پاسخ به شبهات

نوع رسانه
3:41
فهم ابو حنیفه از دین - حجت الاسلام ابوالقاسمی
فهم ابو حنیفه از دین - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,884 بازدید
1
جزئیات
فهم ابو حنیفه از دین ابو حنيفه با امام صادق عليه السّلام هم خوراك شد و چون آن حضرت دست از غذا كشيد گفت: سپاس خدا را پروردگار جهانيان بار خدايا اين از تو و از رسول اللّٰه است، ابو حنيفه گفت:اى ابا عبد اللّه با خدا شريك آوردى امام فرمود: واى بر تو خدا در قرآنش فرمايد: وَ مٰا نَقَمُوا إِلاّٰ أَنْ أَغْنٰاهُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ «و كينه‌اى نداشتند جز اينكه بى‌نيازشان كرد خدا و رسولش از فضل خود،74-التوبه» و در جاى ديگر فرمايد: وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مٰا آتٰاهُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ قٰالُوا حَسْبُنَا اَللّٰهُ سَيُؤْتِينَا اَللّٰهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُهُ «و كاش خشنود بودند بدان چه خدا و رسولش براشان آرند و گفتندى:بس است ما را خدا،البته بدهد بما خدا از فضل خود و هم رسولش،59-التوبه» ابو حنيفه گفت:گويا من هرگز اين دو آيه را نخوانده بودم. وسائل الشیعة ج۲۴ ص۳۵۱
نوع رسانه
0:57
محبت مولانا امیرالمومنین گنجی تحت عرش الهی - استاد حسینی قزوینی
محبت مولانا امیرالمومنین گنجی تحت عرش الهی - استاد حسینی قزوینی
970 بازدید
1
جزئیات
عنْ عُقْبَةَ بْنِ عَامِرٍ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ لِعَلِيٍّ لاَ تَلُومَنَّ اَلنَّاسَ عَلَى حُبِّكَ فَإِنَّ حُبَّكَ مَخْزُونٌ تَحْتَ اَلْعَرْشِ وَ لاَ يَنَالُ حُبَّكَ مَنْ يُرِيدُ إِنَّمَا يَتَنَزَّلُ مِنَ اَلسَّمَاءِ بِقَدَرٍ. مردمی که تو را دوست ندارند ملامت نکن و ناراحت نشو زیرا محبت تو گنجی است تحت عرش الهی و این طور نیست که هر کس بخواهد ،بتواند تو را دوست داشته باشد خداوند محبت تو را در قلب کسی قرار می دهد که او را دوست دارد و اراده کرده است بشارة المصطفی (ص) ج۱ ص۱۶۵ بحار الأنوار ج۳۹ ص۲۸۶
نوع رسانه
1:49
لگد زدن ابو سفیان به قبر مطهر حضرت حمزه سلام الله علیه - حجت الاسلام ابوالقاسمی
لگد زدن ابو سفیان به قبر مطهر حضرت حمزه سلام الله علیه - حجت الاسلام ابوالقاسمی
930 بازدید
1
جزئیات
مجری:در باره ی روایتی پرسیده اند که ابوسفیان به قبر حضرت حمزه علیه السلام لگد زد... حجت الإسلام ابوالقاسمی:دو عبارت داریم درالإمتاع و المؤانسة /روایتی را نقل میکند با این متن که میگوید :دیدند که ابوسفیان کنار قبر حضرت حمزه علیه السلام ایستاده است و میگوید با ما جنگیدی بر سرِ قضیه ای اما آخرش به دست خود ما رسید(نعوذ بالله یعنی تو بر سرِ خلافت با ما جنگیدی و دعوا بر سرِ دین اسلام نبود)و عبارت دیگر از ابن ابی الحدید نقل شده است در شرح نهج البلاغه جلد 16 صفحه 81 :در زمان عثمان گذر ابو سفیان به قبر حضرت حمزه علیه السلام افتاد و با پا به قبر حضرت حمزه زد (جالب اینجاست در کتاب و برنامه یک فاصله بین ضر و به گذاشته اند تا با جستجو مشخص نشود)و میگوید یادت است دیروز مارا با شمشیر مجبور کردی بیاییم وارد این امر شویم(اسلام)امروز بچه های ما با آن بازی میکنند (خلافت به دست فرزندان ما رسیده است)
نوع رسانه
12:01
اسناد فرار خلفای اهل سنت در جنگها - حجت الاسلام ابوالقاسمی
اسناد فرار خلفای اهل سنت در جنگها - حجت الاسلام ابوالقاسمی
2,196 بازدید
3
جزئیات
سوال مجری:کارشناس وهابی بیان میکند که فرار از جنگ یکی از موبقات سبع است(مشهور آنها را به هفت گناه بزرگ معنی کرده اند که در اصطلاح حدیث به آنها " موبقات " گفته می شود. و موبقات عبارتند از: 1 شرک به خدا 2 سحر 3 قتل نفس محترمه 4 خوردن مال یتیم 5 فرار از جنگ در حال جهاد 6 تهمت زنا به زنهای پاکدامن.7.خوردن ربا)و شخص برای همیشه در جهنم باقی میماند/ابتدا بفرمایید چنین روایتی را داریم یا خیر؟و اینکه تکلیف اصحابی که در جنگهای مختلف فرار کرده اند چیست زیرا اسناد معتبری در این زمینه وجود دارد؟زیرا نتیجه میگیریم اگر چنین باشد آنها برای همیشه در جهنم هستند. حجت السلام ابوالقاسمی:این را همین افرادی که ادعا میکنند تمام صحابه عادل هستند باید جواب دهند, آنها ادعا میکنند هرکسی که فرار از جنگ انجام دهد مرتکب گناه کبیره شده است و جایش در جهنم است/آیه ای هم داریم:وَمَن يُوَلِّهِم يَومَئِذٍ دُبُرَهُ إِلّا مُتَحَرِّفًا لِقِتالٍ أَو مُتَحَيِّزًا إِلىٰ فِئَةٍ فَقَد باءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأواهُ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئسَ المَصيرُ(سوره ی انفال آیه ی 16)هرکس از جنگ فرار کند اما قصدش یک نیرنگ نظامی نباشد غضب خداوند را برای خودش خریده و جایگاه او جهنم است و بد جایگاهی است/مطلب کاملا مشخص است , بحث این است چه کسانی از جنگ فراری هستند؟اگر جنگ احد را مطرح کنیم میگویند خدا بخشیده است و ما میگوییم آن آیه که در آنجا مطرح میکنند تفسیر دیگری دارد و خداوند نبخشیده است/حالا ما سراغ آن جنگ نمیرویم , جنگهای دیگری را میگوییم که در آیات قرآن و روایات اهل سنت هم آمده است /از جمله اینها یکی از روایات , به سند معتبر ابی لیلی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل میکند:حضرت میفرمایند یاابا لیلی در خیبر با ما نبودی؟