|
|
- جزئیات
- فرهادمیرزا شاهزادۀ قاجاری که در سفر به حج، خود را میان امواج سهمگین طوفان بدید، نذر نموده تا اگر نجات یابد، مقتلی برای حضرت سیدالشهداء بنگارد. پس با این نیت، گوهرِ تربتِ امام شهید را بر دریا ریخته و دریا آرام بگرفت. داستان نگارش مقتل فاخر "قمقام زخار و صمصام بتار" را ببینید .
|
- جزئیات
- در این کلیپ کوتاه مشاهده میکنید که پیروان خرافی مکتب سقیفه ادعا می کنند که یک تار موی ابوبکر را پیدا کردهاند! تبرک به تار موی ابوبکر بلااشکال است نزد این جماعت اما تبرک جستن شیعه به ضریح مقدس حضرات اهل بیت علیهم السّلام حرام است و میشود شرک و کُفر ! قضاوت با شما.
|
- جزئیات
- امام حسین (علیه السلام) فرمودند: یَا ابنَ آدَمَ! اِنَّما اَنتَ اَیّامٌ، کُلَّما مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُک؛ ای فرزند آدم! تو همان روزهایی هستی که سپری می کنی. هر روزی که می گذرد، بخشی از وجود تو از دست می رود. ارشادالقلوب، ج 1، ص 40
|
- جزئیات
- وافى ج 2 ص 280 /مرآت العقول ص 38
|
- جزئیات
- ضِرار بن ضَمْرَه از یاران مولا علی بن ابیطالب(علیهما السلام) است. ضرار را از یاران خاص امام و از زاهدان زمان دانستهاند. وی بعد از شهادت حضرت علی(علیه السلام) با معاویه بن ابیسفیان ملاقات کرد و معاویه که بنابر نظری به دنبال یافتن نقصانی از امام در سخنان یاران او میگشت، از ضرار خواست تا علی(علیه السلام) را توصیف کند. ضرار در سخنانی به مدح امیرالمؤمنین علی علیه السلام پرداخت. معاویه به شدت از شنیدن سخنان او متاثر شد و اظهار تأسف کرد که بعدها در مورد او چنین توصیفاتی به کار نخواهد رفت. ضرار بن ضمره را از اصحاب خالص و یاران خاص امام علی(علیه السلام) دانستهاند. مامقانی از رجالیان شیعه در کتاب تنقیح المقال، ضرار را به رفتاری نیکو و زبانی گویا توصیف کرده است. چنانکه برخی او را از زاهدان و عابدان زمانه خود شمردهاند.ضرار بن ضمره در برخی نسخههای نهج البلاغه فرزند حمزه نامیده شده است. او را با القاب و نسبتهایی چون «ضبابی»،«ضبائی»، «کنانی» «کتانی»، «نهشلی» «صدائی»«شیبانی»و «لیثی»یاد کردهاند. از او روایاتی اخلاقی به نقل از امام علی(علیه السلام) نقل شده است. ملاقات ضرار بن ضمره با معاویه بن ابی سفیان را از خبرهای مشهوری دانستهاند که در منابع به صورت مکرر ذکر شده است.این دیدار در مراسم حج و یا در شام بعد از شهادت امام علی(علیه السلام) صورت گرفته است.در این ملاقات معاویه از ضرار خواست تا مولا علی(علیه السلام) را توصیف کند. مسئلهای که بعضی، آن را از حیلههای معاویه برای به دست آوردن نکتهای از علی(علیه السلام) در خلال سخنان یاران او و برای تخریب چهره ایشان دانستهاند؛ ضرار در ابتدا از توصیف آن حضرت خودداری کرد؛اما با اصرار معاویه، به مدح امیرالمؤمنین علی علیه السلام پردخت. سخنان او در منابع با عبارات مختلفی گزارش شده است. ----------------- تنقیح المقال، ۱۴۳۱ق، ج۳۶، ص۱۸۰./مروج الذهب، ۱۴۰۹ق، ج۲، ص۴۲۱. /منهاج البراعة، ۱۴۰۰ق، ج۲۱، ص۱۱۳. /شریف الرضی، نهج البلاغة، ۱۴۱۴ق، ص۴۸۰. / خصائص الأئمة(ع)، ۱۴۰۶ق، ص۷۰ و ۷۱؛/ حلیة الأولیاء، قاهره، ج۱، ص۸۴؛/ کنز الفوائد، ج۲، ص۱۶۰؛ / الحدائق الوردیة، ۱۴۲۳ق، ج۱، ص۵۴./ تاریخ دمشق، ۱۴۱۵ق، ج۲۴، ص۴۰۱ و ۴۰۲. / قاضی نعمان، شرح الأخبار، ۱۴۰۹ق، ج۲، ص۳۹۱؛/ صدوق، الأمالی، ۱۳۷۶ش، ص۶۲۴. / ابن عبدالبر، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج۳، ص۱۱۰۷. /مجموعة ورام، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۷۹. /کراجکی، الرسالة العلویة، ۱۴۲۷ق، مقدمه، ص۱۴؛/ عدة الداعی، ۱۴۰۷ق، ص۲۰۸؛ ارشاد القلوب، ۱۴۱۲ق، ج۲، ص۲۱۸. / تذکرة الخواص، ۱۴۱۸ق، ص۱۴۳؛/بحارالانوار، ۱۳۶۳ش، ج۷۵،ص۷۶. / حلیة الأبرار، ۱۴۱۱ق، ج۲، ص۲۱۴. / اصفة الصفوة، ۱۴۲۳ق، ج۱، ص۱۶۶./ابن ابیالحدید، شرح نهجالبلاغة، ۱۴۰۴ق، ج۱۸، ص۲۲۴؛ / صدوق، الأمالی، ۱۳۷۶ش، ص۶۲۴.
