- جزئیات
- بر اساس گفته بزرگان اهل سقیفه، در جنگ جمل بیش از بیست هزار نفر از مسلمانان کشته شدهاند. باعث و بانی این کشتار کسی نیست، جز عایشه دختر ابوبکر. او بود که فرماندهی جنگ را به عهده گرفت، مردم را علیه خلیفه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله تحریک و آتش جنگ را شعلهور کرد. اما سؤال این جاست که چرا امیرمؤمنان علیه السلام عایشه را پس از پایان جنگ مجازات و اعدام نکرد؟ شمس الدین سرخسی، فقیه پرآوازه حنفی مسلک (متوفای483هـ) در پاسخ به دو دلیل اشاره کرده است: 1.از دیدگاه شرع، کشتن زن جایز نیست؛ حتی اگر مرتد شده باشد، حتی اگر باغیه باشد 2. عایشه اسیر شده بود و کشتن اسیر طبق آموزههای دینی جایز نیست. در این کلیپ کوتاه مستندات این مسأله را مشاهده میفرمایید. به نظر شما آیا نکشتن عایشه دلیل دیگری داشته است یا سخن سرخسی درست است؟
|
- جزئیات
- طبق ادعای اهل سنت , پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در حجره ی عایشه وفات(شهادت) یافته اند و به وصیت ایشان در همان جا که قبض روح شدند دفن شدند. حجت السلام جباری : این ادعا را شواهد تاریخی تائید نمیکند و عایشه سعی میکرد این فضیلت را برای خود جعل کند و ادعا میکرد که پیامبر اکرم در حالی جان دادند که سرشان بر دستان او بوده است؛ این مطلب این چنین نیست و پیامبر اکرم در حجره ی خودشان بودند که حجره ای بود بین حجره ی حضرت زهرا سلام الله علیها و حجره ی عایشه و مخصوص استراحت ایشان بود. نکته مهم اینکه دفن پیامبر اکرم در بنا صورت گرفته است و پیداست که این کار مشروع بوده است و الا ایشان میگفتند من را در زیر آسمان دفن کنید یا بعد از دفن من سقف را خراب کنید. در باره ی اینکه پیامبر اکرم حجره ی جداگانه داشته اند روایاتی است که از لفظ _ حجرته_ استفاده شده است ؛ مثلا در مسند احمد ج 19 ص 64 : ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ(آله) و سَلَّمَ كَانَ يُصَلِّي ذَاتَ لَيْلَةٍ فِي حُجْرَتِهِ، فَجَاءَ أُنَاسٌ فَصَلَّوْا بِصَلَاتِهِ... میگوید حجره پیامبر نه کسی دیگر ؛ در سنن نسائی ج 3 ص 209 _كُنْتُ أَبِيتُ عِنْدَ حُجْرَةِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ(آله) وسَلَّمَ _ در حدیث آمده است ؛ صحیح ابن حبان ج 2 ص 155 لفظ_ فی منزل رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)_ در رابطه با منزل خانمهای پیامبر این لفظ نمی آید و مثلا میگفتند منزل ام سلمه(ره)... نکته ی دیگر اینکه حجره ی عایشه دارای یک در بوده است اما آنجا که پیامبر اکرم از دنیا رفتند دو در داشته است ؛ در مسند احمد ج 34 ص 365 در باره دفن پیامبر...«فَكَانُوا يَدْخُلُونَ مِنْ هَذَا الْبَابِ فَيُصَلُّونَ عَلَيْهِ، ثُمَّ يَخْرُجُونَ مِنَ الْبَابِ الْآخَرِ»...از یک در داخل میشدند و نماز میخوانددند و از در دیگر میرفتند؛ عایشه بعدا حجره ی خود را ملحق کرد به حجره و محل دفن پیامبر اکرم و در واقع تصرف کرد و اجازه داد پدرش و عمر را در آنجا دفن کنند؛ شواهد دیگر:طبقات الکبری ج 8 ص 131 ؛ مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی به تفصیل به این بحث پرداخته اند و می توتنید به الصحیح من سیرة النبی الأعظم ج 33 مراجعه کنید که شواهد خوبی را ارائه کرده اند. نکته دیگر اینکه در طی قرون و سالیان مسلمانان در بقیع قبه هایی بر قبور مختلف میساختند و کسی ایرادی نمیگرفت چه از صحابه و چه تابعین و غیره؛ و حتی قبور مطهر ائمه بقیع در خانه عقیل بود که یعنی دفن بدن های مطهر در بنا صورت گرفته بود و ابن شبه و ابن زبّانه خبر میدهند در قرن 3 بر قبر فاطمه بنت اسد سلام الله علیها بنا شده بود. این مطلب را که بنا بر قبور مشکل دارد عقیده ابن تیمیه و طرفداران اوست و قبل او کسی به این مطلب اشکال نداشته.