میگوید بله با شما بودم ,حضرت فرمودند:پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ابوبکر را فرستاد و رفت و شکست خورد و زود برگشت/حاکم میگوید صحیح الإسناد است ذهبی هم میگوید این روایت صحیح است/ شما اهل سنت گفته اید هرکسی که فرار بکند در جهنم جاودانه است این روایت را چه میگویید؟در مستدرک حاکم آمده است ابوموسی حنفی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام نقل میکند:پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به خیبر رفتند در آنجا که دسیدند عمر را به همراه عده ای فرستادند چیزی نگذشت که عمر و اصحابش همه شکست خوردند و برگشتند عمر به آنها میگفت شما ترسیدید و فرار کردید و آنها میگفتند تو ترسیدی و فرار کردی/ الآن ما حرف کدام صحابه را قبول کنیم؟بگوییم همه راست گفتند که عمر فرار کرده(پس جایش در جهنم است)یا بگوییم همه دروغ گفته اند و عمر راست گفته؟(شما که میگویید همه صحابه عادل هستند)حاکم گفته است این حدیث صحیح الإسناد است ذهبی هم در تلخیص گفته صحیح است. جالب اینجاست همین روایت را در جامع الأحادیث سیوطی نقل کرده است جلد 16 صفحه ی 135 میگوید وقتی اینها برگشتند پیغمبر علیه السلام خیلی خشمگین شدند و گفتند کسی را خواهم فرستاد که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول او را دوست دارند ,آنقدر میجنگد تا پیروز شود و فرار کنند نیست حضرت که این را گفتند همه گفتند ما را بفرستید پیغمبرصلوات الله علیه فرمودند که علی علیه السلام کجاست؟گفتند که چشم درد دارد تا انتهای روایت که همه شنیدند که حضرت رفتند و فتح کردند و سیوطی میگوید این روایت را بزّار نقل کرده و سند آن حسن است یعنی معتبر است/ همین روایت را متقّی هندی در کنزالعمال نقل کرده است در جلد 10 صحفه ی 209 او هم میگوید سند روایت حسن است/یعنی خود پیغمبر صلوات الله علیه میگوید اینها فراری هستند/سوال میپرسیم:با سند معتبر در کتب شما آمده علاوه بر بدر و احد در غیر از بدر و احد خلفای شما فرار کرده اند و یا اینکه خلیفه ی دوم بعد از جنگ بدر شراب خورد و برای دایی خود ابوجهل گریه کرده است این را کتابهای خودتان نقل کرده است جواب بدهید؟ بحث فارا خلفای شما در جنگ احد را علمای شما در کتب رجالی نقل کرده اند و شماها قبلا بار ها گفته اید طبق قواعد خودتان چیزی که در کتب رجالی شما بیاید صحیح است و نیاز به بررسی سندی ندارد/فرار ابوبکر را مزّی در تهذیب الکمال جلد 13 صفحه ی 417 در ترجمه ی طلحه آورده است /ذهبی در تاریخ الإسلام جلد 2 صفحه ی 191/صفدی در الوافی بالوفیات جلد 16 صفحه ی 273/یا بگویید حرف اشتباهی زده اید و قواعد خود را قبول ندارید یا اقرار کنید به فراری بودن خلفای خود و اینکه گناه کبیره انجام داده اند و جزء موبقات سبع هست این کار و تا ابد در جهنم باقی میمانند.
نوع رسانه
1:52
عزاداری پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای حضرت حمزه علیه السلام
عزاداری پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای حضرت حمزه علیه السلام
995 بازدید
1
جزئیات
شرح مسند ابی حنبفه ج 1 صحفه 526 ملا علی قاری /وقتی حضرت حمزه علیه السلام شهید شدند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شروع کردند به گریه کردن و به طوری که از گریه غش کردند و شروع به نوحه سرایی کردند که در متن میبینید/ای حمزه ای عموی پیامبر ای حمزه ای شیر پیغمبر ای کسی که کارهای خوب انجام میداد , ای حمزه ای کاشف الکرب(مورد توجه کسانی که میگویند چرا میگویید کاشف الکرب و بدعت است)ای حمزه ای کسی که از پیغمبر همواره دفاع کرده ای (سلام الله علیهما)
نوع رسانه
2:12
آیا خوابیدن امیرالمومنین علیه السلام بجای پیامبر صلی الله علیه و اله در لیله المبیت برای ایشان فضیلت است ؟ - سید علی علوی
آیا خوابیدن امیرالمومنین علیه السلام بجای پیامبر صلی الله علیه و اله در لیله المبیت برای ایشان فضیلت است ؟ - سید علی علوی
1,328 بازدید
5
جزئیات
منکر فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام شدند که چه کسی گفته جای پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم خوابیدن فضیلت است؟جوانان ما هم اگر بودند میرفتند جای پیغمبر علیه السلام میخوابیدند /خداوند نعوذ باالله نفهمید که آیه ی 207 سوره ی بقره را ذیل این فداکاری حضرت نازل میکند؟این همه روایاتی که در این باب است و حضرات معصومین علیه السلام فرموده اند چیست؟که آن شبی که حضرت علی علیه السلام به جای پیغمبر علیه السلام خوابیدند , آن چنان نزد خدا عظمت دارد که اگر ثواب یک نفس ایشان در لیلة المبیت را روز قیامت بین تمام اهل محشر قسمت کنند هیچکس جهنم نمیرود این کلام امام باقر علیه السلام است در کافی مرحوم شیخ کلینی/کتمان فضائل امیرالمرمنین علیه السلام به این آشکاری؟
نوع رسانه
4:53
انکار و تحریف فضایل حضرت خدیجه و حضرت فاطمه سلام الله علیهما توسط ابن كثير سلفی، شاگرد ابن تيميه - حجت الاسلام یزدانی
انکار و تحریف فضایل حضرت خدیجه و حضرت فاطمه سلام الله علیهما توسط ابن كثير سلفی، شاگرد ابن تيميه - حجت الاسلام یزدانی
1,351 بازدید
1
جزئیات