|
- جزئیات
- قال رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله سلم لعليّ و فاطمة و الحسن و الحسين(علیهم السلام):أنا حرب لمن حاربتم و سلم لمن سالمتم (در بعضی کتب "سلم لمن سالمتم " ابتدا آمده است) المستدرك على الصحيحين جلد : 3 صفحه : 161 / سنن ابن ماجه جلد : 1 صفحه : 52 / تحفة الأحوذي شرح جامع الترمذي طبع دارالفکر جلد : 10 صفحه : 372 / البانی در کتاب خود , صحيح الجامع الصغير وزيادته جلد : 1 صفحه : 306 , ابتدای روایت را حذف کرده است و در پا ورقی گفته است این خطاب برای حضرت زهرا و امام حسین علیهما السلام است ؛ و حضرت علی و امام حسن علیهما السلام را حذف کرده است ؛ زیرا اگر نخواهد حذف کند باید به امثال معاویه و عایشه و...که با ایشان جنگیدند لعن و نفرین کند که همانا با پیامبر جنگیده اند.
|
|
- جزئیات
- اعتراف و سخن جنجالی عالم اهل سنت پاکستان در بارۀ ظلم خلفا به حضرت زهرا سلام الله علیها و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و دین اسلام. عالمان بزرگی در میان شیعیان است/ولی چرا به صحابه توهین میکنند چون عمر حضرت زهرا سلام الله علیها را کتک زد بازوی او را شکست و فرزند او سقط شد .چرا شیعیان بدِ عمر را نگویند؟در کتابهای ما هم نوشته شده است و شیعیان ول کن نیستند.این همان عمر است که نگذاشت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم بنویسد تا امت گمراه نشوند.در شش جای بخاری نوشته شده است عمر گفت قرآن کافی است نوشته پیامبر را نمیخواهیم/ به کسی حضرت میگویید که اجازه نداد رسول الله علیه السلام نوشته خود را بنویسد/ این بحثها را مطرح نکنید ما گیر کرده ایم نمیتوانیم انکار کنیم/هرکس این مطلب را بخواند به دل او مینشیند/شیعیان نه کافر و نه بی دین هستند/آنها عاشق رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هستند. خلفا بعداز پیامبر به خانوادۀ ایشان بسیار ظلم کردند.بی بی زهرا (سلام الله علیها) از دست اینها گریه میکردند و شهیده شدند.کسانی که این مطلب را متوجه میشوند چرا بدِ ابوبکر و عمر را نگویند؟
|
|
|
|
|
- جزئیات
- خادم حرم وقتی دید این زائر با بچهاش گوشهای خوابش برده ایستاده باد میزنه...
|
- جزئیات
- دیدار اسرارآمیز با پیرمردی با محاسن سفید
|
- جزئیات
- ادیث سزانتو٬استاد دانشگاه آلاباما امریکا : در حال حاضر حج بزرگترین زیارت مسلمانان محسوب نمیشود، بلکه زیارت شیعیان از کربلا بزرگترین اجتماع مسلمانان است..
|
- جزئیات
- بر اساس اسناد و شواهد تاریخی، مرحوم آیتالله آقا میرزا عبدالغنی موسوی رجایی در سال 1304 هجری قمری وارد ابرکوه شد و در کنار اقدامات بسیار ارزشمندی که در تربیت عالمان دینی انجام داد، در حدود یکصد و سی سال قبل یعنی در اواخر عهد ناصرالدینشاه قاجار هیئت عزاداری زنجیرزنی ابرکوه را در قالبی کاملاً هنری، بدیع و نوآورانه، تأسیس کرد. علاوه بر نقلقول بزرگان شهر و تحلیلهای تاریخی سندی ارزشمند از دست خط مرحوم میرزا عبدالغنی که نزد مرحوم آقا سید حسام رجایی (نوه پسری میرزا عبدالغنی) بوده مؤید راهاندازی هیئت در ابرکوه توسط وی است. در دست خط آمده است که به یاری خداوند و برای اولین بار در سال 1307 هیئتی از عزاداران از سمت دربقعله به منزل وی آمده است. اما علاوه بر قدمت عزاداری، نکتهای که بسیار حائز اهمیت است شیوه زنجیرزنی و نوای موسیقی محرم ابرکوه است که به دلیل منحصربهفرد بودن در سراسر جهان، این دو سنت را در کنار شدّه گردانی و جوش دور، در سال 1392 به فهرست ملی آثار ناملموس میراث فرهنگی اضافه کرده است. زنجیرزنی در سراسر جهان مرسوم است؛ اما زنجیرزنی در ابرکوه که معروف به «زنجیرزنی جفتی» است، شاخصههایی دارد که آن را از سایر مناطق متمایز میکند. هیئت عزاداری در ابرکوه شامل دو بخش زنجیرزنی و سینهزنی است که زنجیرزنان، جلودار هیئت بودهاند. منبع:برنا
|
|
- جزئیات
- تصاویری از حرم سید الشهدا علیه السلام بعد از حمله وحشیانه حزب ملعون بعث در شعبان سال 1411 هجری قمری
|