|
|
- جزئیات
- وجود روایاتی در منابع حدیثی [1][2][3]و برخی کتب تاریخی [4]که از جادو شدن پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) در مدینه و جاسازی طلسم در چاه حکایت دارند،.بر اساس این گزارش لبید بن اعصم، از هم پیمانان یهودی بنیزریق و به نقلی خواهران او، با گره زدن چندتار موی پیامبر(صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) و قرار دادن آن در غلاف شکوفه خرما پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) را طلسم کرده و این طلسم را زیر سنگی از چاه ذروان جاسازی کردند. پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) پس از آن که از سوی خداوند از طلسم، و مکان آن، آگاهی یافت جُبیر بن ایاس از بنیزریق و به نقلی قیس بن مُحصن یا علی (علیهالسّلام) را به همراه عمار و زبیر مامور کرد تا طلسم را از چاه بیرون آورند. پس از آن پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) با قرائت آیات سورههای معوذتین، یک به یک، گرههای طلسم را باز کردند. به نقل ابنسعد، در پی این حادثه، حارث بن قیس دهانه چاه را تخریب کرد. [5]برخی مفسران از نزول معوذتین در این حادثه یاد کردهاند. [6][7][8]این در حالی است که برخی، از جمله ابنعباس، این سورهها را از سور مکی قرآن دانستهاند. [9][10][11] در حالی که منابع حدیثی اهلسنت، روایات خود را از ابنعباس و عایشه نقل کردهاند، برخی منابع شیعی، [12][13]با تضعیف راویان احادیثِ سحر، از پذیرش این روایات خودداری کرده و از آنجا که اینگونه طلسم را مخل عقل میدانند، و این حادثه متناقض است با برخی آیات قرآن که منکر مسحور شدن پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم)می باشند، [14]. از میان فِرق اسلامی، معتزله نیز داستان طلسم پیامبر (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) را غیرواقعی دانستهاند. [15] ضمن اینکه اهل سنت بسیاری از احادیث را با غرض های مختلف من جمله بالا بردن مقام بتهای خود وضع کرده اند من جمله حدیثی جعلی از عایشه که واقعا توهین بزرگی به ساحت مقدس و معصوم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است:از عائشه روایت شده است که گفت: رسول خدا را جادو کردند؛ به این حد که وی گمان میکرد به نزد زنان خویش آمده (با آنان نزدیکی کرده) است؛ اما چنین نبود و سفیان گفته است: که این شدیدترین حالت جادو است اگر چنین شده باشد.[16] ---------- 1)مسند الامام احمد بن حنبل، ج۶، ص۶۳. 2)صحیح مسلم، ج۴، ص۱۷۱۹. 3) صحیح البخاری، ج۴، ص۹۰. 4و5)الطبقات، ج۲، ص۱۹۶-۱۹۸. 6)اسباب النزول، ص۵۰۲. 7)تفسیر سمعانی، ج۱، ص۱۱۶. 8)تفسیر الثعلبی، ج۱۰، ص۳۳۸. 9) تفسیر قمی، ج۲، ص۴۴۹. 10)التبیان، ج۱۰، ص۴۳۲. 11)مجمع البیان، ج۱۰، ص۴۹۱. 12)التبیان، ج۱، ص۳۸۲. 13)مجمع البیان، ج۱۰، ص۴۹۲. 14) اسراء/سوره۱۷، آیه۴۷. 15)التفسیر الکبیر، ج۳۲، ص۳۶۸-۳۶۹. 16) صحیح البخاری، ج۷، ص۱۳۷، ح۵۷۶۵، کِتَاب الطِّبِّ، بَاب هل یَسْتَخْرِجُ السِّحْرَ.
|
- جزئیات
- مقالات مرتبط : عایشه و رضاع کبیر (1) عايشه و رضاع كبير (2)
|
- جزئیات
- در ایام عزاداری سید الشهداء علیه السلام وهابی ها بسیار فعال هستند و چه حرفها و زخم زبانها و گاها الفاظ رکیک به کار میبرند. گاهی لازم است برای اینکه جواب خوبی به شبهه داد با آنها همراهی کنیم,بگوییم باشد هرچه شما میگویید درست است تازه در تایید حرف شما ما چند روایت از خودتان میگوییم. در صحیح مسلم صفحه ی 34 کتاب الایمان باب 30 تنها یک روایت دارد از ابو هریره که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند:اثْنَتَانِ فِي النَّاسِ هُمَا بِهِمْ كُفْرٌ: الطَّعْنُ فِي النَّسَبِ وَالنِّيَاحَةُ عَلَى الْمَيِّتِ/دو چیز در بین مردم هست که کفر بشمار می رود و این دو چیز روال دارد,یکی طعن در نسَب و دومی نوحه خوانی بر میت,از نظر پیامبر اسلام نوحه خوانی کفر است. در همین صحیح مسلم در کتاب الجنائز باب شماره ی 10 بَابُ التَّشْدِيدِ فِي النِّيَاحَةِ روایتی نقل میکند از ابومالک اشعری که پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله و سلم میفرمایند چهار چیز از امور جاهلیت هست که امت من آن را ترک نمیکند و میشمارند تا آخری که نیاحة است و پیامبر اکرم فرمودند: النَّائِحَةُ إِذَا لَمْ تَتُبْ قَبْلَ مَوْتِهَا، تُقَامُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَعَلَيْهَا سِرْبَالٌ مِنْ قَطِرَانٍ، وَدِرْعٌ مِنْ جَرَبٍ /زنی که نوحه خوانی بکند و قبل از مرگش توبه نکند او را در حالی به قیامت می آورند که لباسی از قطران(چرک های ذوب شده ی جهنم)به او داده اند. پس طبق روایات شما زنی که نوحه خوانی کند هم کافر هست و هم در قیامت عذاب شدیدی دارد. خب نظرتان چیست در باره ی روایتی که با سند صحیح نقل شده است که وقتی ابوبکر از دنیا رفت عایشه برای او مجلس نوحه تشکیل داد؟ روایتی که ابن حجر عسقلانی در فتح الباری شرح صحیح بخاری جلد 6 صفحه ی 235 نقل میکند از ابن سعد و میگوید با سند صحیح نقل کرده است که وقتی ابوبکر از دنیا رفت (اَقامت عائشة علیه نوح)عایشه برای او مجلس نوحه تشکیل داد. میتوانید بگویید عایشه کافر است؟چون هم برای ابوبکر مجلس نوحه تشکیل داد و هم برای پیامبر مجلس نوحه و سینه زنی,میتوانید بگویید در قیامت با آن لباس از ماده ی ذوب شده ی قطران بر تنش هست محشور میشود؟ شما که نمیتوانید اینجور بگویید چرا در مورد شیعه این حرفها را میزنید وبه خاطر نوحه خوانی مسخره میکنید؟
|
|
- جزئیات
- مجموعه کلیپ های تعظیم حضرت خدیجه سلام الله علیها - مسجد سیدان قم - پاسخی مختصر به شبه ی تعدد زوجات نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم تهیه و تنظیم:مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام «یَا خَدِیجَۀُ اَنتَ خَیرُ اُمَّهَاتِ المُؤمِنینَ وَ اَفضَلَهُنَّ؛ همانا ای خدیجه! تو بهترین مـادران مـؤمنان و با فضیلت ترین آنان هستی.» / (الفصول المهمه، ابن صباغ مالکی، ص 122) قال رسول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَفْضَلُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ: خَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ، وَمَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ امرأة فرعون. ( الاستيعاب في معرفة الأصحاب , ابن عبد البر , ج 4 , ص 1821/ الناشر: دار الجيل، بيروت) میگویند پیامبر اکرم زنان بسیاری داشتند, با بعضی ها که بیوه شده بودند به خاطر تأمین مخارج آنها ازدواج کردند مثلا زنانی در حبشه که شوهرانشان مردند - المیزان، همان، ج 4، ص 309.ابن اسحاق، السیر و المغازی، ص۲۵۹؛ ابن سعد، الطبقات الکبیر، ج۸، ص۷۰؛ ابن حبیب، المحبر، ص۷۶. ازدواج پیامبر اکرم با حفصه به اجبار و بدون تمایل قلبی بود (الاصابة، ج 4، ص 265.) شرح نهج البلاغة ابن ابي الحديد ,ج 14 , ص 23 (حفصه و عایشه، دو تنی بودند که مایه آزار پیامبر اکرم صلواتاللهعلیه شدند و در آیه اول و چهارم سوره تحریم به این موضوع، اشاره شده است. به همین علت، پیامبر اکرم صلواتاللهعلیه و سلّم وی را طلاق داد ، اما بعداً به او رجوع کردند.) مدارک: معمر بن مثنی ابوعبیده، تسمیة أزواج النبیصلیاللّه علیهو سلم و اولاده، ص ۷۷، چاپ کمال یوسف حوت، بیروت ۱۴۱۰/۱۹۹۰ ./ ابن حنبل، مسند الامام احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۷۸، بیروت : دارصادر. سلیمان بن احمد طبرانی، المعجم الکبیر، ج ۲۳، ص ۱۸۷ـ۱۸۸، چاپ حمدی عبدالمجید سلفی، چاپ افست بیروت ۱۴۰۴ــ۱۴۰. / ابن سعد، الطبقات الکبری، ج ۸، ص ۸۴، بیروت ۱۴۰۵/۱۹۸۵. / ابن حنبل، مسند الامام احمدبن حنبل، ج ۳، ص ۴۷۸، بیروت : دارصادر. شواهد تاریخی نشان میدهند که عائشه قبل از ازدواج با پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شوهر کرده بود و نام همسرش جبير بن مطعم بود. اما ابوبکر او را باز پس گرفته و پس از گرفتن طلاق، او را به عقد پيامبر اکرم در آورده است. (الطبقات الكبرى ج۸ ص۴۷ / الصحیح من سیرة النبی الأعظم ج 13) ماریه دختر شمعون (متوفای ۱۶ق)، معروف به ماریه قبطیه، از همسران پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلّم) و مادر ابراهیم، که حاکم مصر یا حبشه به آن حضرت هدیه فرستاده بود.(ميزان الحكمه ,الري شهري، الشيخ محمد جلد : 12 صفحه : 538/ زندگاني چهارده معصوم (ترجمه إعلام الورى بأعلام الهدى شيخ طبرسي) نویسنده : عطاردي، عزيزالله ج 1 ص 212 / طبقات الکبری، ص۱۰۷، بیروت، دار الکتب العلمیه، چاپ اول، ۱۹۹۰/ ابراهیم پسر رسول خدا در کودکی فوت شدند (بلاذری، انساب الاشراف، ص۴۵۰، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، ۱۹۹۶/ یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۸۷، بیروت، دارصادر، چاپ دوم، ۱۹۸۸.
