب نوزده صفر به یک منزلی کربلا رسیدیم , زوجه ی من خدیجه در آن سفر همراه من بود, و خیمه ای برای او برپا کردم, و من و جابر در گوشه ای نشسته بودیم و میگفتیم فردا به کربلا وارد میشویم و زیارت آقا و مولای خود امام حسین علیه السلام و مراسم تعزیه داری به جای می آوریم ,در اثناء این گفتگو بودیم که ناگاه صدای زوجه ی خود خدیجه را شنیدم ,بلند شدم و به نزد او رفتم , وقتی به نزدیک خیمه رسیدم دیدم خدیجه گریه میکند و موی سر خود را پریشان نموده و به سر و روی خود میزند و اشک مانند باران از دیده می بارد. گفتم ای خدیجه این چه حال است؟گفت ای یحی بنشین تا نقل کنم, چون نشستم گفت:الحال فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را در خواب دیدم که جامه ی سیاه پوشیده اند و موی سر خود را پریشان نموده اند ,چهار هزار حوریه همراه آن معصومه بودند که داخل صحرای کربلا شدند,چون نظر فاطمه بر قبر منور فرزندش افتاد نوحه و ناله نمود , ومی فرمود :ای نورِ دیده ی مادر و ای غریب مادر و ای تشنه لب , مادر به فدای حلق به ناحق بریده ی تو شود بعد از من این امت بی وفا بر تو رحم نکردند, و از جناب جد بزرگوارت محمد مصطفی و پدرت علی مرتضی شرم ننمودند(سلام الله علیهما)و از ناله ی مادرت فاطمه ی زهرا(سلام اله علیها) نهراسیدند, که ای فرزند تو را با برادر و برادر زاده ها و فرزند , با لب تشنه شهید کردند.ای فرزندِ گرامی طفلانِ خردسالِ تو را بعد از تو که غمخواری نمود. خدیجه گفت ای یحی در همین حال حضرت زهرا سلام الله علیها که مشغول گریه بودند, یک حوریّه ای به نام طیبه آمد خدمت ایشان و بی بی فرمودند برو به پدرم رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) بگو فاطمه (سلام الله علیها)آمده به زیارت قبر سیدالشهدا علیه السلام , شما هم بیایید که فردا اربعین است و میخواهد تعزیه ی حسین(علیه السلام) را برپا کند و انتظار قدم مبارک تو را میکشد. به حوریّه ی دیگری فرمودند به نجفاشرف برو و به پدرِ حسین بن علی بن ابیطالب(علیهم السلام)اعلام نما...و حوریه ای را هم مأمور اطلاع رسانی به امام مجتبی علیه السلام کردند.حضرت زهرا مشغول عزاداری شدند در کنار قبر سید الشهدا علیه السلام, دیدم پیرمرد محاسن سپیدی از دور می آید رسول خدا بودند بعد شخص دیگری که حضرت علی علیه السلام بودند و بعد امام مجتبی علیهم السلام همه جمع شدند و بی بی مشغول گریه کردن در روی قبر مطهر شدند ,آقا رسول خدا به امام حسن مجتبی(علیهم السلام) فرمودند برو مادرت را آرام کن , ایشان آمدند و مقداری با بی بی صحبت کردند, حضرت زهرا سلام الله علیها بلند شدند و فرمودند که من با خودم ظرفی آورده ام و در آن اشک چشم گریه کنان سیدالشهدا علیه السلام را در آن جمع خواهم کرد و بگویید هرکسی که میتواند بیاید. حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم به ملکی فرمودند که برود و ارواح مردان و زنان مؤمن را حاضر کند , و تمام پیامبران حاضر شدند و همه ی مؤمنین روحشان در اربعین حاضر شد برای عزاداری با حضرت زهرا سلام الله علیها. این را بگذارید کنار روایت آقا امام عسکری علیه السلام که فرمودند:از علامات مؤمن زیارت اربعین است. حضرت زهرا سلام الله علیها دعوت کردند از مؤمنین برای زیارت اربعین و تمام مؤمنین اجابت کردند,آنهایی که توانستند با بدن جسمی می آیند آنهایی که نتوانستند با دل و روحشان می آیند زیارت,فلذا حضرت زهرا سلام الله علیها دعوت ب میهمانی کرده اند در اربعین و ببینید که خدای متعال چه میکند... ------------------------------------------- 1- جلد۱ , صفحه۱۳۶/ تفسير نور الثقلين , جلد۱ , صفحه۷۳ كسى كه احداث كند طريقۀ خوبى را براى اوست اجر و ثواب آن و ثواب هر كس كه عمل كند به آن تا روز قيامت و كسى كه اختراع كند طريقۀ بدى را بر اوست گناه و گناه هر كس كه عمل كند به آن تا روز قيامت. 2-آیه ی 27 سوره ی حج