فضائلی که اهل بیت علیهم السلام دارند و قطعی هست و در کتابهای صحیح اهل سنت آمده است و بعضی ها در کتابهای دیگر اینها را انکار میکنند یا تحریف میکنند یکی از این موارد موردی است که ابن کثیر دمشقی سلفی شافعی فضائل حضرت زهرا و حضرت خدیجه سلام الله علیهما را تحریف کرده است/کتاب تفسیر طبری(جامع البیان عن تاویل آی القرآن)الجزء الخامس با تحقیق دکتر عبدالله عبدالمحسن الترکی که وهابی معروفی است در ذیل آیه ی 42 سوره ی آل عمران روایتی را نقل میکند با سند مفصل به نقل از ابوموسی اشعری و به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حدیث پیامبر میفرمایند از مردها افراد زیادی کامل شدند اما از زنها چهار زن کامله شدند :حضرت مریم آسیه حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله علیهّن اجمعین این روایت سندش معتبر است , بخاری و مسلم و سایرین نقل کرده اند. امام ببینید علمای وهابی و شاگردان مکتب ابن تیمیّه با این حدیث صحیح چه کرده اند/تفسیر القرآن العظیم نویسنده : ابی الفداء اسماعیل بن عمر بن کثیر القرشی الدمشقی /با تحقیق :سامی محمد بن سلامة چاپ دار الطیبه ریاض /در جلد دوم سوره ی آل عمران و نساء صحفه ی 41 همین روایت را نقل میکند از ابن جریر یعنی صاحب کتاب تفسیر طبری که در بالا گفتیم /سند کاملا همان سند است با همان کیفیت اما وقتی به شمارش و نام بردن زنهای کامله میرسد حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله علیهما را حذف میکند و آخر روایت را نمی آورد/این جز دشمنی با اهل بیت علیهم السلام است؟ با این روایت مشخص است حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله علیهما برتر هستند نسبت به آن اشخاصی که شما سنگشان را به سینه میزنید این روایت چون به ضرر شما هست شما تحریفش میکنید
نوع رسانه
3:30
دلیل دست بسته نماز خواندن اهل تسنن - دست بستن در نماز برای نیافتادن شلوار در کلام عالم اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
دلیل دست بسته نماز خواندن اهل تسنن - دست بستن در نماز برای نیافتادن شلوار در کلام عالم اهل تسنن - حجت الاسلام یزدانی
1,852 بازدید
3
جزئیات
یک روایت صحیح از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بیاورید که ایشان دست بسته نماز خوانده اند/این هم حرف مالکی ها است و هم حرف ما. چنین روایتی وجود ندارد/ما قصد اهانت نداریم بلکه نقال هستیم و نقل میکنیم , مطلبی که بزرگان خودشان گفته اند را کتاب عمدة القار شرح صحیح بخاری از آقای بدر الدین عینی متوفی 855 جلد شماره ی 5 چاپ دار الکتب العلمیه بیروت/صحفه ی 408/حکمت ها برای آنکه دست را در نماز بر سینه یا روی ناف بگذاریم چه هست:(اگر حدیث داشتند این همه حکمت نمی ساختند و نقل نمیکردند و اختلاف نداشتند)میگوید بعضی ها دست بر روی سینه میگذارند چون برای خشوع بهتر است و نور ایمان را حفظ میکند (مثلا نور ایمان روی سینه است اینها میگیرند که فرار نکند)و کنایه میزند به بقیه اهل سنت میگوید شما که دست بر ناف میگذارید دارید در واقع به عورت خود اشاره میکنید این را شافعیان که بر سینه میگذارند گفته اند/(اگر روایتی وجود داشته که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دست بسته نماز خواندند,در آن 23 سال چگونه خواندند؟یا امیرالمؤمنین علی علیه السلام داماد ایشان در آن همه سال چطور نماز میخواندند؟چرا نقل نمیکنید؟چرا اینقدر اختلاف است بین خودتان؟دست را بر سینه یا زیر ناف یا بالای ناف و کجا میگذارید؟)نویسنده عصبانی میشود و میگوید اینکه دستت را ببندی و زیرناف بگذاری بیشتر به تعظیم شباحت دارد و از تشبه به اهل کتاب مارا دورتر میکند و برای ستر عورت هم بهتر است و دست بسته نماز خواند برای اینکه شلوار نیوفتد بهتر است.
نوع رسانه
1:00
آیا پیامبر صلی الله علیه و اله هم دست بسته نماز می خواندند؟حجت الاسلام ابوالقاسمی
آیا پیامبر صلی الله علیه و اله هم دست بسته نماز می خواندند؟حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,302 بازدید
1
جزئیات
چرا اهل تسنن در نماز دستهایشان را می بندند... در روایات صحیحه اهل سنت مسند احمد جلد 5 صحفه 424 آمده است که یکی از صحابه در جمع 10 نفر دیگر از صحابه گفت من ازهمه ی شما بهتر نماز پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را بلد هستم/شروع کرد به نماز خواندن و تمام جزئیات و مستحبات را حتی میگوید اما تکتف و دست بستن را نمیگوید/ با سند صحیح خود آنها میگویند پیغمبر خدا علیه السلام دست بسته نماز نمیخواندند لذا مالک امام مالکیان میگوید دست بسته بودن در نماز مکروه است چون از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت معتبری در این باره نداریم...
نوع رسانه
6:52
مسح پا در قرآن به اعتراف علمای اهل سنت - حجت الاسلام یزدانی
مسح پا در قرآن به اعتراف علمای اهل سنت - حجت الاسلام یزدانی
2,125 بازدید
0
جزئیات
شبه ی مفتی وهابی:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ/ ای مؤمنین زمانی که به نماز برخواستید صورتهای خود را بشویید و دستهای خود را تا آرنج بشویید و سرِ خود را مسح کنید و پای را بشویید/چرا گفته اند پای خود را بشویید؟چون این (وأرجلکم )واو معطوف از به فَاغْسِلُوا.که فعل امر است پس عطف به مسح کردن نیست شما عربی بلد نیستید/از لحاظ عقلی آیا شستن برای پا مناسب است یا مسح کردن؟قطعا شستن چون لا به لای انگشتان پا عرق است باید تمیز و پاک شود و با کشیدن دست خیس روی پا کف پا و انگشتان تمیز نمیشود و این آیا معنای لیطهرکم است که نهایتا می آید؟و آیا این پاکیزگی است؟پس برای پا شستن لازم است ولی برای مو خداوند نفرموده اغسلو(بشویید)چون مشکل بود.