|
- جزئیات
- به مناسبت 10 ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر صلی الله علیه و آله با حضرت خدیجه سلام الله علیها با اختلاف اقوال در بعضی کتب در چاپهای قدیم و جدید منابع:السيرة الحلبيه / أسد الغابة في معرفة الصحابة / البداية والنهاية / الكافي /رسالة في المهر / عوالي اللئالي /حیاة القلوب /بحار الأنوار تصویر منبع جهت بیان نوع خواستگاری آن بانوی جلیله می باشد و در بیان سن آن حضرت در موقع خواستگاری و ازدواج قبلی ایشان نیست ؛ بلکه با تحقیقات ثابت شده است که در سن 28 سالگی با پیامبر اکرم ازدواج کردند و دوشیزه بودند که در کلیپهای دیگر به آن اشاره میشود.
|
- جزئیات
- کارشناس وهابی میگوید کسی که میخواهد قسم بخورد یا به خدا قسم بخورد یا ساکت بنشیند , روایت دیگر میخواند که من حلف بغیر الله فقد کفر او اشرک ؛ کسی که به غیر خدا قسم بخورد کافر و مشرک شده است ؛ پس بنابر این قسم به بنده یاد کردن شرک است ؛ مانند قسم به معصومین.این چنین افراد که بغیر خدا قسم میخورند جهنمی بودنشان قطعی است. استاد یزدانی : چند نفر از اشخاصی که به غیر خدا قسم خورده و جهنمی بودنشان قطعی است را بیان می کنیم ؛ صحیح بخاری چاپ دار ابن کثیر چاپ پنجم ج 4 , ص 1731 , حدیث 4419 در این روایت عایشه به جان خودش قسم خورده است(لَعَمری). صحیح مسلم ج 2 , ص 916 , مانند همین حدیث آمده است. در کتاب المحکم و المحیط الأعظم , چاپ دارالکتب العلمیه بیروت ص 148 , معانی عمر را میگوید و در ادامه میگوید عرب وقتی میخواهد قسم بخورد میگوید -لعمری- قسم به جانم ؛ در تاج العروس نیز همین مطلب آمده است و به یک آیه ی قرآن استدلال میکند که خداوند متعال به جان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قسم یاد کرده است - لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ ؛ 72 حجر -؛ در ادامه از ابن عباس نقل میکند که خداوند به حیات هیچکس قسم یاد نکرده مگر نبی مکرم اسلام. روح المعانی چاپ دارالکتب علمیه بیروت , ص 315 , ج 7 , میگوید -لعمرک - بنابر نقل جمهور مفسرین این است که خداوند بجان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم قسم خورده است ؛ آیا خدا هم مشرک است؟ و در ادامه روایت ابن عباس را نقل میکند و ادامه میدهد که ما ندیده ایم خداوند بجان کسی قسم بخورد الا پیامبر اسلام. در مستدرک علی الصحیحین ج 3 , ص 99 , حدیث 4519 که دقیقا در این حدیث عمر به جان خودش قسم میخورد. برای دیدن تصویر در اندازه اصلی روی آن راست کلیک کرده و پنجره جدید باز کنید
|
- جزئیات
- کارشناس بی عقل:آیه ی مباهله در باره ی اهل بیت گفته نشده , مباهله بعد از مناظره است و آیه ی مباهله را می خواند. میگوید برای عرب عیب بود که زنان خود را ببرند بیرون و یک نوع تهمت بی غیرتی به اینها زده میشد ؛ و لذا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم حضرت علی و فرزندان ایشان و فرزند خودش(سلام الله علیهم اجمعین) را به مباهله بردند و زنان خود را نبردند. استاد بهرامی زاد: میخواهد فضیلت مباهله را رد کند ولو بلغ ما بلغ... روایات متعدد و متواتر داریم در مورد آیه ی مباهله وقتی که نازل شد و پیامبر خدا دستور گرفتند که اهل بیت خود را ببرند و مصداق اهل بیت علیهم السلام هم بارها ذکر شده است که همان جریان حدیث کسا و آیه ی تطهیر است و خود پیامبر وقتی آن کسا را انداختند دعا فرمودند و فرمودند: - اللّهُمَّ هؤُلاءِ أهلُ بَیتی وخاصَّتی - اینها اهل بیت من هستند و پاک هستند , اینها شایستگی حضور در مباهله را دارند. این روایات را دیده اند و انکار میکنند. می گوید حضور زنان در مباهله نشانه ی بی غیرتی است در عرب ؛ آن دروغهایی که شما در کتابهایتان دارید که عایشه رضاع کبیره داده است بی غیرتی نیست؟ وقتی عایشه شهر به شهر رفت و نیرو جمع کرد برای جنگ جمل بی غیرتی نبود؟ مگر حدیث اِفک در صحیح بخاری نیامده؟مگر پیامبر عایشه را نبرده بود و گردنبند او گم نشد و باعث درگیری شد که البته از نظر ما دروغ است ولی شما که قبول دارید, این بی غیرتی نبوده؟ گاهی حرفهایی در کتابهایشان دارد که اسباب تمسخر دین و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است , میخواهند برای خلیفه ی دوم فضیلت درست کنند میگویند عمر آمده به پیامبر خدا گفته است به زنانت بگو حجاب داشته باشند ؛ یعنی نعوذبالله خود پیامبر غیرت نداشته اند که عمر باید به ایشان بگوید؟ بعد همین خلیفه ی دوم شب یکی از زنان پیامبر به نام سوده را تعقیب میکند و میگوید تورا شناختم قدت اینقدر است و غیره, این بی غیرتی است. در آیه ی مباهله خداوند متعال خودش دستور داده است تعالوا...ای پیامبر بیاور زنانت را یعنی خداوند دستور بی غیرتی به پیامبرش داده است؟ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم چرا حضرت زهرا سلام الله علیها را بردند؟مگر بین غیرت برای زن با دختر فرق است؟ اتفاقا خداوند متعال و رسول گرامیش , اوج غیرت را با حضور زنانی که لیاقت دارند در مباهله شرکت کنند نشان داده اند , نه با حضور همه ی زنان. کتاب معرفة علوم الحدیث, حاکم نیشابوری , ص 50 , اوج غیرت پیامبر اکرم را ببینیم, که نقل میکند متواتر است که روز مباهله رسول خدا دست حضرت علی و حسنین علیهم السلام را گرفتند و حضرت زهرا سلام الله علیها پشست سر این بزرگواران وارد شدند. خب چرا پیامبر اکرم عایشه را نیاوردند و پدر و چندتن از برادرانش را دورش میگذاشتند چه اشکالی پیش می آمد؟چون میخواهند فضیلت اهل بیت علیهم السلام خصوصا حضرت علی علیه السلام را منکر شوند و رد کنند مجبورند اینجور حرف بزنند. (برای دیدن تصویر در اندازه ی اصلی روی آن راست کلیک کنید و پنجره ی جدید باز کنید)
|
- جزئیات
- کارشناس وهابی:عایشه با حضرت علی علیه السلام نجنگید ,عایشه لشگری را همراهی کرد که خون خواه عثمان بودند و آن لشگر هم به دنبال جنگ با علی بن ابیطالب علیهما السلام نبودند , بلکه به دنبال قصاص قاتلان عثمان بن عفان بودند که تعداد زیادی از اینها خودشان را در لشگریان حضرت علی علیه السلام جا داده بودند, وقتی به کوفه رسیدند هم مذاکره کردند قرار شد جنگی صورت نگیرد و مشکلی پیش نیاید , اما منافقینی که درون صفوف لشگر وجود داشتند و ان فتنه گرانی که عثمان را به قتل رسانده بودند شب هنگام جنگ را از دو طرف دامن زدند؛ در نتیجه ما نمیتوانیم بگوییم در جنگ جمل عایشه و طلحه و زبیر به دنبال جنگیدن با علی بن ابیطالب علیهما السلام بودند یا حضرت علی علیه السلام به دنبال جنگ با آنها بود بلکه یک جنگ ناخواسته اتفاق افتاد؛ مجری کارشناس: این هزاران نفر صحابه و تابعین که کشته شدند اسمش جنگ نبوده؟همدیگر را در آغوش گرفته بودند و روبوسی میکردند و بعد خونی روی زمین می افتادند؟بعد شمارش کردند دیدند حدود 20 هزار نفر تیکه تیکه شده اند. حجت الاسلام بهرامی : روش اینها این است که جای جلاد را با مظلوم و شهید عوض میکنند ؛ مسلم ترین حقایق تاریخ اسلام را انکار میکنند ؛ تاریخ طبری از معتبر ترین کتابهای تاریخی اهل سنت است و طبری را وهابیت و خصوصا ابن تیمیه , امام در تاریخ میداند؛ روایت نقل میکند از زهری که از خودشان است :کار به آنجا رسید عثمان کشته شد و هشت روز بعدش حضرت علی علیه السلام به عنوان خلیفه انتخاب شد و چهار ماه بعدش طلحه و زبیر به مکه رفتند و عبدالله بن عامر که از سران بنی امیّه و استانداران عثمان بود دنیا را پر کرده بود از مظلومیت عثمان- و قدم يعلى بن اميه معه بمال كثير، و زياده على أربعمائة بعير، فاجتمعوا في بيت عائشة - مالهای زیادی جمع شده بود که این مالها 400 شتر بود (که مشخص نیست پول بوده یا کالا مانند پارچه های گران قیمت ) فأرادوا الرأي - میخواهند از هم مشورت بگیرند؛ فقالوا: نسير الى على فنقاتله - گفتند میرویم و رو در روی حضرت علی علیه السلام (که خلیفه ی مشروع و انتخاب شده ی مردم بود) جنگ میکنیم عده ای گفتند ما توان مقابله با حضرت علی علیه السلام در مدینه را نداریم و برویم به بصره و کوفه که طرفداران طلحه و زبیر در آنجا زیاد هستند. مجری کارشناس: یکی از دلایلی که آنها برایبه نیت جنگ رفتند همین بود که رفتند به طرف بصره که در آنجا تابعینی داشتند برای جذب نیرو و لشگر کشی؛ در خانه ی عایشه به این نتیجه رسیدند که - فاجتمع رأيهم على ان يسيروا الى البصره و الى الكوفه فأعطاهم عبد الله بن عامر مالا كثيرا و إبلا -بروند به سمت بصره و کوفه , و عبدالله بن عامر هم مال زیادی به آنها داد ,در واقع بیت المال مسلمین بود که عثمان چپاول کرده بود ؛ فخرجوا في سبعمائة رجل من اهل المدينة و مكة، و لحقهم الناس حتى كانوا ثلاثة آلاف رجل - شروع حرکت آنها 700 نفر بود ولی در راه به آنها اضافه شدند و نیرو گرفتند و رفتند برای جنگ و دروغ میگویند که جنگ نبوده.