نوع رسانه
3:48
تفسیر علمای اهل تسنن از کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله "حسین منی و انا من حسین" - حجت الاسلام رفعتی نائینی
تفسیر علمای اهل تسنن از کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله "حسین منی و انا من حسین" - حجت الاسلام رفعتی نائینی
1,541 بازدید
1
جزئیات
کتاب فیض القدیر شرح جامع الصغیر سیوطی است که علامه مناوی نوشته است/در جلد سوم این کتاب صفحه 388 در ذیل روایت که شرحی انجام میدهد جالب است/در شرح روایت حسین منی و انا من حسین , احب الله من احب حسینا ,الحسن و الحسین سبطان من الأسباط...(سلام الله علیهما) در شرح آن از قاضی که از علمای بزرگ اهل سنت است نقل میکند : حسین منی و انا من حسین علیه السلام که رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)فرموده است این جمله را همینجوی نفرموده بلکه از طریق وحی با خبر شده است که مردم چه بر سر حسین بن علی علیهما السلام می آورند و مخصوصا این جمله را بیان کرده اند گویا در این جمله رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)میخواهند بفرمایند هیچ فرقی بین من وحسین(علیه السلام)نیست و ما یکی هستیم,هرکس من را قبول دارد حسین علیه السلام را باید قبول داشته باشد و هرکس با حسین علیه السلام بجنگد بامن جنگیده است/رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم میخواستند به مردم بفهمانند من و حسین علیه السلام مانند یک شیء واحد هستیم و یکی هستیم/این عالم سنی میگوید مانند شیء واحد هستند و پیامبر میخواسته بفهماند که بعد از من مبادا با علی علیه السلام و اولاد او در بیوفتید , همانطور که محبت من واجب است محبت حسین علیه السلام واجب است همانطور که جنگیدن با من و تعرض به من حرام است حسین علیه السلام هم مانند من است و این مطلب را رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم تاکید کرده اند با ادامه ی فرمایش , أحب الله من أحب حسینا ,خدا دوست میدارد آنکسی را حسین علیه السلام را دوست داشته باشد دوست داشتن حسین علیه السلام دوست داشتن رسول خداست و دوستی با رسول خدا دوستی با خداست
نوع رسانه
1:52
تدین بدون علم - حجت الاسلام سقازاده
تدین بدون علم - حجت الاسلام سقازاده
2,201 بازدید
0
جزئیات
متاسفانه در هیئت ها و مجالس مردم به این سمت میروند-تدیّن بدون علم-تدیّن بدون تعقل-جوانانی که در هیئت ها ( هو ) میکشند آیا میدانند ( هو هو ) مدتی علامت لعنِ امیرامؤمنین علیه السلام بوده است؟تا به مداح یا هیئت ها میگویید هو نکشید جِبه و گارد میگیرند-ولی اگر سواد داشت کتاب تبصرة العوام حسین بن حسن رازی آوی سال 630 را میخواند و میدید وقتی که عمر بن عبدالعزیز اعلام کرد به شهرهای ایران که دیگر امیرالمؤمنین علیه السلام را لعن نکنید-یکی از شهرهای ایران که اسمش را نمیبرم گفتند به ما 50 روز وقت بدهید تا لعن را ترک کنیم-50 روز زمان دادند که لعن بر امیرالمؤمنین علیه السلام را ترک کنند-دیدند که نمی توانند ترک کنند چون بعد از اذانها در مأذنه بر آقا لعن میکردند-حاکم گفت شما قرار بود بعد از 50 روز ترکِ لعن کنید-بزرگانشان جمع شدند و با هم قرار گذاشتند که بعد از اذانها به جای لعنِ بر امیرالمؤمنین علیه السلام بگویند (هو هو) -این را جوانان ما میدانند؟
نوع رسانه
8:23
امام حسین شهید به حساب نمی‌آید زیرا با یزید بیعت نکرده بود و باید کشته می‌شد - جواب ذوالفقار مغربی به این ناصبی نجس
امام حسین شهید به حساب نمی‌آید زیرا با یزید بیعت نکرده بود و باید کشته می‌شد - جواب ذوالفقار مغربی به این ناصبی نجس
2,239 بازدید
4
جزئیات