موی سری که آن زمان تا روی کتف بوده است برای سر چون که غبار و گرد مینشیند میگوید امسحوا کافی است. پاسخ حجت الإسلام یزدانی:از زبان یکی از علمای بزرگ اهل سنت نقل شده که هم مفسر است هم محدث است و هم فقیه و هم در صرف و نحو معروف است/کتاب مُحلی/ابن حزم اندلسی متوفی 655 جلد شماره ی 3 چاپ دار ابن حزم در بیروت چاپ اول سال 137 صحفه ی 17 کتاب الطهارهة/به طور صریح بیان میکند که قرآن برای ما مسح را ثابت میکند چون به طور یک جمله ی مستقل گفته امْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ و به طور واضح امر شدیم به مسح سر و پاها/و در هر دو صورت فتح و کسر لام در ارجلکم این معنا صحیح است در هردو صورت عطف به رُئوس میشود اگر بر جر بخوانیم عطف بر لفظ میشود و اگر عطف بر محل بگیریم بر فتح میخوانیم و میگوید غیر از این ممکن نیست زیرا جایز نیست بین معطوف و معطوف علیه یک جمله ی مستقل فاصله شود/از ابن عباس روایتی با سند صحیح نقل شده است که قرآن مسح را برای ما واجب کرده است/وهمینطور گروهی از سَلَف طرفدار مسح هستند :أمیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام , عبدالله ابن عباس , حسن بصری , عِکرمه , شعبی و جماعتی... و این قول طبری هست و روایاتی در این باره نقل کرده است/شما به ما میگویید عربی بلد نیستیم/آیا میرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام هم عربی بلد نبودند؟ایشان که خدای فصا حت و کلام هستند از دید علمای شما حتی ایشان نمیتوانند بفهمند ارجلکم عطف به کجا هست و تو میفهمی؟عبدالله ابن عباس طرفدار ما هست میگوید مسح در قرآن آمده است و عده ای دیگر از علمای اهل سنت.اینها همه بلد نبودند؟طبق نظر علمای بزرگ خودتان در قرآن مسح واجب شده نه شستن اما شما قرآن را رها میکنید و طبق نظر خودتان فتوا میدهید/ اما بحث دیگر گفت که بهداشتی تر آن است که پا را بشویید چون پا خیلی عرق میکند پس باید پا را بشوییم/مگر شما فقط پایتان عرق میکند؟جاهای دیگر هم عرق میکند که حتی برای طهارتش شما طرفداراستفاده از کلوخ هستید حتی با وجود آب/مگر فلسفه ی احکام را باید با عقل سنجید؟مگر با وضو گرفتن و صورت شستن همه ی بدن انسان تمیز میشود؟اگر این را میخواهید باید برای هر نماز غسل کنید/میگوید موها بلند بوده نمیشده شست خب الان شما که مو نداری چرا هر دفعه هنگام وضو سرت را نمیشوری؟چون بهداشتی تر این است/احکام و ترتیب آنها با عقل سنجیده نمیشود و نمیتوان این کار را کرد تا فلسفه ی آن را به دست بیاوریم/این خداست که تسخیص میدهد ما چگونه انجام دهیم و با این عقلها و قیاس ها حکم نمیکند
نوع رسانه
2:56
اثبات برتری حضرت خدیجه سلام الله علیها بر همسران پیامبر صلی الله علیه و اله - حجت الاسلام حسینی قزوینی
اثبات برتری حضرت خدیجه سلام الله علیها بر همسران پیامبر صلی الله علیه و اله - حجت الاسلام حسینی قزوینی
1,644 بازدید
2
جزئیات
در برتری و افضلیت حضرت خدیجه سلام الله علیها بر دیگر همسران پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شکی نیست/مناوی در فیض القدیر(شرح جامع الصغیر) جلد چهارم نکته ی قشنگی را بیان میکند در ذیل حدیث شریف سیده ی زنان اهل بهشت که چهار نفر است مریم , فاطمه , خدیجه , آسیه سلام الله علیهم اجمعین که روایت از عایشه است و صحیحه هم هست/در شرح آن میگوید :این روایت دلالت میکند که حضرت خدیجه سلام الله علیها هم بر عایشه و هم دیگر زنان پیامبر خدا علیه السلام افضل است و قابل توجیه هم نیست و نقل میکند بنابر نظر برخی حضرت مریم از پیامبران بوده است و آلوسی میگوید حتی بنابر این قول حضرت زهرا سلام الله علیها از حضرت مریم افضل است چون پاره ی تن نبی مکرم اسلام است / قرطبی هم در تفسیرش جلد پنجم صحفه ی 127 میگوید ظاهر قران و احادیث اقتضا میکند حضرت مریم افضل است از تمام زنها از حضرت حوا تا آخرین زنی که قیامت برپا شود و بعد میگوید بعد از ایشان حضرت زهرا و حضرت خدیجه و آسیه سلام الله علیهم هستند/از هیچکدام از زنان پیغمبر غیر از خدیجه سلام الله علیها نام نمیبرد/ابن حجر عسقلانی در : الاصابة...میگوید : نبی مکرم اسلام تعریف و تعبیری که بر خدیجه کرده است برای هیچ کس بکار نبرده و چنین مدح و ثنا نگفته است
نوع رسانه
6:46
حدیث دزدی در روز روشن
حدیث دزدی در روز روشن
2,844 بازدید
6
جزئیات
(حدیث دزدی و لقب دزدی) خیر شاهی:عُمر جمله ای دارد که با آب طلا به سر در همه جا باید نوشت...آن قومی که ناصح و داعی نیستند هیچ خیر و برکتی در آنها نیست...جامعه ای که کار دعوت و تبلیغ را رها کرده است هیچ خیری در آن نیست... احمد حسینوند:شما خجالت نمیکشید احادیث امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به عمر نسبت میدهید؟کتاب غرر الحکم که مانند نهج البلاغه کلمات امیرالمؤمنین علی علیه السلام را در خود جای داده است حدیث شماره ی 121 را ببینید و دقت کنید لا خیر فی قوم لیسوا بناصحین... این حدیث را می دزدد و به عمر میچسباند...شماها خیلی گشته اید ولی از خلفایتان چیزی که حتی با فاصله بعد از حضرت امیر علیه السلام باشد پیدا نکرده اید ولی دیگر حدیث ندزدید...
نوع رسانه
8:52
آیا علم غیب پیامبر صلی الله علیه و اله با نص قرآن تعارض دارد - حجت ‌الاسلام توحیدی
آیا علم غیب پیامبر صلی الله علیه و اله با نص قرآن تعارض دارد - حجت ‌الاسلام توحیدی
2,634 بازدید
0
جزئیات