|
- جزئیات
- اینکه میگویند اصلا میان همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و اصحاب پیامبر اکرم مسئله و اختلافی نبوده است.. من یک سوال میپرسم,بروید الاستیعاب ابن عبدالبر مالکی ,متوفی قرن پنجم را ببینید تا بدانید آیا مسائلی بوده است یا نبوده... ابن عبد البر نقل میکند:فاطمه ی زهرا سلام الله علیها قبل از شهادتشان رو کردند به اسماء بنت عمیس (رضوان الله علیها که در غسل فاطمه شرکت کرده است)و گفتند هنگامی که من از دنیا رفتم تو و علی علیه السلام در غسل من شرکت میکنید و احدی را هم خبر نمیکنید. -اگر این روایت را کلینی علیه الرحمة نقل میکرد این وهابی ها چه سرو صداهایی راه می انداختند,اما الان چرا این روایت را برای مردم نقل نمیکنید؟تا معلوم شود آن حرفهایی که میزند دروغ است-. ابن عبد البر نقل میکند:وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از دنیا رفتند عایشه آمد در زد ,اسماء به او گفت امکان ندارد اجازه بدهم در غسل فاطمه سلام الله علیها شرکت کنی. عایشه رفت پیش پدرش و شکایت کرد و گفت:ان هذه الخثعمیة... اشاره به اسما بنت عمیس خثعمی که اجازه نمیدهد من وارد شوم و در غسل و مراسم شرکت کنم. ابوبکر اسماء را احضار کرد ,گفت چرا اجازه نمی دهی همسر پیامبر اکرم در مراسم شرکت کند؟ اسماء گفت - فاطمة هی التی امرتنی - فاطمه سلام الله علیها به من امر کرد که در مراسم غسل فقط من باشم و علی علیه السلام. این متون کی قرار است برای مردم روشن شود؟اگر قرار باشد در ایام فاطمیه این متون محترمانه برای اهل سنت بیان نشود آن وقت فردا از این ترس داریم که وهابیون تکفیری که الان مشغول هستند ,نسلی را تربیت کنند که اینها تمام این قضایا را منکر شوند. جدیدا کلیپ میسازند هر قضیه ای که ریشه در صحیح بخاری دارد میگویند دروغ است,هر قضیه ای که ریشه در صحیح مسلم دارد میگویند دروغ است , هر قضیه ای که ریشه در عمده ترین منابع خودشان دارد میگویند دروغ است(و خیلی ها را حذف میکنند) قبلا عرض کردم این شبه صلح و مصالحه بین امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و اصحاب سقیفه را شعبی نقل کرده است و او کسی نیست که یتواند از ابوبکر نقل کند چون فاصله ی زمانی میان شعبی و ابوبکر بسیار زیاد است و نقل او مرسل هست نه مسند پس اصل قضیه زیر سوال میرود و ردّ میشود.
|
- جزئیات
- در کتاب صحیح مسلم چاپ دار الفکر در صفحه ی 1207 باب فضائل اهل البیت,از زبان عایشه روایت را آورده است که نقل میکند: خرج النبي صلّى اللّه عليه و آله غداة و عليه مرط مرحّل من شعر أسود، فجاء الحسن بن علي فأدخله، ثمّ جاء الحسين فدخل معه، ثم، جاءت فاطمة فأدخلها، ثمّ جاء عليّ فأدخله، ثمّ قال: إِنَّمٰا يُرِيدُ اَللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ اَلرِّجْسَ أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روزی بیرون آمدند و یک عبایی(لباسی یمنی در بعضی روایات,یا عبایی سیاه) بر سر ایشان بود ,حسن بن علی علیهما السلام آمد و پیامبر اکرم ایشان را داخل آن عبا یا ردا کردند,سپس حسین بن علی علیهما السلام آمد و ایشان را هم داخل کردند سپس فاطمه ی زهرا سلام الله علیها آمد و ایشان را هم وارد آن عبا یا ردا کردند سپس علی بن ابی طالب علیهما السلام امد و ایشان را هم داخل کردند سپس آیه تطهیر را در همانجا قرائت کردند: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا (33 احزاب) این آیه را نه نسبت به عایشه خواندند نه نسبت به زنان دیگر و نه گفتند که عایشه تو هم بیا,هیچ جا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نفرمودند که آیه ی تطهیر نسبت به زنان من است, هر جا هست برای اهل بیت علیهم السلام است.
