تناقض گویی علمای مخالفین درباره رضاع کبیر(همراه باعکس منابع)

1,593

سکانس اول در باره ی رضاع کبیر ابتدا هیچ یک از علمای اهل سنت آن را قبول نداشته اند.
سکانس دوم:میگویند رضاع کبیر شرایطی دارد و باید دوشیده شود و شیر در ظرف ریخته شود و آنگاه ان شخص بزرگسال بخورد و طبق شرایط آن مرد به زن صاحب شیر و  بستگانش محرم میشود.
سکانس سوم:امام حوینی میگوید فتوای عایشه صحت دارد و باید شخص مستقیمآ از سینه ی زن(پستان)شیر بخورد و الا رضاع درست نیست.
مفتی وهابی:حدیث را نسبت میدهد به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و نعوذ بالله میگوید که پیامبر اکرم به عایشه گفتند به مردی که ریش در آورده شیر بدهد و برای همین آن زن اکراه داشته ولی با این وجود پنج بار به او شیر داده و شرایط رضاع را جوری صحیح میداند که حتما دهان به سینه چسبیده شود و از آن شیر بخورد.
در ادامه میگوید عایشه وقتی میخواست مردی بر او وارد شود و با او سخن بگوید ابتدا امر میکرد دختران خواهر و برادرانش به او شیر دهند و بعد از تحقق رضاع عایشه عمه یا خاله ی رضاعی آنها میشد و با آنها صحبت میکرد.
اما دیگر همسران پیامبر این رضاع و فتوا را قبول نداشتند و میگفتند جز کسی که در شیرخوارگی شیر خورده باشد کسی بر ما وارد نشود و اعتقاد داشتند این نوع رضاع کبیر مخصوص سالم مولی حذیفه بوده است.
سوال میکند که ما میتوانیم به فتوای عایشه عمل کنیم؟در حالی که تمام زوجات پیامبر مخالف آن فتوا هستند و اکثر علما گفته اند آن فتوا مربوط به سالم مولی حذیفه است میگوید عایشه فقیه ترین همسر پیامبر بود و چهل سال فتوا میداد و همه از صحابه از جمله پدرش به فتوای او مراجعه میکردند.
این فتوا را عایشه و عطاء بن ابی رباح و لیث بن سعد و ابن تیمیه و ابن قیّم گفته اند.
سکانس چهارم:عبدالله حیدری:طبق این حدیث عایشه میگوید -كان فِيمَا أُنْزِلَ من الْقُرْآنِ عَشْرُ رَضَعَاتٍ مَعْلُومَاتٍ يُحَرِّمْنَ ثُمَّ نُسِخْنَ بِخَمْسٍ مَعْلُومَاتٍ فَتُوُفِّيَ رسول اللَّهِ صلي الله عليه وسلم وَهُنَّ فِيمَا يُقْرَأُ من الْقُرْآنِ-میگوید ده مرتبه شیر خوردن به صورت مکیدن کامل که انجام شود رضاع اتفاق می افتد.
سکانس پنجم:عایشه , ابن تیمیه , شوکانی نظرشون اینه که اگر خانواده ای احتیاج داشت برای محرم شدن در این صورت شیر دادن به شخص بزرگ سال اشکال ندارد,هرگاه کسی میخواست بر عایشه وارد شود او را پیش یکی از خواهرانش میفرستاد تا به او شیر دهند تا با عایشه محرم شود.
سکانس ششم:دکتر عبدالمُهدی عبدالقادر بر زنان تُجار(کارمند و کارگر) واجب است به همکارانشان شیر دهند تا با آنها محرم شوند.خلاصه زنی که با نامحرم در ارتباط است و هر روز با آنها رفت و آمد میکند واجب است به آنها شیر بدهد تا با آنها محرم شود.
سکانس هفتم:ناصرالدین البانی:شیر خوردن از سینه ی زن نامحرم برای رضاع شهوت انگیز نیست چون سرسینه سیاه است ,شهوت و فتنه زمانی است که تمام سینه آشکار شود,زن میتواند تنها سرسینه ی خود را در بیاورد و بعد از رضاع هم که ان مرد فرزند این زن میشود و هیچ فتنه ای نیست.
سکانس هشتم:علمای وهابی میگویند عایشه خودش به مردها شیر میداده.در کتاب فتح المنعم فی شرح صحیح المسلم می آورد که عایشه اعتقاد داشته شیر خوردن مرد از زن موجب محرمیت میشود و خودش به یک نوجوان شیر داده است,در کتاب تفسیر التحریر و التنویر  نقل میکند عایشه هرگاه میخواست مردی بر او وارد شود به او شیر میداد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام

loading...
اخبار مؤسسه
فروشگاه
درباره مؤسسه
کلام جاودان - اهل بیت علیهم السلام
آرشیو صوت - ادعیه و زیارات عقائد - تشیع

@sibtayn_fa





مطالب ارسالی به واتس اپ
loading...
آخرین
مولودی
سخنرانی
تصویر

روزشمارتاریخ اسلام

1 ذی قعده

١ـ ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)٢ـ مرگ اشعث بن قیس٣ـ وقوع جنگ بدر صغری ١ـ...


ادامه ...

11 ذی قعده

میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) روز یازدهم ذیقعده سال ١٤٨...


ادامه ...

15 ذی قعده

كشتار وسیع بازماندگان بنی امیه توسط بنی عباس در پانزدهم ذیقعده سال ١٣٢ هـ.ق ، بعد از قیام...


ادامه ...

17 ذی قعده

تبعید حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) از مدینه به عراق در هفدهم ذیقعده سال ١٧٩ هـ .ق....


ادامه ...

23 ذی قعده

وقوع غزوه بنی قریظه در بیست و سوم ذیقعده سال پنجم هـ .ق. غزوه بنی قریظه به فرماندهی...


ادامه ...

25 ذی قعده

١ـ روز دَحوالارض٢ـ حركت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) از مدینه به قصد حجه...


ادامه ...

30 ذی قعده

شهادت امام جواد (علیه السلام) در روز سی ام ذی‌قعده سال ٢٢٠ هـ .ق. شهادت نهمین پیشوای شیعیان...


ادامه ...
0123456

انتشارات مؤسسه جهانی سبطين عليهما السلام
  1. دستاوردهای مؤسسه
  2. سخنرانی
  3. مداحی
  4. کلیپ های تولیدی مؤسسه

سلام ، برای ارسال سؤال خود و یا صحبت با کارشناس سایت بر روی نام کارشناس کلیک و یا برای ارسال ایمیل به نشانی زیر کلیک کنید[email protected]

تماس با ما
Close and go back to page