هم صحیح است که بگوییم غیر از خدا هیچکس غیب نمیداند هم صحیح است که بگوییم غیر از خدا هم غیب میدانند. همانطور که در خود قرآن گاهی کاری را اثبات میکند گاهی نفی,مثلا قرآن میفرماید:ای پیامبر مسلماً تو هرکسی را که دلت بخواهد نمیتوانی هدایت کنی ولی خداست که هرکس را که بخواهد هدایت میکند در اینجا هدایت کردن را از پیامبر سلب کرده است/اما در آیه ای دیگر میگوید مسلماً تو هدایت میکنی به صرات مستقیم آیا این دو آیه با هم تناقض دارند؟خیر کسی که با قرآن آشنا باشد میفهمد که اینها تناقضی ندارند.زیرا اولا و به ذات بدون خواست خدا پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم هم نمیتواند هدایت کند.با خواست خدا پیامبر علیه السلام برای هدایت آمده است , علم غیب هم همین است.اینها مربوط به این است که انسان اگر در هر موضوعی(هدایت,اظلال,علم غیب و غیره...)اگر تمام آیات آن بحث را با هم ببیند نتیجه ای میگیرد اگر ناقص ببیند مانند وهابیت در این صورت برداشت غلطی میکند یا مغرض است یا از بی سوادی و کم سوادی/در این آیه که اشاره میکنند در سوال .ای پیامبر بگو من برای خودم هم مالک نفع و ضررم نیستم در جای دیگر هم این مطلب بیان میشود.اما در اینجا آیه یک الّا دارد (من نفع و ضرر خودم در اختیارم نیست)إلَّا ما شاءَ اللّه :مگر اینکه خدا بخواهد مالکیت نفع و ضررم را به من میدهد./همانطور که به همه ی ما داده است در آیه ای خداوند میفرمایید به خودتان ضرر نزنید اگر کسی خلافی کرد به خودش ضرر زده است ,در جایی میفرمایید اگر شما در مسیر هدایت ,در جایی دیگر میفرمایید اگر کسی فلان کار را کرد گناه کرد به خودش ظلم کرده است از جمع آیات مشخص میشود خدا به انسان قدرت داده است,قرآن در جایی میفرماید: زنانتان را که طلاق میدهید و مدت عده ی آنان تمام شد یا بخوبی نگه دارید یا به خوبی از آنان جدا شوید و برای ضرر زدن به همسرانتان آنان را نگه ندارید در اینجا برای ضرر نزدن به دیگران اینجور میفرماید در آنجا میگوید پیامبر مالک نفع و ضرر خود نیست معلوم میشود انسان میتواند به خود یا دیگری ضرر برساند چون اگر نمیتوانست نهی کردن قرآن بی مورد بود. و این چند مورد را که عرض کردیم نمی فرمود/در ادامه آیه میفرماید اگر کسی زنی را طلاق دهد و برای آزار او بیاید با او آشتی کند این شخص به خود ظلم کرده و ضرر رسانده است پس انسان میتواند هم به خود ضرر بزند هم به دیگران.پس جمع بین این آیات اینگونه میشود که خدا نخواهد حتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم , مالک نفع و ضرر خود نیست چه رسد به نفع و ضرر دیگران ,اما اگر خدا بخواهد بیشترین نفع را برای مخلوقات پیامبر اسلام علیه السلام داشته است چون با اذن خدا این همه امت را هدایت کرده و مسلمان شده اند/بنابر این علم غیب بدون خواست خدا نه پیغمبر علیه السلام دارد نه هیچ کس از این نظر که بگوییم خدا نخواهد پیامبر و ائمه علم غیب ندارند درست است/اما خدا بخواهد اخبار غیبی را میدهد.حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام که از پیامبر اسلام بالاتر نیست حضرت عیسی میفرمود :من بشما خبر میدهم در خانه هایتان چه میخورید و چه ذخیره کرده اید./ در قرآن بعد از نقل داستان حضرت یوسف علی نبینا و آله و علیه السلام میفرماید:ای پیامبر اینها اخبار غیبی است که ما به تو وحی میکنیم...
نوع رسانه
1:23
به اعتراف اهل تسنن یک سوم مسلمانان در روز احد منافق بودند - حجت الاسلام یزدانی
به اعتراف اهل تسنن یک سوم مسلمانان در روز احد منافق بودند - حجت الاسلام یزدانی
2,613 بازدید
2
جزئیات
البدایة و النهایة ابن کثیر جلد 4 چاپ قطر در سال 1436 صحفه 177 بحث جنگ اُحُد هست که ابن کثیر نقل میکند وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با مسلمانان به جنگ اُحُد رفتند حدود هزار نفر بودند و مشرکین سه هزار نفر بودند وقتی به آن منطقه رسیدند عبدالله بن اُبَی سیصد نفر از اصحاب پیامبر را ترغیب و جدا کرد و با خود به مدینه برگرداند و آنها در جنگ اُحُد نبودند.آیا خدا از آنها هم راضی است؟یعنی در سال دوم یا سوم هجری در بین اصحاب و لشگر پیامبر علیه السلام سیصد نفر منافق وجود داشتند.همه آنها سابقون الأولون هستند آیا خدا از آنها راضی است....؟
نوع رسانه
4:00
داستانی زیبا از علم غیب امام جواد علیه السلام از کتب اهل تسنن - حجت الاسلام ابوالقاسمی
داستانی زیبا از علم غیب امام جواد علیه السلام از کتب اهل تسنن - حجت الاسلام ابوالقاسمی
3,280 بازدید
1
جزئیات
ابن حجر هیثمی که از مخالفین شیعه است.روایتی در الصواعق المحرقه در شرح حال امام جواد علیه السلام آورده است در جلد 2 صحفه 597 این چنین میگوید:مأمون پرندگان شکاری داشت یک روز یکی از اینها را فرستاد به هوا و قتی برگشت در منقار او ماهی بود,وهنوز آن ماهی زنده بود او از این قضیه تعجب کرد,در مسیر برگشت دید چند کودک در معبر در حال گذر هستند وامام جواد علیه السلام در بین آنها بود , همه فرار کردند غیر از ایشان مأمون جلو آمد و پرسید چه چیزی در دستان من است؟حضرت فرمودند خدای متعال در دریای قدرت خود ماهی های کوچکی خلق کرده است که پرندگان شکاری ملوک آنها را شکار میکنند و بعد میخواهند با آن ماهی ها سلاله پیامبر را امتحان کنند و سوال کنند که چیست؟(یعنی حضرت از غیب خبر دادند و همه چیز را میدانستند و گفتند تو میخواهی من را این چنین امتحان کنی...این فضیلت را ابن هجر در کتابی که بر ضدّ شیعیان تألیف کرده نفل کرده است)مأمون به حضرت عرضه داشت واقعاً شما فرزند امام رضا علیه السلام هستید (چون همین کرامات را از امام رضا علیه السلام دیده بود. و بعد مناظره ای ترتیب میدهد بین حضرت جواد علیه السلام و یحی بن اکثم , که بزرگان دور و بر مأمون پول زیادی به یحی بن اکثم وعده کردند که اگر توانستی امام جواد علیه السلام را منکوب کن در مقابل مأمون تا او اینقدر به ایشان بها ندهد.