اهل سنت به خصوص وهابیت قیام بر علیه حاکم امت حتی مانند یزید فاسق ,قاتل, زناکار, ناکح با محارم ,میمون باز و مشروب خور را جایز نمی دانند و از این طریق شهادت امام حسین علیه السلام را رد میکنند و میگویند ایشان باید کشته میشده چون بر خلیفه ی وقت خروج کرده است حتی نحوه شهادت ایشان را عادی جلوه میدهند و زیر سوال میبرند.ذوالفقار مغربی بسیار کوتاه و شیوا جواب میدهد اما جوابی که باید اضافه شود این است که اصلا چه کسی گفته یزید خلیفه بوده؟وقتی امیرالمؤمنین علی علیه السلام طبق رسوم خود اهل سنت با اجماع مردم به خلافت رسیدند معاویه را از حکومت شام عزل کردند اما او زیر بار نرفت و بنا به جنگ گذاشت و صفین پیش آمد و معاویه و عمروعاص از ترفند قرآن سر نیزه کردن استفاده کردند وبا حماقت مردم آنها را ترغیب به حَکَمیّت کردند و در ماجرای دومة الجَندل ابو موسی اشعری با حماقت و نا داوری حضرت امیر علیه السلام را از خلافت عزل کرد در حالی که فریب عمرو عاص را خورده بود و فکر میکرد او هم معاویه را از خلافت عزل میکند این در حالی بود که این کار از نظر خلیفه ی وقت یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام مشروعیت نداشت و راضی به این امر نبودند و طبق نظر خود اهل سنت اجماع با ایشان بود وخلافت حق ایشان بود و نیاز به حَکمیت نبود و عمرو عاص و ابوموسی شأنیتی برای حَکَمیت نداشتند , اصلا خلافت متعلق به حضرت امیر بود طبق قانون خودشان و معاویه خروج و قیام کرده بود و از بیعت سر باز زده بود, فتنه ها و مکرها و بی دینی های معاویه و عمروعاص هم به کنار/اختلافات بین دو دولت شام و عراق ادامه داشت پس مشخص است اتفاق امت در خلافت معاویه نبوده است/ عجیب است که خروج جملیان و اهل صفین بر حضرت علی (علیه‌ السلام) را خروج بر خلیفه بر حق نمی‌دانند و قیام امام حسین (علیه‌ السلام) در مقابل انسان پَستی چون یزید را خروج بر خلیفه و عامل اختلاف معرفی می‌کنند! حال صرف نظر از پَستی یزید و عدم مشروعیت خلافت وی از سوی شیعیان باید به این سوال جواب داد که آیا خلافت وی با معیارهای اهل سنت سازگار بوده است؟/معیار اهل سنت بر مشروعیت خلافت خلفا این است که اهل حِل و عقد خلافت وی را پذیرفته باشند، ولی می‌بینیم علاوه بر امام حسین (علیه ‌السلام) صحابه دیگری که مورد احترام اهل سنت هستند از بیعت با یزید سرپیچی می‌کنند و حتی عبدالله بن زبیر هم‌ زمان با یزید اعلام خلافت می‌کند.[1]/در ماجرای آتش بس(هدنه)که تعبیر به صلح شده است در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام بنا بر مفاد صلح‌ نامه ی امام حسن (علیه ‌السلام) با معاویه، معاویه باید پس از خود حکومت را به حسن بن علی (علیهماالسلام) واگذار می‌کرد[2] و اگر ایشان نبودند به امام حسین علیه السلام واگذار میشد و بنابر نقلی به شورا گذاشته میشد و انتخاب یزید به عنوان جانشین، بر خلاف مفاد آن معاهده بود/حتی وقتی معاویه به مدینه رفته و زمینه را برای خلافت یزید آماده می‌کرد، عبدالله بن جعفر و عبدالله بن زبیر، نقش امام حسین (علیه‌السلام) را به وی متذکر شدند[3] و عبدالله بن عمر نیز گفت اگر بنا بود خلافت موروثی باشد، من باید خلیفه می‌شدم، نه تو.[4]کسانی ‌که با این استدلال حکومت یزید را مشروع می‌دانند، آیا حاضرند عبدالله بن زبیر را تخطئه کنند و وی را به دلیل عدم بیعت با یزید و حتی خروج علیه یزید مهدورالدم بدانند یا هم‌ چنان وی را جزء صحابه پیامبرصلی‌الله‌علیه‌ وآله و سلم و عادل و شامل اصحابی کالنجوم می‌ دانند؟