|
- جزئیات
- جسارت و توهین نمیکنم , حدیثی که 6 نفر از بزرگان و فقهای اهل سنت نقل کرده اند را نقل میکنم (احمد بن حمبل/مالک بن انس/ابن ماجه در صحیحش/بیهقی/بخاری /امام شافعی در صحیحش)عایشه حدیث میکند که یک خانمی به نام سهله دختر سهیل بن عمروا آمد خدمت خاتم الأنبیا صلی الله علیه و آله و سلم/عایشه هم کنار ایشان بود آن خانم گفت حذیفه شوهر من یک غلامی دارد 40 ساله هست که یک مرتبه بدون خبر می آید داخل خانه و من لباسم لباس معمولی خانواده است /اگر چه ما به رسم جاهلیت میگوییم به او پسرم اما فرزند ما که نیست و نامحرم است/پیغمبر خدا به آن خانم گفت تو بچه شیر میدهی؟گفت بله/نعوذ بالله پیغمبر خدا صلوات الله علیه گفت برو 5 بار به این مردِ 40 ساله شیر بده به تو محرم میشود/ این را هم سنی هم شیعه قبول دارد که نامحرم است/جالب است میگوید نباید در ظرف بدوشد و بدهد آن مرد بخورد, باید از سینه ی آن زن شیر بخورد تا مادر او بشود/سوال است چگونه یک مرد نامحرم یاید 5 بار کار حرام انجام دهد و از سینه ی زن نامحرم شیر بخورد تا محرم شود؟این کجای اسلام است؟ ودر ادامه میگوید عایشه همیشه این کار را میکرد که به خواهر و دختران خواهرش امر میکرد که مثلا به فلان مرد شیر بدهید تا بمن محرم شود و بیاید پیش من/در مسیری که از بصره می آمد برای جنگ جمل هم همین کار را میکرد میگفت مردها میخواهند ملاقات کنند بروند از خواهرم اسماء زن زبیر شیر بخوردن و بیایند پیش من/ واقعا خجالت دارد کسی در کتابش نقل کند که همسر او از پیغمبر چنین شنیده است(آن اسوه ی اخلاق وحیا و اشرف مخلوقات اینگونه حکم میدهد؟) السبعة من السلف صفحه ی 167 این مطالب را مفصل نقل کرده است/ والله العظیم من اگر سنی بودم از این دین فرار میکردم و اینکه ای اهل عالم کمنیست و لاییک و هر دینی که دارید ببینید چه کسانی دشمنان شیعه هستند و مارا تکفیر میکنند و میکشند اینها دین و عقل ندارند
|
|
- جزئیات
- در کتاب اخبار المدینة النبویة آقای ابن شبه نُمیری بصری در جلد 6 بخش اول دار العلیان تصحیح عبد العزیز بن احمد المشیقح روایتی را نقل میکند راجع به فدک و تقسیمی های زمین خیبر از ابن عُمر روایت میکند وقتی عُمَر مسئول تقسیم خیبر شد (در زمان خلافت خودش)مخیّر کرد همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را گفت اگر میخواهید زمین و مال فدک را به خود شما بدهم و دست شما باشد هر کاری که میخواهید بکنید یا اینکه من برای شما یک سود مشخصی قرار میدهم و زمین دست من باشد و با آن کار میکنیم/در تصمیم گیری اختلاف کردند هرکدام نظری داشتند یک عده گفتند ما زمین و مال را میخواهیم(آن سرمایه و سودی که از زمین به دست می آمد و متغییر بود را به عنوان ارث میخواستند) یک عده هم گفتند ما پول ثابت میخواهیم و اهل کار نیستیم عائشه و حفصه جزء آن کسانی بودند که زمین و مال را اختیار کردند سند روایت متفق علیه است/اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نسبت به دخترشان این کار را انجام داده باشند داد وهابیون در می آید که چرا پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فدک را به دخترش(سلام الله علیها) داده است/اما الان که خلیفه دوم این کار را نسبت به عایشه و حفصه انجام داده درست است و مشکلی ندارد؟شما میگویید فدک صدقه بوده نباید به شخص خاصی داده میشده است چطور ممکن است عُمَر فدک را تقسیم میکند بعضی قسمتهارا به عایشه و حفصه میدهد؟اما پیغمبری(صلی الله علیه و آله و سلم) که خدای متعال فدک را مِلکِ طلق او کرده است و روایت دارند در ذیل آیه ( وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ/پیامبر به ذی القربی حقشان را بده 26 اسراء ) الحاکم الحسکانی در شواهد التنزیل جلد 1 در ذیل این آیه میگوید:بعد از نزول این آیه پیغمبر صلوات الله علیه و آله المعصومین حضرت زهرا سلام الله علیها را خواستند و فدک را به ایشان عطا فرمودن(هدیه) در پاورقی میگوید روایت در این مطلب از بیست طریق هست.