(البته حرکات مأمون عوام فریبی بود)آمدند پیش خلیفه همه بودند یک زیر اندازی برای امام جواد علیه السلام پهن کردند و یحی بن اکثم مسائلی را پرسید و امام جواد علیه السلام که در آن زمان خردسال بودند تمام سوالات را بطور کامل جواب دادند بعد خلیفه گفت همه را درست جواب دادید حالا اگر تمایل دارید شما از یحی سوال بپرسید, حضرت علیه السلام یک سوال پرسیدند فرمودند :نظر تو راجع به مردی که صبح به زنی نگاه کرد حرام بود, موقعی که آفتاب کمی بالا آمد نگاه کرد حلال شد و بعد از مدتی در ظهر نگاه به آن زن حرام شد برای آن مرد, موقع عصر حلال شد و موقع غروب حرام شد, موقع عشا حلال شد ,نیمه شب حرام شد و هنگام سَحَر حلال شد چیست؟یحی گفت من همچنین فرع فقهی را نمیتوانم پیدا کنم/حضرت جواب دادند که این زن کنیزی بوده که نگاه اجنبیه بر او کرده و حرام بوده , کنیز را خرید بر او حلال شد, آزادش کرد بر او حرام شد,با او ازدواج کرد حلال شد,با او موقع غروب ظهار کرد حرام شد,کفارۀ ظهار داد حلال شد,طلاق رجعی داد حرام شد,رجوع کرد حلال شد. مأمون گفت آنچه که مخفی میکردید همۀ شما فهمیدید که یک کودک از پس عالم بزرگ شما چطور برآمد...
نوع رسانه
7:30
اموالی که برای عایشه حلال و برای حضرت زهرا سلام الله علیها حرام بود - حجت الاسلام یزدانی
اموالی که برای عایشه حلال و برای حضرت زهرا سلام الله علیها حرام بود - حجت الاسلام یزدانی
1,688 بازدید
1
جزئیات
شخص سنی:در مورد فدک که میگویید فاطمه زهرا سلام الله علیها رفته اند و ادعای فدک کرده اند/خود ابوبکر چقدر از این باغ استفادۀ شخصی کرده است و در اختیار خانواده اش قرار داده؟آن را برای مسلمانان خرج کرده و وقف و برای مستمندان یا جنگها خرج کرده است/ حجت الإسلام یزدانی:ابوبکر این امو.ال را به عنوان مؤلفة القلوب به دیگران میبخشید که به او جذب شوند شخص سنی شما میگویید به عایشه داده کجاست و اگر داده او یک قبر بیشتر از خودش نداشته پس چه شده؟ حجت الإسلام یزدانی:صحیح مسلم باب مساقاة و المزارعه کتاب 22 حدیث اول/از اموال خیبر به عایشه و حفصه داده شده است/مگر خیبر صدقه نبود چرا به آنها دادند؟ شخص سنی: آنها خرج مسلمانان و بیت المال کرده اند حجت الإسلام یزدانی:اگر به حضرت زهرا سلام الله علیها میدادند خرج فقرا نمیکردند؟خرج خودشان میکردند؟با اینکه هبه و هدیه رسول الله علیه السلام بود از ایشان گرفتند/به حضرت زهرا سلام الله علیها یک دانه جو یا گندم یا خرما ندادن و حقش را گرفتند چرا به عایشه و حفصه داده اند؟ در صحیح بخاری چاپ ریاض صفحۀ 1284 کتاب الفرائض باب سوم میگوید عباس عموی پیامبر و حضرت زهرا آمدند سهمشان را از خیبر طلب کردند این جدا از فدک و جاهای دیگر است و سهم حضرت زهرا سلام الله علیها را از خیبر را نداد و گفت اینها همه صدقه است پس چرا به عایشه و حفصه رسید؟از همان خیبر که صدقه بوده است؟مگر صدقه را میتواند کسی تصرف کند؟ اصلا باشد ما ادعا نمیکنیم فدک نه ارث بود نه برای حضرت زهرا سلام الله علیها اصلا صدقه بود.پس چرا به عایشه و حفصه رسید؟اینکه میگویند برای خودشان استفاده نکرده اند دروغ است مستنداتش هست که از این اموال به دیگران رشوه دادن تا دل مردم را به دست بیاورند/فکر میکنید چرا همه از امیرالمؤمنین علی علیه السلام روی برگرداندند؟طلحه و زیبری که هیچی نداشتند آنقدر گرفتند که نمیتوانستند حساب کنند عبدالرحمن بن عوف به حدی پول گیرش آمد که طلاهایش را با تبر میشکستند
نوع رسانه
5:36
نوشتن وصیت و تعیین وصی توسط پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم - حجت الاسلام ابوالقاسمی
نوشتن وصیت و تعیین وصی توسط پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم - حجت الاسلام ابوالقاسمی
2,334 بازدید
0
جزئیات
شخص اهل سنت سوال میپرسد که آیا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم وصیت نامه داشته اند یا خیر و آیا این وصیت نامه نزد حضرت علی علیه السلام است؟ حجت الإسلام ابوالقاسمی:طبق آیه قرآن خداوند به پیامبر اسلام دستور دادند که همۀ مسلمانان باید وصیت نامه داشته باشند ممکن نیست پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم مردم را به کاری دستور بدهد و خودش آنرا انجام ندهد/اهل سنت روایتی داردند که وصیت نامه پیامبر اکرم قرآن بوده است(وصیت نامه عمومی) وصیت نامه وصیّ میخواهد کسی که مأمور به انجام آن وصیت نامه میشود و وصیّ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حضرت علی علیه السلام بودند این در کُتب شیعه و سنی آمده است در کتاب نخبة الفکر ابن حجر عثقلانی حضرت علی علیه السلام را وصیّ پیغمبر خاتم میداند در کل صحابه وصیّ لقب یک نفر است و آن حضرت علی علیه السلام است/کتاب مجموعة الرسائل الیمنیه در اثبات وصایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم .کتاب را یک سنی نوشته.محمد بن علی بن محمد الشوکانی/دو بحث مطرح میکند یکی اینکه پیامبر علیه السلام وصیت کرده اند و دوم اینکه وصیتشان(وصیتنامه خاص) به حضرت علی علیه السلام بوده است و اینکه پیامبر علیه السلام به چندین نفر از صحابه فرموده اند که حضرت علی علیه السلام وصیّ ایشان است و در همین کتاب از آنها نقل شده است مانند انس بن مالک , سلمان , بریدة و از خود حضرت علی علیه السلام و دیگران...