از همان زمان مطرح شدن ولیعهدی یزید، افراد زیادی با این امر مخالف بودند از جمله امام حسن مجتبی علیه السلام، سعد بن ابی الوقاص و عایشه و هر سه را معاویه مسموم کرد تا راه را برای خلافت یزید باز کند. پس از به خلافت رسیدن وی نیز، افرادی از جمله عبدالله بن عمر و عبدالله بن زیبر نیز مخالف بودند اما خطر آنان به اندازه خطر امام حسین علیه السلام نبود. و با وجود امام حسین علیه السلام و موقعیتی که داشتند آنان خود به خود بعد از امام قرار می گرفتند. عجیب است که در مقابل اعمال عبدالله بن زبیر سکوت می‌کنند اما امام حسین علیه‌السلام را مقصر می‌پندارند! چطور می‌شود یزیدی که علاوه بر به شهادت رساندن امام حسین (علیه‌ السلام)، کشتار بی ‌رحمانه مردم مدینه[5] وحلال کردن مال و جان و ناموس مسلمانان به مدت سه روز بر لشگریانش در مدینه و آتش زدن خانه خدا[6][7] را در پرونده سیاه خود دارد مشروع باشد و امام حسین (علیه‌ السلام) که بر علیه چنین جنایتکاری قیام کرده است مقصر باشد؟ --------------------------------------------------------------------------------- [1]. اخبارالطوال/ترجمه،ص:310 [2]. امامت‏ و سياست/ترجمه،ص:188 [3]. همان،ص:195 [4]. همان:ص196 [5]. همان،ص:224 [6]. امامت ‏و سياست/ترجمه،ص:224/ احمد بن یحیی بلاذری، انساب ‌الاشراف، ج۴، قسم۲، ص۳۸ـ۳۹. الاحمد بن اسحاق یعقوبی ، تاریخ الیعقوبی، ج۲، ص۲۵۰ـ۲۵۱. مسعودی، مروج، ج۳، ص۲۶۷. [7]. کامل ابن اثير ج 4 ص 123.
نوع رسانه
9:29
تبریک خلفاء به امیرالمؤمنين عليه السلام در غدیر از کتب اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
تبریک خلفاء به امیرالمؤمنين عليه السلام در غدیر از کتب اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
1,294 بازدید
1
جزئیات
تاریخ مدینة السلام یا تاریخ بغداد, بغدادی جلد 9 با تحقیق بشار عواد معروف چاپ بیروت همان روایت معروف را آورده است که یکی از ابزار های قوی در اثبات ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است که ابوهریره میگوید دقیقا مانند آن روایت که از امام صادق علیه السلام نقل شده و هر دو روایت سند صحیح دارند:هرکس روز هجدهم ذی الحجه را روزه بگیرد خداوند ثواب شصت ماه روزه را به او میدهد.و آن روز روزِ غدیر خم است و چرا چنین ثوابی دارد؟چون روزی است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دست علی بن ابی طالب علیه السلام را گرفت و فرمود آیا من ولی مؤمنین هستم یا نیستم؟همه گفتند بله و فرمود : مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ /و عمر بن خطاب گفت بخٍ بخٍ یا علی بن ابی طالب(علیهما السلام) اصبحت مولای و مولا کل مسلم/مبارک است و یا به به یا علی بن ابی طالب علیه السلام تو از الان مولای من و مولای هر مسلمانی هستی/و بعد آیه نازل شد : الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ(مائده 3) سوال ما این است این تبریکی که گفته چه هست؟آیا از دایره ی اهل سنت خارج شده؟طبق فتوای نقش بندی خارج شده است. همین روایت را اماِ حنابله احمد بن حنبل در مسند خودش نقل کرده است در کتابی که تحقیق حمزه احمد الزین جلد 14 چاپ دارالحدیث قاهره صفحه ی 185 حدیث 18391 دقیقا همان روایت نقل شده و ماجرای غدیر ولی مفصل تر و در ادامه نقل میکند عمر بن خطاب ملاقات کرد حضرت علی علیه السلام را و گفت هنیئاً یابن ابی طالب (خوش به حالت مبارک است تو از الآن مولای من و مولای هر مؤمن و مؤمنه ای شدی)محقق کتاب میگوید سند صحیح است و دو روایت که هر دو از براء بن عازب نقل شده از دو طریق و هر دو صحیح است/ کتاب التنویر شرح جامع الصغیر نویسنده محمد بن اسماعیل الأمیر الصنعانی متوفی 1182 (که در وصف محمد بن عبدالوهاب اشعاری سروده افکار سلفی و ابن تیمیه را دارد)در جلد 10 این کتاب صفحه ی 386 در حدیث 8981 حدیث من کنت مولاه را می آورد و میگوید طرق متعدد دارد و بحثهای سندی میکند بعد میگوید وقتی پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: اَللَّهُمَ والِ مَنْ والاهُ وَ عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ... وقتی ابوبکر و عمر این سخن را از پیامبر اکرم شنیدند هر دو آمدند(طبق نقلی که دارقطنی از سعد بن ابی وقاص نقل کرده) هر دو آمدند و گفتند اَمسَیتَ یا ابن ابیطالب(علیهما السلام) مولی کل مومن و مؤمنة تو از الآن مولای هر مؤمن و مؤمنه ای شدی/و نقل شده که به عمر گفتند تو داری رفتاری با علی بن ابطالب علیهما السلام میکنی که با دیگران نمیکنی او میگوید ایشان مولای من است/نقشبندی میگوید هیچ سنی تبریک نمیگوید اگر بگوید سنی نیست ولی در اینجا می بینید که ابوبکر و عمر هردو تبریک گفتند/البته بارها گفته ایم که سنی نیست چون اصلا سنت پیغمبر را قبول نداشتن طبق روایت صحیح بخاری لحظه ای که پیامبر میخواست بنویسد و وصیت کنند عمر اجازه نداد و إنَّ الرَجُل لَیَهْجُر را گفت و بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم هم ابوبکر روایات ایشان را سوزاند و بعد از او هم عمر همه ی روایات پیامبر را جمع کرد و آتش زد و دستور داد حق ندارید روایتی از پیامبر بنویسید چون ممکن است با قرآن خلط شود اجازه نقل و نوشتن حدیث نبود تا زمان عمربن عبدالعزیز کتابت را رسم کرد ولی باز کسی جرأت نداشت و یواش یواش در قرنهای بعدی حدیث نویسی را شما شروع کردید پس سنی نبودند./ مجری:افرادی مانند عبدالرحمن عوف این را میدانست و مطرح کرد که بعد از شیخین هرکس میخواهد خلیفه شود باید به سنت پیامبر و شیخین عمل کند چون دو چیز متفاوت و جدا از هم بوده اینها...
نوع رسانه
2:23
ترور پیامبر - پرده برداری از توطئه ای که ناکام ماند - حجت الاسلام عباسی
ترور پیامبر - پرده برداری از توطئه ای که ناکام ماند - حجت الاسلام عباسی
1,642 بازدید
1
جزئیات
آیه ی مهمی در سوره ی تحریم که اشاره به همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل ایشان دارد برخی این آیه را در باره تصمیم به ترور پیامبر توسط همسران ایشان دانسته اند/حتما تا حالا سوره ی تحریم را خوانده اید , خدای متعال در این سوره حرف از سری از اسرار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زده است که وقتی با یکی از همسرانشان مطرح کرده است آو آن سرّ را افشا کرد و به همسر دیگر پیامبر آن سرّ را گفت و بر ملا شد این سرّ , در منابع اهل سنت و شیعه آمده است (صحیح بخاری جلد 2 و جلد 4) که آن همسران پیامبر حفصه و عایشه بودند/نتیجه این است که خدای متعال پیامبرش را از افشاء سرّ باخبر میکند و بعد از آن تحدید میکند همسران پیامبر را که اگر بخواهید در مقابل پیامبر بایستید و اگر بخواهید توطئه در مقابل پیامبر داشته باشید و بر اساس نظر بعضی از افراد و روایات(تفسی قمی و البرهان)اگر بخواهید پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را ترور بکنید ,خدای متعال و جبرئیل و صالح المؤمنین(مجمع البیان) که امیرالمؤمنین علی علیه السلام است یاور پیامبر خواهند بود/چه سرّی هست که اینقدر اهمیت دارد که وقتی آن را بر ملا میکنند خدای متعال در قرآن به آن اشاره میکند و به پیامبرش اطلاع میدهد و پیامبر با انها برخورد میکند/چرا بعد از افشاء این سرّ آنها به فکر مقابله و توطئه در مقابل پیامبر می افتند؟حتما مسأله ی مهمی است چرا که در منابع آمده است ,مسأله خلافت بعد از پیامبر در این سرّ مطرح شده است(تفسیر قمی)و در منابع دیگری آمده که مسأله ی ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است , چرا که اگر قرار بود مقصود از خلافت شخص دیگری باشد حتما و حتما موجب خوشنودی اینها باید میشد و نیازی به توطئه بر علیه پیامبر نبود...
جزئیات
58,263 بازدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