|
- جزئیات
- عایشه سوار یک شتر سرخ مو گران قیمت شده بود/و یک هودج آهنین درست کرده بودند در روی آن/و این هودج را هنگام حرکت برای او ساخته بودند/این پاسخ آنان است که میگویند عایشه برای اصلاح امت حرکت کرده بود نه برای جنگ.چطور برای اصلاح بوده که اینقدر تدارک دیده شده بود؟/چنانچه شواهد و قرائنی است که در خود مکه طلحه و زبیر به او میگویند برویم برای جنگ با علی/یا اینکه گفته شده خونخواه عثمان بودند یک شعار کاذبی بود که میدادند/و در طول مسیر عده ای فریب او را خوردند چون اورا ام المؤمنین میدانستند/پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم حجت را تمام کرده بودند-در زمان حیاتشان روزی به زنها گفتند در منطقعه حُوأَب سگان بر یکی از شما پارس میکنند مواظب باش ای عایشه تو آن شخص نباشی/ وقتی به حوأب رسید صدای پارس سگان را شنید و فهمید آنجاست یاد حرف پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم افتاد گفت من را برگردانید/و عبدالله زبیر 50 نفر شاهد دروغین آورد که شهادت بدهند اینجا حوأب نیست و او را متقاعد کرد مسیر را ادامه دهد/تا رسیدند به بصره و بعداز آن شکست نیروهای جمل/مردم برای حفظ شتر جانشان را میدادند امیرالمؤمنین علی علیه السلام دستور دادند شتر را پی کردند و شتر و هودج افتاد عایشه مانند یک میّت شده بود و اسیر شد بردنش به یکی از خانه های بصره/ و حضرت امیر علیه السلام کلماتی دارند در مذمت عایشه به اینکه مگر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شما را نهی نکردند که در خانه هایتان بمانید و از خانه خارج نشوید و حرکتی را اره نیاندازید؟و بعد محد بن ابی بکر برادش میرود عایشه را مذمت میکند/جنگ جمل اولین تجربۀ درگیری دو گروه مسلمان با یک دیگر است/فقهش باید بیان بشود در اسیر گرفتن و غنائم/حضرت علی علیه السلام میخواست اینها را توجیه کند فرمودن عایشه را چه کسی میخواهد تصاحب کند؟اینها جا خوردند که همسر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را چگونه میتوان تقسیم کرد و جزء غنائم دانست/و حضرت فرمودند این جنگ اسیر ندارد چون همه مسلمانند و غنائم هم فقط سلاح و امثال اینها که در میدان جنگ است میتوانید بر دارید/و حضرت علی علیه السلام طبق سیره پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم فرمودند که فراریان را دنبال نکنید,مجروحان را نکشید,به زنان و کودکان تعرض نکنید,وارد خانه ها نشوید/ عایشه با وجود ارتکاب این خطا و کشته شدن هزاران نفر همچنان حاضر به کُرنش در برابر امیرالمؤمنین علیه السلام نیست/کینۀ عجیبی داشت/حضرت شخصی را فرستادند که آماده شو برای حرکت به سمت مدینه,او قبول نمیکرد در برخی از نقلهای ما هست که امیرالمؤمنین علیه السلام تهدیدش کرد(این بحث ام المؤمنین که در قرآن به عنوان یکی از افتخارات همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آمده است که بعد از شهادت پمیابر کسی با زنان ایشان حق ازدواج ندارد و ایشان مانند مادران امت هستند که خود این فلسفه ای دارد/پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اختیار این امر را به امیرالمؤمنین علیه اسلام داده بودند و عایشه نیز میدانست)حضرت امیر علیه السلام او را تهدید به طلاق کردند و او گفت آماده هستم بروم کسی از او پرسید چرا گفت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم امر زنانش را بعد از خود به علی علیه السلام سپرده است/(بر اساس نقل شیخ حرّ عاملی در کتاب اثبات الهداة از اثباة الوصییّة مسعودی نقل میکند بعداز آنکاری که عایشه با جنازه امام حسن مجتبی علیه السلام انجام داد امام حسین علیه السلام او را از زوجه پیامبر بودن طلاق دادند و صفت امّ المؤمنین از او گرفته شد)حضرت امیر علیه السلام او را در حلقه زنانی که لباس مرد پوشیده بودند به مدینه بردند...
|
- جزئیات
- کتاب مائة منقبة- بن شاذان قمی از قول عایشه نقل میکند: عَلِی بن ابی طالب خَیرُ الْبَشَرِ، وَ مَنْ أَبی فَقَدْ کفَر عایشه میگوید خودم از پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم شنیدم علی بن ابیطالب علیه السلام بهترین مردم است هرکسی این را قبول نداشته باشد و با آن دشمنی کند کافر شده است-به او گفتند تو که این مطلب را میدانستی چرا با او جنگیدی؟میگوید بخدا قسم من خودم نمیخواستم بجنگم و مرا طلحه و زبیر به این کار مجبور کردند-چرا همسران دیگر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گول طلحه و زبیر را نخوردند؟و مطلب دیگر اینکه وقتی همسران دیگر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تذکر دادند و امّ سلمه نامه نوشت گفت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و قرآن امر کرده اند که (و قرن فی بیوتکن)بنشینید در خانه هایتان و این شخص امیر المؤمنین علیه السلام است حق نداری با ایشان جنگ کنی چرا به هیچ یک از این تذکر ها عایشه گوش نداد؟و مطلب دیگر اینکه چرا وقتی خبر شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام آمد اسم غلام خود را عبدالرحمن گذاشت؟
|
|