نوع رسانه
4:32
تقسیم بخش هایی از فدک برای عایشه و حفصه توسط خلیفه دوم - حجت الاسلام ابوالقاسمی
تقسیم بخش هایی از فدک برای عایشه و حفصه توسط خلیفه دوم - حجت الاسلام ابوالقاسمی
1,631 بازدید
1
جزئیات
در کتاب اخبار المدینة النبویة آقای ابن شبه نُمیری بصری در جلد 6 بخش اول دار العلیان تصحیح عبد العزیز بن احمد المشیقح روایتی را نقل میکند راجع به فدک و تقسیمی های زمین خیبر از ابن عُمر روایت میکند وقتی عُمَر مسئول تقسیم خیبر شد (در زمان خلافت خودش)مخیّر کرد همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را گفت اگر میخواهید زمین و مال فدک را به خود شما بدهم و دست شما باشد هر کاری که میخواهید بکنید یا اینکه من برای شما یک سود مشخصی قرار میدهم و زمین دست من باشد و با آن کار میکنیم/در تصمیم گیری اختلاف کردند هرکدام نظری داشتند یک عده گفتند ما زمین و مال را میخواهیم(آن سرمایه و سودی که از زمین به دست می آمد و متغییر بود را به عنوان ارث میخواستند) یک عده هم گفتند ما پول ثابت میخواهیم و اهل کار نیستیم عائشه و حفصه جزء آن کسانی بودند که زمین و مال را اختیار کردند سند روایت متفق علیه است/اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به دخترشان این کار را انجام داده باشند داد وهابیون در می آید که چرا پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فدک را به دخترش(سلام الله علیها) داده است/اما الان که خلیفه دوم این کار را نسبت به عایشه و حفصه انجام داده درست است و مشکلی ندارد؟شما میگویید فدک صدقه بوده نباید به شخص خاصی داده میشده است چطور ممکن است عُمَر فدک را تقسیم میکند بعضی قسمتهارا به عایشه و حفصه میدهد؟اما پیغمبری(صلی الله علیه و آله و سلم) که خدای متعال فدک را مِلکِ طلق او کرده است و روایت دارند در ذیل آیه ( وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ/پیامبر به ذی القربی حقشان را بده 26 اسراء ) الحاکم الحسکانی در شواهد التنزیل جلد 1 در ذیل این آیه میگوید:بعد از نزول این آیه پیغمبر صلوات الله علیه و آله المعصومین حضرت زهرا سلام الله علیها را خواستند و فدک را به ایشان عطا فرمودن(هدیه) در پاورقی میگوید روایت در این مطلب از بیست طریق هست.
نوع رسانه
8:12
پاسخ به شبهات  نماز ابوبکر بر پیکر حضرت فاطمه سلام الله علیها - حجت الاسلام سید محمد یزدانی
پاسخ به شبهات نماز ابوبکر بر پیکر حضرت فاطمه سلام الله علیها - حجت الاسلام سید محمد یزدانی
1,592 بازدید
2
جزئیات
کارشناس سنی(كياني):شیعیان میگویند هدف از کفن و دفن شبانه حضرت زهرا سلام الله علیها عدم حضور ابوبکر بوده است در صورتی یک روایت این چنین نقل نکرده/وبیهقی روایتی آورده مؤید این مطلب که نماز بر بدن مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها را ابوبکر خواند/گرچه روایت صحیح تر آن است که مسلم نیشابوری آورده که شخص علی بن ابی طالب علیهما سلام نماز را خواندند در حضور ابوبکر. آقای یزدانی پاسخ میدهند:بحث دفن شبانه حضرت زهرا سلام الله علیها بحث مهمی است خصوصا اینکه طبق منابع معتبر اهل سنت ایشان وصیت کرده است من را شبانه دفن کنید تا آن دو نفر در هنگام نماز و تشییع و دفن من نباشند/قبلا گفته شد حضرت زهرا سلام الله علیها با آنها قهر کرد و تا آخر عمر شریف و کوتاهشان با آنها آشتی نکردند این دو قضیه خیلی پیام دارد... اما اینها مجبور شدند یک سری روایاتی جعل کنند که دروغ محض است/بخش اول که روایت بیهقی را نقل میکن(اهل بیهق توجه کنید)در سنن الکبری بیهقی با تحقیق محمد عبدالقادر عطا در دار الکتب العلمیه بیروت چاپ شده چاپ سوم سال 2003 جلد چهارم صفحه 46 نقل میکند وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفت امیرالمؤمنین علی علیه السلام او را شبانه دفن کرد و بازوی ابوبکر را گرفت و گفت بیا تو نماز بخوان در اینجا میگویید این روایت با همین سند نقل شده و بیهقی ادامه میدهد که صحیح این است بعد از اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفتند حضرت علی علیه السلام ایشان را دفن کردند و اصلا خبر نکرد کس دیگری را (ابابکر)پس بیهقی هم شما را تکذیب میکند چون میگوید درست است یک روایت شعبی نقل کرده ولی او آن زمان اصلا بدنیا نیامده بود که بخواهد ببیند و نقل کند و خود بیهقی میگویید این روایت دروغ است و جعلی است و روایت صحیح را میگوید/بحث سندی هم بخواهیم بکنیم اینکه در تهذیب الکمال جلد 27 شرح حال مُجالد که یکی از روات آن روایت مجعول است را فقط ببینیند: بخاری از یحی بن سعد نقل کرده که ضعیف است , عبد الرحمن بن مهدی از او روایت نقل نمیکرده است, احمد بن حمبل میگفت اصلا آدم با ارزشی نیست و تضعیفات در مورد او زیاد است. جواب حرف دوم کارشناس سنی(کیانی)یک روایت در مسلم که از نظر شما تمام آن صحیح است نشان دهید که حرف شما را تایید کند این دروغ محض است/روایتی که در مسلم است همان است که بیهقی نقل کرده و صحیح میداند(که حضرت علی علیه السلام بر بدن زهرای اطهرسلام الله علیها نماز خواندند و اصلا به ابوبکر خبر ندادند)روایت مسلم در کتاب او چاپ ریاض وزارت اوقاف عربستان سعودی روایت شماره 1759 دقیقا همان روایتی است که بیهقی نقل کرده و صحیح دانسته که حتی ابوبکر را خبر نکردند/مرد باش و روایتی که گفتی را پیدا کن و الا عذرخواهی کن و چشم در چشم مردم دروغ نگو
جزئیات
58,819 بازدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