مطالب ارسالی به واتس اپ
loading...
منتخب
آخرین
مولودی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 شعبان

هلاكت معتز عباسی در روز دوم شعبان سال 255 هـ .ق معتز بالله یكی دیگر از خلفای بنی...


ادامه ...

3 شعبان

١ ـ ولادت با سعادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام)٢ ـ ورود امام حسین (علیه...


ادامه ...

4 شعبان

ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام روز چهارم شعبان سال 26 هـ .ق علمدار كربلا، ‌سقای نینوا، قمر...


ادامه ...

5 شعبان

ولادت با سعادت حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام روز پنجم شعبان سال 38 هـ...


ادامه ...

11 شعبان

میلاد مسعود حضرت علی اكبر (علیه السلام) روز یازدهم شعبان سال 33 هـ .ق. میلاد مسعود حضرت علی...


ادامه ...

15 شعبان

١ ـ ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)٢ ـ وفات...


ادامه ...

18 شعبان

وفات حسین بن روح نوبختی سومین نایب خاص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هیجدهم شعبان...


ادامه ...

19 شعبان

وقوع غزوه بنی المصطلق در نوزدهم شعبان سال ششم هـ .ق غزوه بنی المصطلق اتفاق افتاد.بنی مصطلق تیره‌ای...


ادامه ...

25 شعبان

١ ـ مرگ یزید بن عبدالملك بن مروان٢ ـ قتل ابو مسلم خراسانی به دستور منصور دوانقی 1ـ...


ادامه ...

27 شعبان

شهادت سعید بن جبیر كوفی در بیسـت و هفتم شعبان سال 95 هـ .ق سـعید بن جبـیر كوفی،...


ادامه ...
0123456789

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page