مطالب ارسالی به واتس اپ
loading...
منتخب
آخرین
مولودی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 شعبان

هلاكت معتز عباسی در روز دوم شعبان سال 255 هـ .ق معتز بالله یكی دیگر از خلفای بنی...


ادامه ...

3 شعبان

١ ـ ولادت با سعادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه السلام)٢ ـ ورود امام حسین (علیه...


ادامه ...

4 شعبان

ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام روز چهارم شعبان سال 26 هـ .ق علمدار كربلا، ‌سقای نینوا، قمر...


ادامه ...

5 شعبان

ولادت با سعادت حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام روز پنجم شعبان سال 38 هـ...


ادامه ...

11 شعبان

میلاد مسعود حضرت علی اكبر (علیه السلام) روز یازدهم شعبان سال 33 هـ .ق. میلاد مسعود حضرت علی...


ادامه ...

15 شعبان

١ ـ ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)٢ ـ وفات...


ادامه ...

18 شعبان

وفات حسین بن روح نوبختی سومین نایب خاص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در هیجدهم شعبان...


ادامه ...

19 شعبان

وقوع غزوه بنی المصطلق در نوزدهم شعبان سال ششم هـ .ق غزوه بنی المصطلق اتفاق افتاد.بنی مصطلق تیره‌ای...


ادامه ...

25 شعبان

١ ـ مرگ یزید بن عبدالملك بن مروان٢ ـ قتل ابو مسلم خراسانی به دستور منصور دوانقی 1ـ...


ادامه ...

27 شعبان

شهادت سعید بن جبیر كوفی در بیسـت و هفتم شعبان سال 95 هـ .ق سـعید بن جبـیر كوفی،...


ادامه ...
0123456789

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page